/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Afløb fra håndvask sammen med afløb fra ~
Fra : jacobstisen
Vist : 4426 gange
20 point
Dato : 14-06-05 19:10

Hejsa
Jeg har et mindre badeværelse eller et "lokum" som nogen vil kalde det. Jeg vil gerne have modteret en håndvask i rummet, men jeg ved ikke helt hvordan jeg klare afløbet fra håndvasken når der kun er toilettet i rummet.

Hvordan laver jeg et afløb "bag" toilettet?
Jeg søger erfaringer og fif.

Mange tak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-06-05 19:19

Der findes specielle toiletter med sidestuds for tilkobling af afløb fra håndvask

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-06-05 19:24

Det lyder umiddelbart som en større operation, for det er vel ikke bare afløbet der er et problem, men også vandtilførsel til vandhanerne, der er måske også kun det der går til toiletcisternen?

Du skal under alle omstændigheder under gulvet og finde afløbsrøret, og have det lavet om med tilkobling fra håndvasken. Altså udskiftning af kloakrøret med et stykke med forgrening på til håndvaskens afløb , og vandlås til håndvasken.

mvh dova

Kommentar
Fra : jacobstisen

Dato : 14-06-05 19:43

Ja, vandtilførselen er den der går til cisternen - kan det give problemer?
Har du/I nogle links til sider hvor man kan købe det fornødne?

Kommentar
Fra : theking

Dato : 14-06-05 19:44

Hvis du udskifter dit nuværende toilet til et med en såkaldt P lås, kan du montere en Viega bøjning med stuts( købes seperat) , på dette.
Derefter tilslutter du afløbet fra håndvasken til denne stuts.
Vandet til håndvasken tager du fra det kolde vand til toilettet der sidder altid en afspærings ventil, før toilet.

Mvh.
The King

Kommentar
Fra : theking

Dato : 14-06-05 19:51
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-06-05 19:54

ER der ingen gulvafløb? Ellers skulle du nok lave et, hvis du vælger løsningen med at tilkoble under gulvet. Det varme vand kan du jo få fra en gennemstrømningsvandvarmer, hvis der er for langt til varmtvandsrøret

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-06-05 20:12

Husk nu at der skal autorisation til den slags arbejde

Kommentar
Fra : jacobstisen

Dato : 14-06-05 20:16

Hej - og tak for de fine og hurtige svar
Det bliver nok et nyt lokum så

Kommentar
Fra : jacobstisen

Dato : 14-06-05 20:18

Kan man give flere brugere points?

Kommentar
Fra : jacobstisen

Dato : 14-06-05 20:20

Valde: JEg har kigget rundt på nettet efter en "lille" fix el gennemstrøms vandvarmer, men kan ikke rigtig finde nogen - har du link?
Er der desuden ikke noget med at der skal specielle vandhaner til når man bruger sådan en elvarmer pga. trykket?

Kommentar
Fra : theking

Dato : 14-06-05 21:11
Kommentar
Fra : theking

Dato : 14-06-05 21:12
Kommentar
Fra : jacobstisen

Dato : 14-06-05 21:27

Vandvarmeren...
Kan man ikke få én uden "beholder" altså som bare varmer vandet op når det løber igennem?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-06-05 22:01
Kommentar
Fra : jacobstisen

Dato : 14-06-05 22:08

Hej alle
Er det muligt at jeg kan give flere af jer points?
Jeg er helt ny bruger og kan kun se at jeg kan give én af jer poins...

Ovenstående har været til stor hjælp

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-06-05 22:29

Du kan kun give en point, lodtrækning måske? :OG

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 20 point
Dato : 14-06-05 22:33
Kommentar
Fra : jacobstisen

Dato : 14-06-05 22:38

Jeg har trukket lod mellem valde og theking og loddet faldt ud til valde...

Valde og The King 1.000 tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : jacobstisen

Dato : 14-06-05 22:39

Tak for svaret valde..

PS jeg savner funktionalitet til at kunne splitte sine point til flere brugere

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-06-05 22:49

Ja ok, tak og god arbejdslyst