/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Hvad er fejlen i denne kode (flash/xml)
Fra : Duno
Vist : 349 gange
45 point
Dato : 20-06-05 21:05

hele problemet er at XML filen skifter navn afhænig af hvilket id som henter den.

flash filen/swf kan ikke finde den pågældende fil når jeg gør som nedenstående, men hvad er det jeg gør galt

swf filen hedder mbc.swf
og jeg skal hente navnet på XML filen dynamisk, ved hjælp af en kode i stil med:
<PARAM NAME=movie VALUE="mbc.swf?dataURL=<%=Session("id")%>.xml">

jeg ved at den henter sessions id´et det kan jeg se med Response.write.

komplet kode
<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
CODEBASE="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="350" HEIGHT="300" id="FunkyCharts" ALIGN="">
<PARAM NAME=movie VALUE="mbc.swf?dataURL=<%=Session("id")%>.xml">
<PARAM NAME=quality VALUE=high>
<PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF>
<EMBED src="mbc.swf?dataURL=<%=Session("id")%>.xml " quality=high
bgcolor=#FFFFFF WIDTH="350" HEIGHT="300" NAME="FunkyCharts"
ALIGN="" TYPE="application/x-shockwave-flash"
PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">
</EMBED>
</OBJECT>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-06-05 22:56

Fjern ALIGN attributten, da du alligevel ikke bruger den til noget !!!

..og sæt ALLE værdier i dobbelte anførselstegn ..eks :

<PARAM NAME="quality" VALUE="high">

Ved dobbelteanførselstegn i en blok; bruges enkelte anførselstegn ..eks. :

<PARAM NAME="movie" VALUE="mbc.swf?dataURL=<%=Session('id')%>.xml">

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Duno

Dato : 21-06-05 07:52

hmm... det ser ud som om at kandu fjerner en del af anførselstegnene, kunne du ikke sende dit eksempel til bhn22@hotmail.com ...

så kan jeg se hvaed du mener

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-05 08:30

[hør] Bix nix..., men det jeg mener er; at ALIGN="" sletter du helt ...begge steder og ALLE steder der står f.eks. NAME=xxx sætter du anførselstegn om, så der står NAME="xxx".

Det vigtigste er dog at du IKKE skriver :

<PARAM NAME=movie VALUE="mbc.swf?dataURL=<%=Session("id")%>.xml">

..da systemet tror du skriver :

<PARAM NAME=movie VALUE="mbc.swf?dataURL=<%=Session(" ...og så slutter strengen hvilket giver fejl.

Du skal skrive :

<PARAM NAME="movie" VALUE="mbc.swf?dataURL=<%=Session('id')%>.xml"> ...altså enkelte anførselstegn omkring 'id', da denne parameter er indlejret mellem to dobbelte anførselstegn som parameter til VALUE !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Duno

Dato : 21-06-05 10:33

jamen så får jeg jo en:

Syntax error

/besi.asp, line 6271

Response.Write(Session('id'))
-----------------------^ (altså første anførselstegn)

min kode ser nu ud som følgende

<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
CODEBASE="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="350" HEIGHT="300" id="FunkyCharts">
<PARAM NAME="movie" <PARAM NAME="movie" VALUE="mbc.swf?dataURL=<%=Session('id')%>.xml">
<PARAM NAME="quality" VALUE="high">
<PARAM NAME="bgcolor" VALUE="#FFFFFF">
<EMBED src="mbc.swf?dataURL=<%=Session('id')%>.xml " quality="high"
bgcolor="#FFFFFF" WIDTH="350" HEIGHT="300" NAME="FunkyCharts"
ALIGN="" TYPE="application/x-shockwave-flash"
PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">
</EMBED>
</OBJECT>

desuden ser det ud som om at id nu bliver "streget ud" lige som man plejer at gøre med ' i starten af en linie (forstår du hvad jeg mener)

kan man ikke gøre det på en anden måde... jeg mener er der ikke noget med at man kan indsætte variabler hvor at man ike behøver det der Session noget, men bare skriver eks..

id = mbc.swf?dataURL= & Session("id") & .xml og så kan indskrive id istedet for hele denne linie
mbc.swf?dataURL=<%=Session('id')%>.xml (det kan godt være at det er mig som er helt ude i skoven

Duno

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-05 11:43

Det ved jeg ikke nok om. Jeg tjekkede bare HTML syntaxen mht. parameterangivelse, som den er beskrevet i standarden for HTML 4.01

</MOLOKYLE>