/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genstarter konstant
Fra : Jonn87
Vist : 409 gange
90 point
Dato : 25-06-05 16:43

Når jeg tænder min computer når den kun til der med windows logoet og bjælken der kører og der står den så i ca. fem sekunder og derefter genstarter den..
jeg kan heller ikke komme i fejlsikret tilstand eller "sidst kendte virkende funktion"
hvad gør jeg?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 25-06-05 16:45

lyder meget som virus - prøv at få hjælp hos www.arlet.dk - hent en hijacklog og send den ind

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-06-05 16:45
Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 25-06-05 17:08

@miritdk - du mener det sikker godt med Jonn87, men hvordan skal han gøre det, hvis sin PC ikke starter?
bedst er, han bruger en startdisk(ette) til DOS og scanner med en DOS-version antivirusprogram. Eller anvende den Linux-CD Dappix/Knoppix (skulle man i hvert fald have liggende, selv om man ikker er til Linux) her kan ligeledes scannes for virus.
Kattefar

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-05 17:12

Virus! Jo måske men lyder mere som et hardware eller driverproblem! For slet ikke at glemme sommervarmen der kan gøre enhver PC kulret!

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 25-06-05 17:20

@Jonn87 - jeg havde i morges det samme problem med min bærbar Amitech efter Windows XP home hentede den sidste opdatering hjem. den genstartede løbende. Men heldighvis kom jeg ind i fejlsikret tilstand og kunne gendanne systemet til i gars tilstand. Og nun ser det ud som om den kører stabilt.
Kattefar

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-06-05 17:41

Jeg er enig med tedd, det lyder meget som en hardware fejl. Prøv at koble noget hardware fra ved simpelthen at hive kablerne af. En ad gangen indtil du evt. finder fejlen, og nu du så har åbnet vil en rengøring for snavs og nullermænd sikkert også være en god idé.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-06-05 17:49

http://www.grisoft.cz/softw/70/filedir/util/avg_rem_sup.dir/vcleaner.exe
Hejsa Her er genvej til AVG / Grisoft virusfjerner der fjerner din sasser Virus...
Klik på denne og din maskine bliver ok igen

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-06-05 17:51

Du kan kende sasservirus på at der ofte er en tæller der tæller ned til hvornår maskinen genstarter..
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 25-06-05 21:37

Jeg formoder at du kører med WinXP.

Hvor hurtig er din maskine?, den er muligvis så hurtig, at du måske ikke når at se en blå skærm med hvid tekst, inden den genstarter, der står en fejlmelding der kan give et fingerpeg om fejlen, du kan evt. sløve din PC i bios, slå cache fra m.m, derefter genstarte, så kan du muligvis nå at se fejlen, men du skal nok gøre det nogle gange, der står meget tekst.
Jeg har haft held med at optage med et digitalkamera foran skærmen, simpelthen for at kunne nå at registre det der står.

Hvis du opdaterer din Windows har du afgjort ikke fået sasservirus.

Du har risikere at skulle geninstallere windows.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-06-05 22:31

ooooooooooops tak til kattefar - var ikke særlig opmærksom - sorry

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 27-06-05 19:19

Benjamin.Hansen>>

This program cannot run in DOS-mode...

kan det være fordi jeg har NTFS??

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 27-06-05 19:20

Jeg har en god og hurtig køler installeret i computeren.
tror ikke det er det der er problemet

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 27-06-05 19:36

Jeg fik følgende fejlmeddelse da jeg fik den der blå skærm frem:

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

*** STOP: 0x000000ED (0x83B4BC08, 0xC0000006, 0x00000000, 0x00000000)

hvad betyder den?

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 27-06-05 20:08

se lige her: http://support.microsoft.com/?kbid=297185
Microsoft beskriver problemet
Kattefar

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 08-07-05 13:26

lyder som problemer med nedkøling af din maskine elelr en konflikt i nogle drivere....Prøv en fejlsikret tilsatnd, hvs ikke du kan komme ind i fejlsikret tilstand, så prøv en windows reperation

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 13-07-05 12:20

Problemet er løst...
gad ikke vente, geninstallerede

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 14:47

ohh ja det er jo også en slags løsning