/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Microsoft outlook fejl haster
Fra : dk
Vist : 1101 gange
400 point
Dato : 15-06-05 18:58

hvem ka

Hvordan slettes mail fra "udbakke" fra microsoft outlook xp ??

de (3 stk) sender sig selv hele tiden og bilver liggende i udbakke
når man forsøger at slette dem kommer denne fejl
"Messaging bruger-fladen har returneret en ukendt fejl"
genstart outlook og forsøg igen.

der er også forsøgt at slette fra fejlsikret tilstand, med samme fejl.
både rep. og geninstall af office hjalp ikke.

der er pt. ingen virus på computeren, men den kører XP Pro med sp1, office er fuld opdateret.
og nej det er ikke en virus mail som blokere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-06-05 19:07

Pil stikket til nettet ud - så kan de da ikke sendes - derefter kan de slettes

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-06-05 19:09

Gå i Kontrolpanel - Tilføj eller Fjern programmer og Fjern Office pakken. Genstart maskinen. Hvis jeg var dig ville jeg så upgrade til SP2. Bagefter installerer du officepakken igen. Inden su starter mailprogrammet op igen bør du checke din mailserver at de nævnte email's ikke ligger der. Ellers slet dem fra mailserveren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-06-05 19:10

Eller ret din opsætning så den ikke sender automatisk, men kun når du trykker send.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-06-05 19:10

Prøv lige:
funktioner>indstillinger>fanen postlevering>tag hakket fra i "send meddelelser så snart...."
Du kan også lige deaktivere din konto:
funktioner>konti>marker kontoen>egenskaber>hak fra i "medtag denne konto......"
Bare et par forslag.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-06-05 19:12

Og så kan du muligvis flytte dine mails til slettet post.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-06-05 19:56

grundet forbindelse til banker i bla. hongkong, sarejevo polen, mf. kan der ikke opg. til sp2.

>>Eyvind
jeg vil lige forsøge om det kan lade sig gøre, kan forstå du mener at hvis kontoen (udbakke) er aktiv
kan der ikke slettes fra den.

jeg kan ikke tjek det lige nu, men det skal funke imorgen tidlig.

>>aj
læs lige sprgs igen.
hvordan slettes mail fra "udbakke" fra en mail-server ???????
det har intet med mail-server at gøre eftersom det ligger lokalt på een computer

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-06-05 20:00

dk -> Så springer du bare det med mail-server og SP2 over. Det var jo også kun nævnt som noget evt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-06-05 20:01

Så ser kommentaren således ud:

Gå i Kontrolpanel - Tilføj eller Fjern programmer og Fjern Office pakken. Genstart maskinen. Bagefter installerer du officepakken igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-06-05 20:08

Ja for jeg går ud fra at den ikke sender men forsøger at sende.
Og det er denne "send/modtag" jeg vil stoppe og så kunne flytte de mail's væk fra udbakke.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-06-05 20:48

gad vide om det er derfor ??

det er nøjagtigt denne fejl
http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-738877.php

som sagt så undersøger jeg det imorgen tidlig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-06-05 20:56

Det ser ud til på dit link, at der kan "køres" videre i Outlook Express.
Så du kunne evt. hoppe derover i nødstilfælde.
Adresselisten kan jo importeres fra Outlook som jeg huske det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-05 21:58

kan der ikke blot højreklikkes - vælg flyt til mappe = slettet post - så sender den da ikke mere !!!!!!!!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-06-05 22:07

>>miritdk
det er der fejlen opstår.
Fejlen kommer enten man vælger flyt til mappe ell. slet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-05 22:34

hmmm jeg ville ikke spilde tiden - men afinstallere og geninstallere det går med garanti hurtigere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-06-05 22:42

Det finder man ikke fejlen af "meritdk"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-05 22:43

nope - og ihhh hvor er det ligemeget refi - din røver

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-05 22:59

http://eksperten.dk/spm/443201

men ville stadig af og geninstallere

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-06-05 13:14

Efter at have sat outlook til at arbejde ofline, og ventet ca. 30 min. kunne mail stadig ikke slettes

efter at gjordt en "Arkiver" af sendt post, kunne mail slettes fra udbakke, samt fra sendt post bakke mv.
mener også at have hørt at *.pst filen max. kan have en størelse, men jeg kan ikke huske hvormeget.

import/export til outlook express var derfor ikke nødvendigt............

>>eyvind
skift lige indent.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-05 16:14

Nixen - jeg har en god grund til ikke at skifte lige nu - så du må læsse de point af til en anden.

Godkendelse af svar
Fra : dk

Dato : 05-08-05 23:22

Tak for svaret

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-05 10:57

dk - hvis du kigger på statistik > Emesen > profil > så kan du se hvorfor.
Det er alle 8 tallene.

PS. Hvis du falder over en bærbar, så er min mail eyvindc gmail com
men jeg svarer ikke i sept.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-08-05 11:30

hey eyvind
ja det gik op for mig i en anden tråd hvorfor
jeg har en blærbar stående her, der en eller anden løs forbindelse i eller på skærmen som gør den laver
lodrette striber. Ved at trykke på skærmkanten forsvinder det, ellers er der intet med ivejen med den.

ellers skal jeg nok give dig besked.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-05 11:59

OK