/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvad er skrapere end lakrens?
Fra : Fox_dk
Vist : 970 gange
50 point
Dato : 29-06-05 15:21

Hej

Jeg har nogle lakreparationer på bilen som er falmet meget i forhold til org. lakering. Jeg har renset og renset med lakrens men syntes ikke det er godt nok

Så hvad kan man evt. bruge for at komme lidt mere til bunds?

Seriøst lad nu være med at foreslå en ståluld da jeg tror det er lidt for effektivt.

Ja og det er selvfølgelig sonax lakrens jeg har prøvet med

mvh
Fox

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-06-05 15:23

Ren Acetone er da vist det skrappeste du kan bruge på Lak.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 29-06-05 15:26

Du kan prøve Slipol med den rigtige kornstørrelse.

Jes

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 29-06-05 15:32

slipol som pabloj siger. men der er en lidt mildere, slipoline men begge er er jo slibemiddel og du skal være meget forsigtig med at bruge maskine.

Kommentar
Fra : Fox_dk

Dato : 29-06-05 15:40

ok tror jeg vil prøve slipol så. Vender tilbage med resultatet.

mvh.
Fox

Kommentar
Fra : macau

Dato : 29-06-05 17:46

bums er et godt middel og jeg lover at det kommer i bund

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-06-05 19:13

Lakreparationerne er falmet, ok og så renser du. Vil du så lakere ovenpå igen?
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-06-05 21:04

Det hjælper ikke med lakrens på sådan noget der er falmet, men man kan få noget poleremiddel med farve i, så skal du bare vælge den farve der kommer tættest på bilens originalfarve.

Jeg tror det kan fås mange steder, bl.a ved Cardic og på nogen tankstationer.

mvh dova

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 29-06-05 23:32

Når du har renset med lakrens skal du polere med lakforsegler.

Lakrens indeholder slibemiddel og er ikke i stand til at få lakken til at skinne igen.

Alternativt kan du bruge produktet ColorShine, som er en voks med farve i. Den er egentlig beregnet til ridser og til almindelig voksbehandling, men det er da et forsøg værd.

Vaxen

Kommentar
Fra : Stenstrup

Dato : 30-06-05 21:27

Jeg ville prøve med UltraGloss superpolish. Jeg har købt det hos en Camping og marine forhandler, men ved ikke hvem der ellers forhandler det. Kig på http://www.ultraglozz.com/

Kommentar
Fra : Fox_dk

Dato : 01-08-05 10:41

Det var slipoline og en uhyggelig masse knofedt der virkede i dette tilfælde.

Fox

Godkendelse af svar
Fra : Fox_dk

Dato : 01-08-05 10:41

Tak for svaret Eyvind.