/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
GPS navigator, hvilken skal jeg vælge
Fra : mangorossa
Vist : 451 gange
200 point
Dato : 27-06-05 20:06

Jeg kunne tænke mig at få en GPS navigator, da vi skal til Polen.
Den skal være let at finde ud af
Hvilken skal jeg vælge?

MVH mango

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 27-06-05 20:10

Tom Tom Go

Der skulle kort over polen allerede være i

http://www.netget.dk/product.asp?product=2302&page=1

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 20:12

Du kan sikkert finde en billigere pris

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 27-06-05 20:13

øøhh jow...mon det kan klares lidt billigere?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 27-06-05 20:14

ha ha..der kom du før mig.

Hvad med et eller andet til en bærbar...sådan én har jeg ...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 20:16
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 20:17
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 20:19
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-06-05 20:20

Du ka nda også få dem i HPs PDAer de er da også udemærket.... Der er det også tom tom der lægges i (oftest) - dog findes der versioner med "Route???" et andet program det har jeg kun set i taxaer og der ser de også ud til at virke efter hensigten..
Hvis du vælger en PDA løsning slipper du med omkring 3 Kkr.. og så har du en PDA med kalender og altmiluget andet der er "Nice to have". Om det er undværligt vil jeg lade ander om at bedømme, men det er jo rart at få noget med i posen ud over bare en skærm til bilen...
Do er der nogen der siger at blue toth ikke er så fedet men det har jeg ingen erfaringer med....
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-06-05 20:46

http://www.infohuset.dk/product.asp?product=1072&sub=0&page=1

For at få Polen med (og så er det vist endda kun hovedvejene), skal du op i noget som det her.

Vi har lige anskaffet den der hedder Navigon PNA200 GPS Europe ver.ll, som er på siden fra samme firma, til 3300,-.
Men den kan ikke tage Polen, ved så ikke om det kan lægges deri.

Jeg har været i Polen i bil nogen gange, det er ikke så vanskeligt at finde rundt dernede hvis man har et godt autokort.
Man skal bare lige vænne sig til de ukendte bogstaver og det helt ukendte sprog.
Forvent ikke, at der tales andet end polsk, medmindre det er på store hoteller eller feriesteder.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-06-05 20:48

Tjae, du kan se i linket, at selv om den koster 6200 og reklmerer med Polen inkluderet, er det kun 18 % af Polen den dækker.

mvh dova

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 27-06-05 20:53

Tak dova...det er godt at vide det der med at det kun er de store veje. Jeg har været i Polen flere gange før...og jo det er da rimeligt nemt at finde rundt. Men det var nu endnu nemmere med en navigator

Med tegnsprog kommer man langt ...og diverse underlige fagter og lyde *LOL* Hvor kan man da lyde dum når man forsøger at gøre sig forståelig *GG*

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 27-06-05 21:09

Hmmm, så vidt jeg kan se findes der ikke en navigator jeg kan bruge i Polen...endnu!

Eller hvad?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 21:21

Dem der er med polen dækker meget lidt - der skal markedet nok først blive lidt større.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-06-05 21:22

Næ, det tror jeg ikke der gør, ikke så udførlig med småveje og adresser i hvert fald.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 21:27

Denne skulle også dække polen
Det er dog kun softwaren
http://www.gsateurope.com/shop/product_info.php?products_id=82

Kommentar
Fra : hela2585

Dato : 30-06-05 02:15

Hej
jeg er ved at blive klogere på Gps navigering, og kom til at tænke på om satellit navigation med f.eks TomTom og route66 (og andre.. er det gratis at bruge når man har købt udstyret??) eller er der en afgift?
mvh
Henrik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-05 08:49

Ja det er gratis

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 01-07-05 11:13

Det er netop lige det vi har tænkt os...synes umiddelbart det virker billigst. Der kan man jo opdatere løbende.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-05 11:19

Yes - og der kommer snart et EU system.

Det der bruges nu er amerikansk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-05 11:21

Du skal under alle omstændigheder opdatere løbende da du ellers ikke får nye veje osv. med.

Godkendelse af svar
Fra : mangorossa

Dato : 21-08-05 21:51

Tak for svaret refi.