/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Vedhæfte billedfiler i hotmail ??
Fra : dova
Vist : 1899 gange
100 point
Dato : 26-06-05 22:49

Jeg har en hotmail, hvor det var meget nemt at installere et program til bruge når man vil vedhæfte billeder fra de filer/mapper jeg gemmer billeder i.

Citat
MSN Fotooverførsel: Endnu lettere at sende billeder.
Mor dig med at dele dine billeder med andre. Med MSN® Fotooverførsel kan du få vist eksempler og vedhæfte flere billeder direkte fra din MSN Hotmail®-konto. Og da du har mulighed for at få vist miniaturebilleder af dem, behøver du ikke længere at huske filnavnene. Sådan installerer du dette nye værktøj:

1. Åbn Ny meddelelse i din Hotmail-konto.
2. Klik på Vedhæft, og rul ned til Billeder.
3. Klik på Installer.

Så er du klar til at sende billeder på den lette måde

Jeg kan bare ikke få det til at virke som det skal:
Når man som beskrevet, følger fremgangsmåden med Ny meddelelse>vedhæft fil, kommer programmet godt nok frem og viser alle mine billeder, med mulighed for at redigere i dem og markere hvilke der skal vedhæftes.
Når man så har markeret og klikker på "vedhæft filer", så kommer der et vindue: Status for overførsel, hvor meget de fylder, navnet på billedfilen og alt det der.

Men i 9 ud af 10 gange, virker det bare ikke........HVORFOR gør det ikke det??????

I det vindue med "status for overførsel" er der en stribe der med blå prikker markerer, hvor langt overførslen er undervejs, men de fleste gange, tager det bare overførselstiden, men de blå markører er der ikke, og filen er ikke vedhæftet som den skal.
Har prøvet flere gange med de samme billeder, og det virker som sagt en sjælden gang, så det er ikke dem der er noget galt med.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 22:56

Du skal pakke dine billedfiler eller omdøbe filendelsen til noget andet f. eks xxx.txt

Og så skal det rettes tilbage i den anden ende

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 22:57

Det er sikkerheden der gør at du ikke kan sende eller vedhæfte filer der kan åbnes direkte.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 23:09

Alle exekverbare filer bliver afvist af mailserveren.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-06-05 23:18

Hvad med størrelsen, og hvor store filer må du sende.
Og det er vel jpg filer og ikke gif filer.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-06-05 23:30

Jamen refi de virker jo nogen gange, det er ikke filerne der er problemet tror jeg, men overførslen der ikke virker som det skal.

Eyvind
meddelelser og filer må tilsammen fylde op til 10.00 MB pr.meddelse/mail

De billeder er jpg. filer og størrelsen på dem ligger på f.eks 10 eller 19 eller 45 KB

Programmet tilpasser automatisk hvis der er store billeder, og billedstørrelsen reduceres automatisk til max 600 pixel i bredde og højde (sådan står der i vejledningen, ikke noget jeg har den store forstand på)

mvh dova

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-06-05 23:34

Så er det lige om modtageren, har indstalleret samme program.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 23:37

Selvom hotmail kan klare upakkede billedfiler er det ikke sikkert din udbyder vil.
Prøv (som et forsøg) at pakke dem eller omdøbe filendelsen.
Jeg bruger godt nok ikke hotmail meget, men det er problemet med de fleste mailservere, og sikkerheden bliver jo hele tiden udbygget.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-06-05 23:45

Altså billederne, de fleste af dem hedder JPEG og nogen få hedder Bitmap-billede.

Jamen jeg har haft det til at virke nogen gange, og modtageren har kunnet se billederne..

Men de fleste gange bliver billedet/filen ikke overført til mailen (det kommer til at stå øverst når jeg skriver mailen, hvilke filer jeg vedhæfter), og det er typisk når markørstriben ikke er at se, at billederne ikke overføres.

Ved ikke om der er tvivl om hvad jeg mener med markørstribe..... Det er den række af blå firkanter der altid vises for at fortælle hvor langt man er kommet med at installere et eller andet i computeren.

mvh dova

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 27-06-05 00:05

Du kan ikke sende en EXE filer, over MSN,,,,,,
MAX 1 GB til/fra, eller går der kuk i det.........
Prøv at pakke dem som ZIP.
Eller´s skal du have en udbyder der tillader at sende mere, op til ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 00:09

Næ - det er alligevel tilsyneladende ikke billedendelsen det er galt med.

Har lige prøvet at sende 4 forskellige billedformater til mig selv med hotmail og det program.

De nåede alle frem i god behold...

Så dagens spørgsmål - HAR DU NORTON

Prøv at installere billedprogrammet fra hotmail igen - der er måske sket noget ved overførslen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-06-05 00:34

Nej, jeg har ikke Norton og vist ikke andet antivirus el.lign. i øjeblikket.

Men refi, nu har du prøvet det program, så har du også set det vindue med status for overførsel, og det der er problemet, er at når jeg når dertil, så kommer de blå firkanter ikke i den linie i midten, der viser hvor langt overførslen er kommet eller at den i det hele taget er i gang.Vinduet forsvinder bare igen efter det opgivne antal minutter og billederne er ikke oveført til den kladde/mail de skal hæftes på. Men en meget sjælden gang, virker det mærkeligt nok som det skal, også selv om det er samme billede jeg prøver med.

Jeg kan slet ikke finde, at det er muligt at geninstallere programmet eller fjerne det der er der??

mvh dova

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 27-06-05 00:35

NORMAN "adgang ferboten" .
Men det skal siges, der er problemer med MSN/HOTMAIL, da jeg for en mnd`s tid siden havde fat i dem, de kan ikke modtage filer over 1 mb, men om de kan sendes, ved jeg intet om, da jeg ikke kan åbne filerne, eller så er jeg dum nok til ikke at gøre det, det er 1 godt spørgsmål........
GOD NAT........

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-06-05 00:38

smxxx

Jo, de har lige opgraderet så man kan sende 10 mb og også opgraderet selve mailboksen til 250 mb mod 25 før.

mvh dova

sov godt smxxx

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 00:47

Jeg kan ikke se nogen blå linie - det eneste jeg får er en boks der kommer op og dimensionerer billederne så de er klar.
Derefter trykker jeg send og får at vide at den er sendt.
Det kan være at det er for MANGE billeder du prøver på at sende. Der er måske antal begrænsning og ikke kun størrelse begrænsning.
Prøver med et stort antal i morgen så ser vi.....

Sov godt..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-06-05 01:03

Hvor mange mb prøver du at sende samtidigt?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-06-05 01:31

Hej tedd

Ikke ret meget, noget med eksempelvis 0,04 mb og jeg må gå op til 10 mb.

Nu har jeg lige været ved at prøve igen, i fjerde forsøg med det samme billede lykkedes det, men i det femte forsøg kiksede det igen

Altså:
Når jeg har markeret billedet, klikkes på "overfør markerede billeder".
Så kommer det der vindue, overskrift: Status for overførsel.
Så er der tegnet to "mapper" hvor der flyver "hvide sedler" fra den ene til den anden.
Nedenunder står billedets navn (det den har i billedmappen).
Så står der størrelse på billedet: 13 kb
Så kommer den "linie" hvor der vokser de der blå firkanter, efter hvor langt overførslen er i forløbet.
Nedenunder står så resterende tid:
Overførselshastighed:

Men der hvor det går galt, er når de der blå firkanter der markerer overførslen de ikke er der.
Så overføres billedet ikke, men tiden der går er den samme, og jeg kan ikke finde ud af hvorfor det kun virker en gang imellem, for jeg gør det ens hver gang og efter instruktionen

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-06-05 01:58

Nu er hotmail jo en netbaseret tingest! Jeg tror det kan være noget med time-out altså kommunikationen til hotmail fra din PC at gøre! Nogen gange er den hurtig andre gange glipper det fordi du ikke kan komme i kontakt!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-05 09:00

endnu en god grund til at bruge yahoo nu med 1 GB

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-05 09:44

gmail kan overføre store billeder/filer.
Skype kan overføre store billeder/filer uden at reducere opløsningen.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 27-06-05 10:03

Har lige prøvet igen med 8 mb billeder 142 stk.
Der sker præcis det du siger.
En boks popper op (status for overførsel)
Og så starter overførsel ligesom når du installerer (en tidslinie med blå prikker)
Samtidig skriver den hvilket bille osv. fuldstændig som ved en installation.
Når den er færdig går den tilbage til meddelelsen hvor alle billeder nu står ovenover meddelelsesteksten.
Når jeg så trykker send - så sender den.
Er det det samme ved dig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-06-05 10:53

Ja refi, det er nøjagtig sådan.

Men i de fleste tilfælde hos mig, er det, at i tidslinien fremkommer de blå prikker ikke, der er bare den tomme rubrik/linie, og selv om boksen status for overførsel alligevel er at se i samme antal minutter, overfører den så ingenting.
Og det er det jeg ikke kan finde ud af hvorfor.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 11:05

Tilføjer du et billede af gangen eller markerer du en hel stribe.
Når du starter markeringen har du så ikke alle billeder der ligger på din harddisk (eller det bibliotek du nu er i) liggende som miniaturer til højre for stifindertræet.
Der klikker du en gang på det billede/r du vil overføre og først når du har samlet alle billeder trykker du på overfør.
Og så kommer boksen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-06-05 11:09

Jo,jeg kan se alle billederne, og sådan gør jeg, men det er ligegyldigt om jeg trykker og markerer på et eller flere billeder af gangen.

Boksen kommer godt nok, når jeg trykker på overfør, men den blå stribe i boksen gør ikke,men alt andet står godt nok i boksen...og i de tilfælde overfører den ingenting,

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 11:32

Du må have en programfejl eller dine billeder er skrivebeskyttet eller hvad ved jeg.
Det fungerer 100% her.
Om en skrivebeskyttelse kunne være årsag til den ikke kan "pakke" billederne ved jeg ikke, men det er da en mulighed.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-05 13:54

skrivebeskyttede filer sendes ganske som andre - under normale omstændigheder - de vises så bare ikke når de kommer frem. Lige det er faktisk som om det ville være en oldgammel udgave af messenger der bliver brugt.
Hmmm - har du prøvet at afinstallere og geninstallere messenger ???????? Den kan jo sagtens have fejl

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-06-05 16:28

mirit
Det er den seneste udgave af msn. der er installeret for knap en måned siden.

Og hvis jeg sletter den, hvad så med min mailadresse og mine mails....forsvinder de så ikke?

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 16:33

Dem kunne du jo tage backup af, men jeg tror ikke messenger er årsagen, det er vel via hotmail du sender.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-06-05 11:05

mystisk - og dova er blevet væk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-06-05 11:19

Nejnej

Jeg er her skam endnu, og jeg har stadig det samme problem.

Det kan tilsyneladende ikke lade sig gøre at slette det billedoverførselsprogram og geninstallere.

Så jeg har idag prøvet at skrive en mail til hotmail-support for at se om de har en løsning på hvad der er galt.

Programmet virker sådan set med alt det andet, rediger billeder, ændre farver og størrelse på dem o.s.v. og markere dem kan jeg også, men kun ved selve overførslen kikser det de fleste gange, at selv om alt tilsyneladende ser rigtigt ud og tager den tid det skal, så udebliver den blå tidsmarkørlinie og billederne er ikke overført

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 11:37

Som sagt er det sikkert en programfejl enten pga. opdatering som konflikter el downloadfejl.

Her fungerer det 100% med forskellige billedformater osv. sååå......

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-06-05 11:48

hmpf håber du får et ordenligt og brugbart svar -

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-06-05 17:27

Nå, men nu har jeg fået svar fra hotmail-support......og blev ikke ret meget klogere

De giver flere muligheder som årsag til problemet:

1, at det er et kendt teknisk problem som de arbejder på. (det håber jeg næsten det er for så løser det sig sikkert)

2, at jeg skal være sikker på at jeg bruger IE 6, for ellers virker det ikke.......(det bruger jeg, og programmet virker en gang imellem.)

3 at prøve og lave noget de kalder "Clear Cache"

4 at slette cookies.

Jeg venter lidt og prøver mig frem, inden jeg vender tilbage.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 17:33

4 er nok det bedste forsøg du selv kan lave.

Godkendelse af svar
Fra : dova

Dato : 11-07-05 00:13

Tak for svaret refi.

jeg har så endnu ikke helt fundet fejlen, men du gjorde et fint forsøg for at se hvordan det virkede.
Der er ikke så mange "svipsere" mere, så måske løser det sig selv.
det kan jo være en fejl hos Hotmail, den har været noget underlig i den senere tid.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-05 00:27

Selv tak