/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Netradio virker ikke?
Fra : arne.jakobsen
Vist : 1195 gange
100 point
Dato : 29-06-05 13:29

En helt ny bruger - ufferasmus - havde sådan et spørgsmål og kom til at acceptere et forslag fra mig. Dette løste imidlertid ikke hans problem, så jeg gentager det lige her for egen regning.

Citat
Jeg vil gerne lytte til radio på dr.dk men der kommer ingen lyd. jeg kan afspille anden lyd fra harddisc eller cd-drev uden problemer. har lige installeret service pack 2 til windows. Hvordan får jeg lyd fra netradioen?

Prøv om I har løsningen til ham. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : ufferasmus

Dato : 29-06-05 14:11

tusind tak. fed hjælp til en stakkels ignorant der lærer konstant.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-06-05 15:01

gå i start - vælg hjælp og support - skriv radio i søgefeltet - så kommer der en masse muligheder

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-06-05 15:13

nej..... det var måske lige i overkanten - hvilken radiostation er det du ikke kan høre ufferasmus ???

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 29-06-05 15:25

Du kan afspille alle dr's net radio stationer i Winamp eller Window media Player.du skal indstille
hvilken af disse mediaplayer's der skal afspille .wma fil endelser,altså du skal gå ind i den player du vil bruge til at afspille Dr radio kanaler og indstille den til at afspille wma fil tilknyttelse,under indstillinger,så klikker du bare på den bit rate (kvalitet)som du vil have inde på (64 er desværre den bedste kvalitet de kan tilbyde) dette link>
http://www.dr.dk/netradio/alternativ/
og så skal du bare huske at lave en playlist i programmet som du vælger,så når du i fremtidet vil høre
en DR kanal så skal du bare klikke på linket i den play list du har lavet i det program du har valgt(media player)
Manse9933

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-06-05 15:32

hvis det er DR´s netradio så prøv at se linket her:
http://www.dr.dk/netradio/netradiohelp.shtml

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-06-05 15:40

Nu bruger jeg kun Winamp,men her er et eksempel på hvordan du gør>
Når du klikker på p3 inde på DR (64 bitrate)så kommer der automatisk en play list frem,i den
højre klikker du på linker>send to>new play list,giv den et navn, nu har du p3 under playlist
i medie biblioteket uunder play list,so du bare dobbelt klikker på når du vil lytte til p3 i fremtiden.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-06-05 15:43

linket,under,som

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-06-05 15:56

eller i RealPlayer

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-06-05 12:39

ufferasmus -> Lad os lige høre om noget af ovenstående har hjulpet. Hilsen Arne

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-07-05 20:48

Tak for svaret Manse9933.

Vi hører jo nok ikke mere fra knægten, men jeg har afprøvet dine råd og de virker fint her hos mig.

Tak fordi I ville hjælpe mig lidt ud af kniben begge to. Hilsen Arne