/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Ny bærbar kan ikke komme på nettet
Fra : reneholm
Vist : 640 gange
250 point
Dato : 17-06-05 22:51

Jeg har lige invisteret i en bærbar og har webspeed, men de to dele kan ikke snakke sammen.

Når jeg installerer nettet skriver den at der er begrænset adgang jeg prøver så at reparere det, men får at vide

"windows kunne ikke udføre reparationen, fordi følgende handlinger ikke kunne udføres: Fornyelse af IP-adresse"
Kontakt personen der administrerer dit netværk for at få hjælp... muhuuu det er jo mig, jeg kan intet har prøvet både med netværkskabel og med USBstik..

HVad kan der være galt?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-06-05 22:58

Hvis du har webspeed har du fra TDC kun en dynamisk IP adresse..
Hvis du forsøger at køre 2 PCer op evt via en switz vil TDC ikke give din PC ip adressse.
HVis du lukker din anden PC ned - og kun køre med 1 PC vil TDCs server nok prøve at give dig en ny opkobling med ny godkendelse af adgang.
Du kan bestille en ekstra IP adresse det koster vist nok 10 kr / md at have 2 dynamiske Ip adresser.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-05 23:00

Installerer nettet ..........
Hvad er det du installerer ?

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 260 point
Dato : 17-06-05 23:01

Hejsa

har du været forbi her og fulgt guiden ??

sluk for modemmet og tag strøm kablet fra i 2 min.
start dit internet op, hvis du ikke automatisk kommer til
tdc online reg. skal du gå til denne side http://service.webspeed.dk

Kommentar
Fra : reneholm

Dato : 18-06-05 00:00

@refi jeg forsøger at komme på nettet sorry ikke installere det..

@benjamin, jeg har ikke den anden pc tilsluttet så det er ikke problemet, oplevede faktisk det forleden dag da skiftede jeg netkortet ud og der bad den selv om at oprette en ny profil/IP-adresse

@dk prøver det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-05 00:18

Du kan ikke bare skifte stikket over i en anden komputer.
Hvis du gør det skal den igennem proceduren som den gamle tidligere var igennem.
DVS. Du skal starte hele installationen forfra igen med det ORIGINALE 12 cifrede nummer du har fra TDC.
TDC Webspeed kan kun have een komputer registreret og den står sikkert stadig til den gamle.
Du kan godt registrere den nye, men så skal du som sagt igennem installationen en gang mere.
Har du ikke fået manualen fra TDC vedr. udskiftning?

Godkendelse af svar
Fra : reneholm

Dato : 18-06-05 00:25

har via dk's svar fået det til at virke det var simpelthen fordi jeg ikke slukkede modemmet... skriver dette fra den bærbare...

Takker for svarene men dk får pointene..

refi du har ret, det var sådan jeg gjorde..