/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Problemer med Kontaktpersoner i Outlook
Fra : grovfugl
Vist : 440 gange
150 point
Dato : 27-06-05 12:41

Jeg har renset computer i bund, og har derfor geninstalleret Office 2003. Inden jeg formatterede harddisken lavede jeg fornuftigvis en kopi af "C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.pst", som jeg efter den nye installation kopierede til det samme katalog (og overskrev den "outlook.pst", som outlook af egen drift opretter efter installation.

Så er næsten alt godt: Mapper, post og det hele er der. Og såmænd også kontaktpersonerne, der titter frem i det øjeblik, jeg klipper knappen "kontaktpersoner". Men når jeg i et nyt brev trykker på knappen "til" (ved siden af addresse feltet) får jeg ikke noget addressekartotek, men derimod en besked om at mappen, der er knyttet til addressekartoteket ikke kan åbnes, fordi den er slettet, eller fordi jeg savner de fornødne tilladelser.

Nu er spørgsmålet, hvordan jeg gør for at få det til at virke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 12:46

Du skulle ikke have overskrevet den pst fil der var - men importeret dit adressekartotek til den nye installation.

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 27-06-05 12:50

Hej

Når du i Outlook har åbent så du kan se kontaktpersonerne, så prøv at højre klikke på overskriften "Kontaktpersoner", vælg "Egenskaber" og i fanebladet "Out-look-adressekartotek" sætter du flueben i "Vis denne mappe som adressekartotek til e-mail".

Hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 160 point
Dato : 27-06-05 12:52

Hej igen

Iøvrigt er jeg enig med Refi, du skulle have "eksporteret" databasen, og efter formateringen skulle du så have "importeret" databasen, det giver det mest sikre resultat.

Hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 12:59

Du har jo filen - så bare importer den og overskriv den du allerede har.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 13:00

Overskrive kontaktpersoner skulle det være........

Godkendelse af svar
Fra : grovfugl

Dato : 12-07-05 10:13

Tak for svaret Leo.pedersen.