/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Cykkelhjul - 2 dæk og en slange ?
Fra : carlaugust
Vist : 434 gange
50 point
Dato : 25-06-05 11:07

Jeg har med held skåret kanterne af et gammelt dæk og sat det under et nyt dæk. D.v.s. jeg har næsten et punkterfrit cykkelhjul. Det fungerer fint på mit forhjul, men mit baghjul virker det som om det er lidt skævt ? Er der nogen der har erfaring med det ? Kan det være fordi det er mere vægt på mit baghjul ? Kan der være fordi det inderste dæk sidder lidt skævt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-05 11:10

Det er fordi konstruktionen ikke virker

Læg et metalbånd fra en tønde inden i dækket så punkrterer den ikke....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-06-05 11:21

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-06-05 11:22

Jeg tror at det inderste dæk sidder en smule skævt. Prøv at afmontere dækket igen, skær lidt mere af inderdækket (den flade hvor punkteringerne normalt kommer, er ikke særlig bred) og lim så inderdækket tæt til yderdækket. Sørg endeligt for at der ikke er nogen skarpe kanter der kan bide hul i slangen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-06-05 11:28

refi

den har jeg aldrig hørt før men god idé

Man kunne jo også bare få valset et stålrør og bruge det istedet for dæk. Det er da også garanteret punkterfrit.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-05 11:29

"arne" - Du tror da ikke helt alvorligt på at en sådan konstruktion virker.
Hvis det var alt der skulle til ville man nok lave massive dæk som på trehjulede.
De ville ikke være særlig behagelige at køre på

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 25-06-05 11:30
Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-06-05 11:31

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-06-05 11:31

Eyvind - det er da bare et spørgsmål om at lave den rigtige saddel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-05 11:35

Hvor kom Eyvind ind i billedet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-06-05 11:38

refi - sjuskefejl - var fra noget jeg ville kopiere til ham - kommentaren var nu til dig

Kommentar
Fra : Roflmao

Dato : 25-06-05 11:40

Ja helt sikkert dova og ans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-05 11:41

Hvor kom sadelen så ind i billedet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-06-05 11:43

ohhhhhh refi - manglende fjedring på dæk der afbødes med godt fjedrende saddel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-05 11:43

Jeg syntes helt klart at opfindelsen skal gives til Bjarne Riis INDEN Tour de France så vi slipper for punkteringer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-06-05 11:48

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-05 11:54

Hvor kom nu dova og ans ind i billedet - har kandu kopieringsfejl

Godkendelse af svar
Fra : carlaugust

Dato : 03-07-05 20:36

Tak for svaret miritdk.
Bedre sent end aldrig.Tak for svaret

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-07-05 20:46

ohhhh - du valgte måske jerndæk ?????

F***** tage alle de glasskår og andre ting der punkterer vores hjul