/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
TDC Sikkerhedspakke!
Fra : taliskoko
Vist : 1292 gange
160 point
Dato : 23-06-05 17:34

Hey.

Er der nogen herinde der har erfaring med TDC´s sikkerhedspakke til brug ved Bredbånd.????

Jeg står og skal skifte internetudbyder til TDC og vil høre om den der Sikkerhedspakke er noget værd.??

Kontroler den både mails og selve det at surfe på nettet?

Anyone...

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 23-06-05 17:37

Bruger den overhovedet ikke.

Det bedste er at vide, hvad du går ind på og ikke åbne mails fre personer du ikke kender.
Når du surfer, så undgå for mange .com sider.

Det sikkerhedshalløj virker alligevel ikke.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 23-06-05 17:43

Det er bare en god pakke, den holder simpelthen alt væk, især indgående forbindelser. Og god kontrol med alt andet, aktive x, aplet, cookies. Så der er ikke noget at udsætte på det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-05 17:51

den er ganske glimrende til privat brug og det er jo hvad du skal bruge ikke ?????

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-06-05 17:53

Kører ok... smxxx og miritdk har svaret for mig.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-05 17:57

smutter en tur før nogen opdager jeg har afskaffet kosteskaftet og indført støvsugeren

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-06-05 18:13

Enig, MEN hvorfor betale for en sikkerhedspakke når man på www.spywarefri.dk og www.arlet.dk kan downloade noget lige så godt helt gratis? Der er det også forklaret hvad de enkelte programmer kan og gør samt hvordan de installeres og bruges.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-06-05 18:46

Nå, men det lyder jo godt, at den virker sikker, også som anti-virus under surf´ing..
Men har jer der har sikkerhedspakken så ekstra anti-programmer ved siden af, eller er det kun den I bruger.???????

Jimmy17> Yes, men nu er det jo ikke alt man kan kontrolere på nettet, såååå... Og hvis jeg skulle undgå .com sider, kunne jeg ligeså godt lade være med at være på nettet.

mirit.dk> Jo, det er til privat brug. Men jeg er jo en del rundt omkring på nettet.!

a.j> Tjo, jeg bruger da også alt det gratisse idag, men jeg har det bare sådan at når nu man skifter til et selskab der udbyder denne service, synes jeg det ville være rart at det hele passede sig selv, så at sige. Og 10 penge om mdr. er en billig pris for ikke at skulle rode med nedbrudt PC flere gange årligt... Synes jeg.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-05 19:16

Selv om du ikke køber/bruget TDC pakken, så tester de al indgående mail.
Men du er nødt til at ha' noget foruden, evt. fra de omtalte link.
Jeg har selv Norman firewall fra TDC.
Og husk lige at ingen af disse sikkerhedssystemer mailer til dig om opdatering, så får du sådan en mail er det bluf.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 19:28

Bruger AVG og generelt ikke så meget andet.
Blot husk at det er vigtigt at scanne alle filer du downloader uanset hvor sikre du mener de er.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-06-05 22:55

Yderst tilfreds med sikkerhedspakken (Norman) fra TDC. Billig og særdeles effektiv med det avancerede Sandbox system.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-06-05 22:58

Jeg hører hvad I siger, men måske jeg lige skulle præcisere:

Idag bruger jeg AVG og Ad-aware og intet andet. Og så SP2.

Spørgsmålet er sådan set om jeg kan "nøjes" med TDC´s sikkerhedspakke.? Således jeg den vej rundt er dækket på mails og internet-surf via TDCs pakke.!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-05 23:02

prøv at kigge lidt på www.arlet.dk og se hvad hans egne sikkerhedsprogrammer er - - værd at overveje

jeg ville nok sige som et minimum skal du også have spywareblaster og iespyad ind

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 23:02

AVG dækker også dine mails.

Spørgsmålet er om du overhovedet har brug for den.
Det kommer jo lidt an på hvor meget du roder rundt.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-06-05 23:05

BjarneD> Bruger du andet end TDC´s pakke.????????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-05 23:06

TDC kører med et nyt mail-filter.
Mail er ikke det værste - næ det er alt det man siger ja til på de underlige hjemmesider.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-06-05 23:10

Nemlig Eyvind!

Jeg bruger da også AdAware og Spywareblaster.
Det eneste AV program der fjerner spy og ad's er da vist Kaspersky.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 160 point
Dato : 24-06-05 11:40

Jeg har brugt Norman (NIC) i over 5 år og har ikke haft andre klagepunkter end, at brugervenligheden på de tidligere versioner var for dårlig.
Jeg har dog en enkelt gang haft en skanningskonflikt med en MS biblioteksfil, men det problem blev senere rettet af Norman og indtil gav supporten i Odense mig en fil der kunne løse det akutte problem.

Jeg har ikke haft virus på de maskiner der kører med Norman - kun malware som jeg har fået fordi jeg var på steder hvor man får den slags hvis bare man klikker på noget eller fordi jeg har downloadet freeware fra tvivlsomme kilder.

Forbrugerstyrelsen har for nylig lagt en test ud, der har en alvorlig kritik af Norman, men den test er så useriøs at kun nogle der ikke har sat sig ind i tingene tror på objektiviteten. Testen er sikkert lavet af det foretagende der delte førstepladsen med Kaspersky og så solgt til forbrugerorganisationer rundt om i Europa.

Norman (TDC sikkerhedspakken) er et godt program til billige penge - bare husk, at alt fra tidligere AV programmer skal fjernes inden installation, men det er generelt for de fleste.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 24-06-05 12:06

så vidt jeg kender til, bruger de Norman.

Dette vil jeg nu give grønt lys for. jeg brugte selv norman på et tidspunkt, desværre har jeg ikke længere råd til det. men jeg var VILDT glad for det, da det tog alt der kom, og fjernede automatisk, så computeren altid var ren.

så det kan du nu rolig tage imod, jeg har aldrig hørt nogle, tale dårligt om norman.

det er også meget let at betjene, så det er dejlig let

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-06-05 15:51

For dyrt.....................
Citat
Du kan også få Norman på dansk og med tre års licens for kr. 299,- + ekspeditionsgebyr.

Incl. opdatering næsten hver dag så den hele tiden er op to date.

set her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm
lidt ned af siden

Kommentar
Fra : coehlen

Dato : 27-06-05 01:01

- men man kan da vist ikke afinstallere Norman, når først man har fået ham inden for døren !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-05 08:35

jo selvfølgelig kan man afinstallere norman helt og holdent coehlen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-06-05 10:08

coehlen, det er da VIST noget sludder du skriver.
Norman er der ingen problemer med hvis du bare fjerner andre AV programmer først.

Kommentar
Fra : coehlen

Dato : 27-06-05 16:23

Jeg kunne ikke finde norman under "Tilføj/fjern programmer", da jeg skulle hjælpe naboen med at skifte til et andet antivirus-program.
Og en TDC-mand, der ville sælge os medarbejderbredbånd kunne heller ikke vise mig, hvordan man afinstallerede Norman.
Jeg har ikke selv Norman (endnu), men det glæder mig da at høre, at det KAN lade sig gøre at fjerne ham, hvis vi skulle blive uvenner !

(HAR for øvrigt set, at der er hjælp at hente på spywarefri.dk)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-05 16:43

udenfor spørgsmålet til coehlen:
Hvis du vil helt af med norman så prøv dette - start - kør - kopier denne linje ind i kør :

C:\NORMAN\NVC\BIN\DELNVC5.EXE > klik OK

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-06-05 17:52

Den står normalt i Tilføj/(fjern)rediger, men ellers vil manualen fortælle det miritdk skrev.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-05 20:22

NORMALT nemlig ja - hvor har jeg ofte set det modsatte af ene eller anden grund
tak for tilføjelsen BjarneD

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 09-07-05 00:48

HVEM er jakjoe,,,,,,,,,

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 09-07-05 10:54

Tak for svaret BjarneD.

Det blev til Norman via TDC.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-07-05 11:04

Godt valg! (og billigt)