/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Udskrevet antal gange
Fra : nusnus
Vist : 303 gange
50 point
Dato : 14-06-05 11:55

Jeg er ved at lave en hjemmeside med opskrifter, og har set nogle steder at der står, "udskrevet antal gange", er det en html kode der skal sættes ind eller hvad, og evt. hvor?

Der er lavet "print denne side"

Jeg kunne godt tænke mig at se, hvad det er for nogle opskrifter der er mest populære.

Nusnus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-06-05 12:01

Det skal laves i PHP, ASP, Perl eller anden CGI og der skal bruges en database f.eks. MySql. Understøtter din host dette ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-06-05 12:02

Lav en file med en variabel for hver opskrift, optæl den når der trykkes på printknappen og save filen på serveren. Vis variablen ud for opskriften.

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 14-06-05 12:09

Uha, hvor lyder det indviklet, det kan jeg vist ikke finde ud af.......

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-06-05 12:13

Du skal jo som molokyle siger bruge en database, det jeg kalder en file, så du skal findfe ud om din host understøtter dette. Hvilket sprog du ønsker at benytte, skal du også afgøre. Så kan det være du kan få molokyle til at lave koden til dig. Det er ikke så farligt når man ved hvordan.

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 14-06-05 12:25

Jeg har ikke arbejdet med databaser siden jeg tog PC-kørekort, det er ved at være længe siden.
Men det er måske ikke så svært som det lyder til?

Siden er lavet i frontpage 2003, der kan man måske godt lave en database i?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-06-05 12:33

Det ved jeg ikke. Jeg plejer ikke selv at lave hjemmesider. Men man kan købe et lille script der kan optæller sådanne ting har jeg hørt. Men du må nok hellere spørge en anden. Molokyle f.eks.

Held og lykke med det Hilsen Arne

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 14-06-05 12:42

Til Molokyle
Er der mon en hjemmeside, hvor jeg evt. kan se hvordanman laver den database, eller vil du måske hjælpe mig?

Nusnus

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 14-06-05 13:35

Hvis du har brug for hjælp til serverside kode vil jeg anbefale dig at stille spørgsmåler her : http://www.kandu.dk/dk/emne/30817

..så vil natmaden eller andre eksperter sikkert være dig behjælpelig. Jeg koder hovedsageligt DHTML (HTML, XHTML,Javascript og Java)

Selve databasen bliver stillet til rådighed af din host (hjemmeside udbyder) og i PHP laver man så Sql kaldene der indsætter/udtrækker data fra denne og genererer HTML koden, som klienten (brugeren der besøger din side) modtager. Først ville jeg undersøge om din host overhovedet tillader serverside scripts og om de understøtter en database.

Her er et par demo'er der viser hvorledes PHP og MySql arbejder sammen. Selve PHP (serverside) koden kan du ikke se, medmindre du henter den via de dertil indrettede link på siderne, da koden som navnet antyder kun ligger på og afvikles af serveren (host'en).

http://www.wernhart.priv.at/php/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : nusnus

Dato : 14-06-05 20:22

Molokyle.....
Jeg stopper spørgsmålet her, og du får mine point, tak for hjælpen.

Nusnus