/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
danske kroner i sverige
Fra : janinna
Vist : 4020 gange
250 point
Dato : 26-06-05 17:50

hej . ved ikke om det er det rigtige sted jeg stiller spørgsmålet. men , kan man bruge danske kroner i sverige? kan man veksle i sverige,kan man bruge alm dankort i sverige?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 260 point
Dato : 26-06-05 17:55

Hvis du handler i Malmø kan du bruge danske kroner.
Det samme gælder for byer tæt på Danmark.

Der er flere steder i Sverige du kan veksle.

Visa kort kan bruges i Sverige.

Et "almindeligt" dankort kan kun bruges i Danmark.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 17:57

Hvis du skal til sverige så få vekslet herhjemme først - det er billigere.

Men ellers kan du da veksle i alle banker i sverige.

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 26-06-05 17:57

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-06-05 18:04

janinna

Hvis du betaler med danske kroner er gebyret højere end hvis du havde vekslet til svenske kroner.

Det er ikke kun i banker, at man kan veksle penge i Sverige.

Der er lige så stor forskel på gebyrerne i Sverige, som der er i Danmark.

Men et Visa/Dankort kan altid bruges.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-06-05 19:33

De fleste steder i Sverige kan du på de større tankstationer bruge eller veksle til danske kroner, det er ikke kun lige på "den anden side", men det kan ikke betale sig, da det er for stort et tab ved deres omregninger.

mvh dova