/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
USB på front af kabinet
Fra : jstenbak
Vist : 413 gange
100 point
Dato : 17-06-05 10:41

Jeg har et Motherboard QDI Advance 10B/E/F/T og har købt et Webtech kabinet,
hvor der er usb på fronten. Det ville jeg selvfølgelig gerne udnytte. Det i
kabinettet monterede stik kan kun vendes på 2 måder, hvilket jeg har prøvet.
Er det ikke standard, hvordan de forskellige ledninger i stikket skal være
monteret?

Som ledningerne nu er monteret:
1=rød, 2=mangler, 3=hvid, 4=grøn,5=blå
6=orange, 7=mangler, 8=gul, 9=mangler, 10=sort

I manualen for bundkortet er det beskrevet således:
1=+5v, 2=T1-, 3=T1+, 4=GND, 5=GND
6=GND, 7=GND, 8=T0+, 9=T0-, 10=+5V

Få I noget ud af dette?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-06-05 10:59

Der er da normalt et fladkabel med der passer og så skal du jo lige huske at aktivere USB i BIOS - læs din manual.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-06-05 11:24

Måske tager jeg for givet at du forstår beskrivelsen af stikket så vi prøver lige.
Hvis du kigger godt på placeringen af benene så vil du se at forbindelserne er anbragt sådan, at T0 og T1 er anbragt diagonalt så det eneste der sker ved, at vende stikket er at du tilkobler udgangene omvendt sådan at stik 0 på bundkortet enten sættes til USB udgang 1 eller 2 alt efter hvordan du vender stikket og derfor er det ikke sikret mod at vende forkert.

Kommentar
Fra : jstenbak

Dato : 17-06-05 11:44

Jow, der er et fladkabel med, som var monteret i kabinettet, da jeg købte dette. Når jeg monterer dette kan jeg ikke få det til at virke!
Jeg har aktiveret USB i bios. De 2 porte bag på kabinettet virker upåklageligt

Hjælp!!!!!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-06-05 11:49

Hmm lidt svært når man ikke kan se det.
Har du installeret drivere til bundkort herunder USB driver?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-06-05 11:54

Dem bagpå og dem der er frontmonteret kører jo ikke fra samme stik og der kan muligvis være en særskilt funktion til at enable dem i BIOS.

Kommentar
Fra : jstenbak

Dato : 17-06-05 12:10

Jeg fik det til at virke - jeg skilte kablet af og satsede lidt!

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 17-06-05 12:13

OK det er jo også kun den der sidder med det der kan gøre DET

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-05 13:59

Hos mig ser USB stikket sådan ud på Asus bundkort p4p800 se:

o o o o x x=no connection
o o o o u u= ben mangler

(usb +5v) (usb p6) (usb p6+) (gnd) (ben uden forbindelse)
(usb +5v) (usb p5) (usb p5+) (gnd) (ben mangler)
P5 og p6 er usb porte 5 og 6
Jeg har forskellige farver på mine kabler alt efter hvilken front det er.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-06-05 14:24

POÅ mit eget ASUS passede stikkene, men på et andet ASUS har jeg været ude for at måtte skille ad som du og det er så åbenbart kabineterne der er forskellige.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-05 14:34

Mit Aopen kabinet har dog løse frontstik paralelt med det 10 hulsstik (9)

Godkendelse af svar
Fra : jstenbak

Dato : 17-06-05 19:25

Tak for svaret BjarneD.