/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
word -min værktøjslinie er væk
Fra : anette11
Vist : 4444 gange
50 point
Dato : 16-06-05 10:20

er der nogend er ved hvordan man får værktøjslinien frem i et word dokument - jeg synes jeg har prøvet alle genvejstaster m.v.

mvh Anette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-05 10:23

vis - værktøjslinier - vælg hvad du skal bruge

Kommentar
Fra : anette11

Dato : 16-06-05 10:26

Det er bare den standard værktøjslinie som normal er der når man åbner for word.
mvh Anette

Kommentar
Fra : anette11

Dato : 16-06-05 10:29

hov jeg tror jeg misforstod dit spørgsmål - jeg ved ikke hvordan jeg via genvejstaster skal få vis - værktøjslinier frem - det er bla. dette som ikke vises når jeg går ind i et worddokument.
mvh Anette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-05 10:29

på Tilpas, klikke på fanen Værktøjslinjer og derefter klikke på den ønskede værktøjslinje på listen Værktøjslinjer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-05 10:31

manglede lige et klik i starten af min sætning

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-05 10:33

oooooops - mener du at gøre menulinien aktiv mon ?????? tryk F10

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-05 10:35

F10 Gøre menulinjen aktiv
CTRL+TAB eller CTRL+SKIFT+TAB Vælge den næste eller forrige værktøjslinje
TAB eller SKIFT+TAB (når værktøjslinjen er aktiv) Vælge den næste eller forrige knap eller menu på værktøjslinjen
ENTER (når menuen på værktøjslinjen er valgt) Åbne menuen
ENTER (når knappen er valgt) Udføre den handling, der er tildelt en knap
ENTER (når tekstboksen er valgt) Skrive tekst i en tekstboks
ENTER (når der er valgt en rulleliste) Markere den ønskede indstilling
Piletaster Flytte gennem indstillingerne i en menu eller på en rulleliste

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-05 10:48

Der findes mange værktøjslinier.
Vis>værktøjslinier>vælg dem du vil have med.
Er den hakket af i vismenuen så kan den alligevel gemme sig lidt.
Hver enkelt værktøjslinie har et flyttehåndtag og det er en lodret hvid skygge,
og der fremkommer et pilekors når du rammer den - nu kan du flytte rundt med dine værktøjslinier..........prøv at flytte den lidt ned.

Kommentar
Fra : anette11

Dato : 16-06-05 11:01

Det er desværre slet ikke lykkedes mig at gøre menulinien aktiv. Når jeg trykker på F10 er det blot en genvejstast til stavekontrol.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-06-05 11:51

Oppe i menulinien klikker du på Vis

derefter vælger du Værktøjslinier

derefter Standard og vups, så skulle den være der.

Hanne

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 16-06-05 11:52
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-06-05 16:19

Hej anette11

Alle har vist mere eller mindre svaret på dit spørgsmål, men hvis du højreklikker et tomt sted på det grå for oven hvor de forskellige værktøjslinier plejer at ligge kommer en menu frem og du skal vælge - standard - hvis du vil have den - nyt - åbn - gem - print m.m.

Mon ikke det var det du søgte.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 16-06-05 19:19

Hvis ingen af de så udmærkede forslag ovenfor virker (jeg går ud fra at du stadig har menulinjen øverst Filer Rediger Vis o.s.v.)- så prøv:
Funktioner>Tilpas>Værktøjslinier og sæt flueben nogle steder - samtidig med at du sætter eller fjerner flueben skulle værktøslinierne gerne dukke op eller forsvinde. Hvis det ikke virker så vælg fanen Indstillinger og klik på nulstil ........ Det er også her du kan vælge at standard- og formatringsværktøj vises på to linier.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-07-05 18:02

fik du nogen sinde fundet ud af det anette11

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-07-05 18:31

Møj spændende om anette11 har kylet pc'en ud af vinduet i irritation

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-07-05 22:28

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 13-10-05 23:16

Hej anette11!

Jeg sidder og spekulerer på hvad det egentlig er du spørger om. Menulinjen er den hvor der står Filer, Rediger, Vis o.s.v. på. Værktøjslinjerne er dem med knapper på (f.eks. fed skrift, skrifttype o.s.v.) Så nu prøver jeg nogle forskellige muligheder.
Hvis du er kommet til at arbejde i Fuld skærm, så er alle værktøjslinjer og menulinjen jo ikke synlige. Men i så fald skal du trykke på ESC.
Man kan også komme til at slette alle menupunkterne i menulinjen - så den er helt tom (Og så er den jo heller ikke synlig). I så fald skal du højreklikke på den øverste grå linje, vælge Tilpas og vælge fanebladet værktøjslinjer. Under værktøjslinjer skal du markere Menulinje og derefter klikke på knappen Nulstil og svare OK til at gemme Normal.dot.
Hvis det er fordi du gerne vil aktivere en menu i menulinjen med en genvejstast, så skal du taste ALT efterfulgt af det bogstav der er understreget. F.eks. Vis her er V'et understreget. tast ALT+V. Hvis du herefter ønsker punktet Værktøjslinjer, hvor Ø'et er understreget så skal du bare taste Ø.
Håber der er noget af det du kan bruge??

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-10-05 23:26

Tjah, det tyder på, at Anette er fulgt med pc'en ud af vinduet