/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
matematik............grrrr
Fra : mathiasmb
Vist : 455 gange
50 point
Dato : 13-06-05 19:36

davs.
Jeg får gode karaktere i dansk, engelsk, fysik osv (8 klasse) men for ***** da i matematik får jeg 5!!!!!! Jeg er nød til at blive bedre til det, jeg fatter ikke et ord af noget af det...

bøger for idioter? internetsider?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-06-05 19:51
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-06-05 19:55
Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-06-05 21:51

Teil, jeg er bange for, at alle dine links er til matematik på gymnasialt niveau...
Vi taler her om 8. klasse.....

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 13-06-05 21:58

http://www.duda.dk/Grundfag/Matematik/matematik.html finder du helt sikkert hjælp. Held og lykke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-06-05 21:58

mathias er en intelligent person.
http://www.mentiqa.dk/

Kommentar
Fra : mathiasmb

Dato : 13-06-05 22:30

hehe, tak... måske er jeg en intelligent person, men ikke på matematik :D

bare bliv ved med at skrive link, drenge... jeg kigger på det så snart jeg kan.

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 13-06-05 23:02

prøv at beskrive hvad du kan...som mat. lærer gør det det lettere at se hvor der skal tages fat! Jeg har lavet en række arbejdsark med øvelser og forklaringer til en del forskellige emner på en del forskellige niveauer. Hvis jeg ved hvad du kan, kunne jeg maile dig dem. For at gøre det mere overskueligt for dig, kan jeg anbefale at afkrydse en pensumlist ud fra hvad du kan, er blevet præsenteret for og intet ved om. Sådan en liste har jegf sjovt nok også. Den er godt nok til 9. klasse, men 8. klasse er stort set det samme bare på et lidt lavere niveau.

Kommentar
Fra : mathiasmb

Dato : 14-06-05 14:38

som sagt fatter jeg ikke et ord af hvad de snakker om i 8 klasse. Jeg kan 'plus' uden problemer, underligt som det nok lyder begynder det at gå skævt i de høje tal i 'minus' og det samme med de høje tal i 'gange' og 'dividere'. Resten med brøker, osv er jeg helt blank.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-06-05 14:59

Jeg tror, du skal have mere hjælp end du kan finde på nettet..
Kan du ikke prøve at snakke med din matematik-lærer?
Det må da for pokker være hans ansvar at hjælpe. dig..

Hvad er årsagen til at du er kommet bagud? Har du været syg? Eller forsømt meget? Eller har du altid haft svært ved matematik??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-06-05 16:27

Så er dette siden for dig mathias.
http://www.duda.dk/Grundfag/Matematik/matematik.html

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-06-05 16:28

Undskyld balcanard, du var først.

Kommentar
Fra : mathiasmb

Dato : 14-06-05 16:29

jeg havde svært ved matematik fra starten af bla pga at være forsømt, og så opgav. (på en eller anden måde, påvirkede det ikke de andre fag) Fordi jeg havde svært ved det tideligt, blev jeg sendt til det ene ekstrahjælp efter det andet. Jeg blev hevet ud af klassen vær anden time med en lærer helt for mig selv, men så var jeg så uheldig at min første ekstralærer forlod skolen, den næste skred også og den tredje var stærkt alkoholiseret og blev fyret osv. Faktisk har jeg nu haft over 7 lærer i matematik.
Ja, det burde være hans ansvar, men synes ikke han hjælper meget.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-06-05 17:41

Hvad siger dine forældre til det? Jeg synes, det er flot, at du selv er indstillet på at forsøge at løse problemerne. Men du kunne nok godt have brug for lidt hjælp og opbakning.

Jeg har kikket på det link, som Balcanard og siden Teil har givet dig til Matematik, grundfag.. Og der ER en masse opgaver, som du kan forsøge at løse. Og der ER også en lille smule forklaring inden man går i gang med opgaverne.

Hvis det er hjælp nok for dig, så er det bare at klø på! Start på et niveau, som du nemt kan klare. Hellere for nemt end for svært. Og når du så kan løse alle de opgaver, så kan du gå videre til næste trin.
Hver gang, du har løst nogle opgaver, så trykker du "ret" og får at vide, hvor mange procent du har rigtige.
Det er faktisk helt sjovt!

Men hvis der er andre årsager til at du er kommet bagud, så SKAL du have hjælp af en voksen. Jeg tænker på, at du KAN være "talblind" eller lignende. Og så skal du måske lære alting med tal på en helt anden måde.

Kommentar
Fra : t_biele

Dato : 03-07-05 22:50

Du kan jo evt. også prøve at få hjælp fra en. Jeg ved fra da jeg selv gik i gymnasiet var der mange der fik hjælp af universitetstuderende i forbindelse med eksamen. Du kunne evt prøve at sætte et opslag op på det lokale gymnasium eller i lokal avisen. Jeg ved godt at det vil betyde at du er nød til at betale lidt for det, men jeg tror bestemt at det kunne være en hjælp for dig.

Kommentar
Fra : amicmo

Dato : 19-08-05 09:43
Kommentar
Fra : ellyodd