/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
anna mikkeline rasmussen odder, niels ha~
Fra : odderbo
Vist : 1477 gange
70 point
Dato : 28-06-05 22:49

kender du til ovenstående person, anna mikkeline rasmussen, født den 21 december i odder sogn, samt hendes "bekendte", niels hansen, født den 1. februar 1875 i holme sogn,er jeg interesseret i informationer disse vedrørende, da de udgør en ret væsentlig del af min slægt.
med venlig hilsen
bo eriksen
odder

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 70 point
Dato : 29-06-05 21:58

Du skriver ikke i hvilket år anna mikkeline er født?
Og der er jo flere Holme??
Mon ikke det er Holme i Århus Syd tættest på Odder???
hilsen Svend

Kommentar
Fra : odderbo

Dato : 30-06-05 00:06

hej svend!
jo så sandelig om du ikke har ret, det er holme , syd for århus.
så er den klaret.........
ja - og så de lidt røde ører, der vil jo være 2004X21 december.
(hvad jeg glemte, var at det var 21. december 1890 - men til gengæld er geografien her helt i top!)
hilsen bo eriksen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-06-05 06:47

Det var det jeg frygtede, Anna er væsentlig yngre end Niels.
Så kan det blive svært at finde hende på nettet og Niels Hansen er jo så almindeligt...

Du har vel ikke data for Anna' s far Rasmus?
Og hvorfra kommer Mikkeline?
(det eneste unikke i den del af din slægt)
Svend

Kommentar
Fra : odderbo

Dato : 30-06-05 21:12

du er godt nok hurtig svend!
her er de data du ber om:
Søren Steffen Rasmussen, født 30 dec 1855, i Odder, Odder Sogn, Hads Herred, Århus Amt. er far til anna mikkeline rasmussen.
Thomasine Thomsen, født 1861, i sinding, er mor til anna mikkeline rasmusen.

og så er der "bare" lige ham niels hansen.
om ham skulle der være følgende ophav:
Ole Hansen, er far til niels hansen
Johanne Jørgensen, er mor til niels hansen.

skulle man tro, men niels hansen er noget af en mysteriesnegl i mit univers, de steder han findes beskrevet som værende, eksisterer bare ikke, for en stor dels vedkommende. f. eks. skulle niels hansen være blevet gift i silkeborg, og der være bosiddende på mejerivej, dette var årsag til en hyggelig palaver med lokalhistorisk arkiv i silkeborg, hvor man bedyrede, at der aldrig har eksisteret en mejerivej i silkeborg.....
nu er det sådan at jeg ved at have gennemgået adoptionspapirer som omhandler min mor, er blevet temmelig loren ved hele sagen.
jeg sidder tilbage med en fornemmelse af, at enten kan jeg ikke min metier udi slægtsforskning godt nok.
eller
så har min mors fadderskabssag og alle de papirer der vedrører denne, været om ikke forfalskede, så ihvertfald - tja! hvad kalder man det

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-07-05 15:39

Fra DDA er det evt. dine
senta

Ole Hansen, 37 , Gift, Husfader, , Flindstrup, Sorø Amt
Johanne Hansen, 34 , Gift, Husmoder, , Hylke, Skanderborg
Jørgen Hansen, 6 , Ugift, Barn, , Viby, Aarhus A.
Niels Hansen, 5 , Ugift, Barn, , Viby, Aarhus A.
Bolette Marie Christine Hansen, 2 , Ugift, Barn, , Aarhus
Hans Peter Hansen, Under 1 , Ugift, Barn, , Aarhus
Samtlige personer i husstanden

aarhus, Hasle, Aarhus Købstad, Århus Købstad 9, , 858/meilgade, 4, FT 1880
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Rasmus Nielsen Eskerod, 48 , Gift, Husfader, , Eskerod, Randers Amt
Ane Christine Eskerod, 40 , Gift, Husmoder, , Hornslet, Randers Amt
Christine Marie Nielsen, 21 , Ugift, , , Hadsten, Aarhus Amt
Flora Petrea Johanna Bey, 49 , Enke, Husmoder, Proprietær-enke, , Aarhus
Vilhelmine Ernstine Mohnsen, 22 , Ugift, , , Meilby, Randers A.
Ole Hansen, 37 , Gift, Husfader, , Flindstrup, Sorø Amt
Johanne Hansen, 34 , Gift, Husmoder, , Hylke, Skanderborg
Jørgen Hansen, 6 , Ugift, Barn, , Viby, Aarhus A.
Niels Hansen, 5 , Ugift, Barn, , Viby, Aarhus A.
Bolette Marie Christine Hansen, 2 , Ugift, Barn, , Aarhus
Hans Peter Hansen, Under 1 , Ugift, Barn, , Aarhus
Gustav Elikofer, 27 , Gift, Husfader, , Baden (tyskland)
Cecilie Cathrine Elikofer Født Hansen, 25 , Gift, Husmoder, , Sønderborg
Ferdinand Elikofer, 1 , Ugift, Søn, , Aarhus
Jørgen Jensen, 37 , Gift, Husfader, , Hoed, Randers A.
Ane Jensen Født Rasmussen, 24 , Gift, Husmoder, , Linaa, Skanderborg A.
Frederik Vilhelm Nielsen, 35 , Ugift, , , Grenaa
Mads Poulsen, 45 , Gift, Husfader, , Sønderho, Thisted A.
Berthe Marie Poulsen Født Keller, 37 , Gift, Husmoder, , Borning, Viborg Amt
Frederik Carl Poulsen, 6 , Ugift, Barn, , Aarhus
Christian Anton Poulsen, 2 , Ugift, Barn, , Aarhus
Anders Madsen, 54 , Ugift, , , Flensted, Aarhus A.
Rasmus Petersen, 26 , Ugift, , , Grundfør, Aarhus A.

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-07-05 16:01

har du de data ??
senta

Husband
SOREN STEPHAN RASMUSSENPedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 22 DEC 1882 Ikast, Ringkobing, Denmark
Death:
Burial:

Wife
THOMASINE THOMSENPedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 22 DEC 1882 Ikast, Ringkobing, Denmark
Death:
Burial:

Alle 4 personer i husstanden:
Folketælling: 1860 Sogn: Odder Herred: Hads Amt: Århus
Lokalitet: Fillerup Bygningsnr: 40 Bygning: et Huus Husstand: 1

Navn: Rasmus Sørensen Alder: 36 Civilstand: gift
Fødested: her i Sognet
Stilling: Dagleier, Hsfader.
Tro: Lutheran
Noter:

Navn: Maren Ivarsdatter Alder: 43 Civilstand: gift
Fødested: Astrup S., Aarhuus A.
Stilling: hans Hustru
Tro: Lutheran
Noter:

Navn: Johanne Rasmussen Alder: 10 Civilstand: ugift
Fødested: her i Sognet
Stilling: [deres datter]
Tro: Lutheran
Noter:

Navn: Søren Stephen Rasmussen Alder: 5 Civilstand: ugift
Fødested: [her i Sognet]
Stilling: [deres søn]
Tro: Lutheran
Noter:

Kommentar
Fra : odderbo

Dato : 04-07-05 23:26

tak - og svendgiversen -det er da i det mindste jeg sige.
men den sprællevende del af slægten krævede at få sin 11-årige krop ud i naturen det billige skidt, så det har nok fået forrang fremfor almindelig høflighed - men tak!

og så nogen nye spørgsmål:

thomaine thomsen er stadig lidt mystisk, jeg kan ikke hitte hende i ikast/ginding, kan I?

og-

ved I noget om mejlgade 4, for det har sgu` da været noget af et kollektiv, min gammel-ole har boet i der.

store hilsener bo eriksen

Godkendelse af svar
Fra : odderbo

Dato : 16-07-05 01:01

Tak for svaret svendgiversen.