/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
http://www.kandu.dk/dk/spg/69449
Fra : miritdk
Vist : 404 gange
35 point
Dato : 23-06-05 21:58

altså !!!!!!!!!!! jeg er gået glip af svaret og kan ikke komme til at købe det så 35 til den der lige giver svaret - er sq da nysgerrig

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 45 point
Dato : 23-06-05 22:01

Citat
Fra : refi Dato : 23-06-05 18:49

Jamen det er du da også velkommen til.
Men..... Da alt er prøvet og andre virusprogrammer og experter siger den er ren, såååååå....

Men det er selvfølgelig dit valg.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-05 22:02

hmmm velkommen til hvad ????????????????????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-06-05 22:03

Det er svar på:
Citat
Fra : buxxy Dato : 23-06-05 18:43

tedd> Har kørt Housecall - prøv at læs tråden fra eksperten.

refi> experten, arlet osv. har nu IKKE givet mig løsningen... Der er jo en grund til jeg prøver her på kandu.dk også *S*

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-06-05 22:04

Så man kan vel sige at spørgsmålet er blevet lukket UDEN nogen egentlig løsning. buxxy gav op.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-05 22:04

jaja så står spørgsmålet jo hvor det startede

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 22:05

Svaret var NORTON

Det er den der driller for 127 gang.

Den har altid været et problembarn.

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-05 22:05

Tak for svaret arne.jakobsen. Surt kandu lige driller nu - men så er der da lidt point at hente

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-06-05 22:06

I Lukkekommentaren sskriver buxxy:

Citat
Hmm kan kun mene at i har helt ret folkens! *SS*

Synd jeg tog så lang tid at overtale... Hehe skal også selv af med (min betalende) Norton... Utroligt at andre gratis prog. kan være bedre!

Men endnu engang tak..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 22:06

Hvorfor kan du ikke købe det ????????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-06-05 22:08

Du skal squ ikke sige at du ikke får noget for dine point, så her er hele tråden.

Sikkerhed Spørgsmål Point : 350

Fra : buxxy Send til en ven Dato : 23-06-05 16:22

Spørgsmål : "Bombarderet med vira "

Hejsa min søsters pc blev for 3 dage siden inficeret med en virus (Bloodhound.W32.EP)
Da søgte jeg hjælp på eksperten.dk - og fulgte alle de mange gode forslag der kom - uden resultat.

Bloodhound virus har jeg tilsyneladende sluppet af med - blot for at få en ny. (W32.Desktophijack)

Håber i kan/vil hjælpe mig..

For yderligere info, for hvad jeg har prøvet, og ikke prøvet for at slippe af med den, kan ses på : http://eksperten.dk/spm/627637

Mvh,
Buxxy.

1 Kommentar

Fra : refi Dato : 23-06-05 16:25

Du går bare en tur på www.arlet.dk eller www.spywarefri.dk så bliver den renset.

1 Kommentar

Fra : refi Dato : 23-06-05 16:26

Selvfølgelig med den maskine der er inficeret. Eller i det mindste med loggen fra den.

1 Kommentar

Fra : arne.jakobsen Dato : 23-06-05 16:26

Prøv at gå ind på www.spywarefri.dk

Der kan du downloade forskellige gratis Virus-programmer m.m. Alle de Klogeåger på området der findes her på Kandu plejer at henvise til et af de programmer. Hilsen og held og lykke med det. Arne

1 Kommentar

Fra : buxxy Dato : 23-06-05 16:32

Hejsa Arne & refi. Jeg har prøvet alverdens gratis - og ikke gratis spyware & virus programmer.

Hvis i læser tråden jeg oprettede på eksperten.dk (ved godt den er lang) *S* kan i se hvor mange jeg har prøvet med.

/Buxxy.

1 Kommentar

Fra : buxxy Dato : 23-06-05 16:33

>refi. Jeg fik nu også hjælp fra arlet inde på eksperten.dk

1 Kommentar

Fra : refi Dato : 23-06-05 16:37

Og det har ikke hjulpet ????

1 Kommentar

Fra : buxxy Dato : 23-06-05 16:41

Nix ikke indtil videre - han (arlet) har nu heller ikke lige svaret på tråden her i dag ( kun 1 gang, inden jeg kom til computeren)

1 Kommentar

Fra : refi Dato : 23-06-05 16:44

Så er der nok ikke nogen her der kan hjælpe dig.
Problemet er tilsyneladende antivirusprogrammet der fortæller noget der ikke er sandt.

1 Kommentar

Fra : buxxy Dato : 23-06-05 17:03

Det med virus-programmet der fortæller noget, der ikke er sandt, har jeg hørt før.

Men tror det nu ikke - idet hele pc er blevet meeeeeeeget sløv siden vira kom...

1 Kommentar

Fra : buxxy Dato : 23-06-05 17:04

Tager ca. 1 minut, fra jeg har trykket på IE - explorer, til den kommer frem - ligeledes er det med resten af pc. Også bare for f.eks. at åbne "Denne Computer" eller andet lign.

/Buxxy.

1 Kommentar

Fra : refi Dato : 23-06-05 17:06

Tag backup af det der er vigtigt, og formater pcen - så er problemet løst.

1 Kommentar

Fra : buxxy Dato : 23-06-05 17:06

Og det skal siges at startsiden er : http://www.google.dk/

En ellers ret så hurtig startside... - Det er HELT sikkert den/de vira der gør det..

1 Kommentar

Fra : buxxy Dato : 23-06-05 17:10

Hmm har snakket med mange andre ang. format c:

Men det er et lokalt net hun er på, og jeg tror at den/de vira står og "pinger" konstant på hendes ip-add. Derved tror jeg ikke prob. bliver løst på længere sigt.

Hvis jeg formaterer og re-inst. Win. tror jeg problemet opstår, med det samme jeg går på nettet igen. Windows skal jo opdateres, samt NAV og alle andre prog.

1 Kommentar

Fra : miritdk Dato : 23-06-05 17:13

buxxy... arlet plejer nu nok at kunne tage sig af de sager, men har vel også andet at lave ind i mellem tror du ikke

kig lige her i ventetiden :
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.desktophijack. html

1 Kommentar

Fra : refi Dato : 23-06-05 17:15

Du skal ikke på nettet før du har installeret et antivirusprogram - det kommer ikke igen af sig selv.

Det ligger jo ikke bare og venter på dig i ledningen.

1 Kommentar

Fra : refi Dato : 23-06-05 17:15

"miritdk"

Maskinen ER renset.

1 Kommentar

Fra : buxxy Dato : 23-06-05 17:28

refi> enig

1 Kommentar

Fra : miritdk Dato : 23-06-05 17:29

ohhh refi - undskylder da - kandu faldt i søvn så indlægget kom sent !!!!!!!!
en så langsom maskine skal filene da køre restore - hvis det ikke lige er maskineriet det er galt med

1 Kommentar

Fra : buxxy Dato : 23-06-05 17:32

mititdk> Jeg har jun haft "restore" / systemgandannelse slået fra, idet jag har kørt forsk. antivirus programmer.

1 Kommentar

Fra : buxxy Dato : 23-06-05 17:32

*LOL* der skal selvfølgelig stå kun

1 Kommentar

Fra : miritdk Dato : 23-06-05 17:35

restore= genindlæsning

1 Kommentar

Fra : refi Dato : 23-06-05 17:48

"buxxy"

Hvorfor hæver du pointene ?????

Når experten, arlet osv. egentlig har givet dig løsningen finder du nok ikke andre her.

Gem hvad der er vigtigt og formater, men brug et andet antivirusprogram i første omgang.

1 Kommentar

Fra : tedd Dato : 23-06-05 17:57

Prøv lige at køre http://housecall.trendmicro.com/ online scanner!

1 Kommentar

Fra : buxxy Dato : 23-06-05 18:43

tedd> Har kørt Housecall - prøv at læs tråden fra eksperten.

refi> experten, arlet osv. har nu IKKE givet mig løsningen... Der er jo en grund til jeg prøver her på kandu.dk også *S*

1 Accepteret svar

Fra : refi Dato : 23-06-05 18:49

Jamen det er du da også velkommen til.
Men..... Da alt er prøvet og andre virusprogrammer og experter siger den er ren, såååååå....

Men det er selvfølgelig dit valg.

1 Kommentar

Fra : buxxy Dato : 23-06-05 19:01

Hejsa igen folkens - nu har arlet svaret på eksperten og kommet med en løsning..

refi> Du får point´ene for følgende kommentar: "Så er der nok ikke nogen her der kan hjælpe dig.
Problemet er tilsyneladende antivirusprogrammet der fortæller noget der ikke er sandt."

Det var lige nøjagtigt hvad der var galt! - Har inst et anti-virus prog. , som arlet anbefalede ( Avast) og det virkede!

Smid lige et svar refi... /Buxxy.

1 Kommentar

Fra : buxxy Dato : 23-06-05 19:08

Tak for svaret refi.

1 Kommentar

Fra : refi Dato : 23-06-05 19:08

Jamen det er da dejligt - men var jo egentlig det jeg sagde for længe siden og som de andre jo også mente var årsagen.
Det var derfor jeg sagde du skulle starte med et andet antivirusprogram.

Men dejligt det lykkedes uden formatering.

1 Kommentar

Fra : arlet Dato : 23-06-05 19:13

Ja, det var godt at det lykkes at overtale endnu en af gå fra norton(suk) til et ordentligt antivirusprogram

Og godt for buxxy at vi fik løst problemet*S*

1 Kommentar

Fra : refi Dato : 23-06-05 19:18

Norton har da "altid" været et problembarn

1 Kommentar

Fra : refi Dato : 23-06-05 19:19

Det lugter lidt af at Norton generelt har problemer med visse andre programmer - så kan man så gisne om hvorfor.

1 Kommentar

Fra : buxxy Dato : 23-06-05 19:23

Hmm kan kun mene at i har helt ret folkens! *SS*

Synd jeg tog så lang tid at overtale... Hehe skal også selv af med (min betalende) Norton... Utroligt at andre gratis prog. kan være bedre!

Men endnu engang tak..

1 Kommentar

Fra : arlet Dato : 23-06-05 19:29

buxxy -> Nu er du ikke den første jeg renser en computer for*S*

Jeg renser i gennemsnit 5-10 maskiner hver dag, enten via mail eller via forums eller tager ud privat og gør det.

Når en computer er fyldt med virus og det har et antivirusprogram installeret, så er det næsten altid norton der ligger på maskinen. De 2 gratis avast og avg ligger aldrig på computerer med virus på, men der kan jo selvfølgelig være andre problemer ang spyware, men det er en hel anden snak..

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-05 22:09

Miritdk har nok brugt sine point til alm. nysgerrighed..............jeg kender det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 22:12

Godt gået arne - noget for pointene

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-05 22:42

refi - hvorfor kan hvem ikke købe hvad ?????????

arne - er du sikker på det hele kom med ?????

ps... lurede jo lige at det kunne være norton - hmm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 22:48

Du skriver i dit spørgsmål at du ikke kunne købe svaret............

Ja det hele er med

Og det var Norton der drillede

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-05 22:51

refi - haha - ja når man er igang med at læse så kan der lige krydse tanker (hold bøtte - og ja ja kan)

Faktisk har jeg fjernet den norton for en veninde op til flere gange og geninstalleret - måske er der lidt forskel på de forskellige versioner. Hun fik netop også samme virus - og efterfølgende drillerier - havde jeg da glemt indtil hun sagde det til mig efter at have læst her - hmpf - lol

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 23:12

2002 er vist den der har givet flest problemer.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-05 23:15

jeps nemlig - er også min opfattelse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-05 23:29

nå - til jeres oplysning går det fint med at købe svar elles - men hvad der lige er galt med ovennævnte - tjahhhh - kandu har sine uransagelige veje