/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Efterlysser et program, der kan rette in~
Fra : JMSP
Vist : 485 gange
260 point
Dato : 11-06-05 17:15

Hej

Efterlysser et program, der kan rette interne link i diverse filer. (administrere link på en hjemmeside)

Jeg har brugt TextWiz (2.1) fra http://www.harmonyhollow.net når jeg har skulle rette noget txt, i flere filer på en gang, og er meget tilfreds med dette program, men leder nu efter, et der kan lidt mere.

Efterlyser derfor nu, et program, der vil kunne opfylde følgende krav:

1. Programmets udsende og opbygning :

Et program der er opbygget, som stifinder, commander eller noget i den stil.

2. Programmet skal kunne noget i stil med :

Man skal kunne definere et projekt, bestående af flere mapper, med tilhørerne filer. Eksempelvis, strukturen til en hjemmeside, som jo består af flere mapper fyldt med filer.

Filerne skal kunne flyttes frem og tilbage, mellem de forskelige mapper med musen.

Hvis man så flytter en fil, fra en mappe til en anden, skal programmet rette de interne link i filen, samt rette alle interne link i ens projekt der linker til den flyttede fil.

Håber der er nogen der vil kunne hjælpe mig med dette lille problem, samt at jeg har forklaret mig grundigt nok.

Med Venlig Hilsen JMSP.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-06-05 17:47

Jeg tror det er store krav du sætter!
Jeg sidder så og tænker på, hvad skal du så lave?

Kommentar
Fra : JMSP

Dato : 11-06-05 18:01

Til severino

He he store krav, ja det tro jeg nu også, men det var da et forsøg vær

Og jeg tro sku ikke kun det er mig der er ved, at gå i spåner over det problem det er, at flytte en HTML fil, fra en mappe til en anden.

Moske der er en nørd der kan lave sådan et program, jeg ville da købe det med det samme

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-06-05 18:27

Det er der sikkert nok, men på den anden side, så lære man en masse om opbygning, og tvinges til at planlægge bedre.
Jeg kan tilbyde dig et program, som kan finde blinde links, blot ved at starte programmet med index siden, hvorefter det gennemgår de sider der linkes til, og få vist hvis der er links der ikke "dutter"

Kommentar
Fra : JMSP

Dato : 11-06-05 18:44

Til severino

Ja du kan have ret i, at man lære, alt om opbygningen af en hjemmeside, samt hvor vigtigt det er, at planlægge bedre, er selv kommet frem til den konklusion, på den håre måde

Jeg har selv flere program, samt nogle links til online programmer, der kan finde blinde links, og jeg har efterhånden fået, testet nogle stykker, i håb om, at de hade den egenskab, som jeg efterlyser.

Vil da også lige takke for tilbudet, selv om jeg ikke kunne bruge det.

Med Venlig Hilsen JMSP

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 11-06-05 19:11

jo det er nok ikke nemt , med noget der gør det perfekt.
det er jo ikke altid at alle link skal ændres, og en løsning sidder jeg ikke lige med.
Men et foreslag, opbyg linkenene lidt mere fleksibelt..

Jeg bruger hverken deramweaver eller frontpage, men tror godt at de kan.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-05 19:39

Det er lige præcis hvad FrontPages gør for dig...............altså hvis du selv starter rigtigt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-06-05 20:21

Brug dog include filer. Så, skal du kun rette ét sted på alle sider.

...eller et script, hvor du i stedet for et aktuelt link på siden, indsætter en reference til et link i et array der bliver inkluderet på alle sider.

Alle link på alle sider kan da rettes til i en enkelt fil include fil : (X-)HTML DOM, PHP, ASP, Javascript

1.) http://www.w3schools.com/dhtml/default.asp
2.) http://www.w3schools.com/js/default.asp
3.) http://www.w3schools.com/htmldom/default.asp

</MOLOKYLE>

Ps. ...og brug Notesblok (notepad.exe)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-05 21:45

Ih altså................intet må være nemt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-06-05 15:09

Næh Eyvind - det er "SURT SHOW"

Kommentar
Fra : JMSP

Dato : 12-06-05 16:08

*** Til natmanden.

Takker for dit forslag med, at opbygge de endterne link mere fleksibelt, vil da prøve, at se på nogle metoder, der kan løse mit lille problem, men tro det næppe.

Vel helst ikke bruge deramweaver eller frontpage, da jeg i forvejen bruger,
Nvu, Mozilla, Stone´s Web Writer, Stone´s TexTool og TSW WebCoder 5

Man kan i TSW WebCoder 5 flytte en fil fra en mappe til en anden mappe, i ens projekt, men kun en fil, og man kan ikke flytte mapper.
Med den udvidet søge og erstat funktion, kan man skanne hele sit projekt, og på den måde rette interne link.
Men jeg syntes nu, at det er en kluntet måde, at gøre det på.

*** Til Eyvind

Takker for din kommentar, men hvis du ser mit svar til natmanden, kan du se, at jeg ikke er så glad for de programmer.

Hvis alt var let, var der jo ikke noget ved livet

*** Til molokyle

Include filer har jeg overvejet, som en fornuftig måde, at administrere mine links på.

Script vil jeg gerne helst vente med, at bruge, til alle andre muligheder er udtømt.

Notesblok er min ven, men har dog også et forhold til Stone´s TexTool sideløbende

*** Til severino

*** Til JER ALLE SAMMEN

Takker for alle jeres forslag, og håber da på, at der vil komme nogle flere, men helst, så jeg et link til en side, hvor jeg kunne hente, et program der minder om det jeg efterlyser.

Med Venlig Hilsen JMSP

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-06-05 17:17

JMSP mit forhold ligger til htmlkit, sikkert lidt lig Stone, jeg har fravalgt alt om frontpage, dreamweaver har en underlig måde at forvaske PHP på.
det havde den ver 4 eller 5 jeg engang brugte.
ang. PHP skulle det nok kunne lade sig gøre, ved at angive links/mapper som variable, men ikke noget jeg 'gider' (dovenskab=dobbelt arbejde).

at flytte hele mappestruktuere, bruger jeg filezilla til, da jeg ikke har fundet muligheden i htmlkit.
Hvis nogen skulle få lyst, http://www.chami.com man kan selv lave plug-ins og der findes mange skræddersyede på siden.
http://sourceforge.net/projects/filezilla der findes på samme side også en ftpserver udgave.
nå men det hjælper jo ikke lige på problemet med rettelse af interne links.

mit foreslag må være, at bruge noget i stil med <A HREF="lokallink" i stedet for <A HREF="http://blabla/lokallink"

jeg prøver også på at undgå at pege på filer, og peger udelukkende på mapper, da en mappe på en server, automatisk vil finde en startsfil (index.html)
mine index.html fungere kun som pegepind til den fil som modtageren ser.

i index.html

Kode
<meta http-equiv="refresh" content="0;URL=forsiden.html">

i index.php
Kode
<?
include "forside.php";
?>

hvis det er noget sludder jeg her har skrevet, så husk lige at det er søndag, og lørdagen er lidt svær at komme sig over

Mvh. Natmaden (som ser det vigtigt at opsøge et par panodiler)..

Kommentar
Fra : JMSP

Dato : 12-06-05 23:32

Til natmanden

he he har også htmlkit, men bruger det ikke så meget som de andre programmer, men jeg syntes nu, at programmet er meget godt.

Ang. PHP he he, dovenskaben længe leve

Har også arbejdet med filezilla, men ikke så meget, falt en gang over det, da jeg lete efter noget dokumentation, omkring Mozilla.

Jeg bruger konsekvent, <A HERF=”Til Lokale link” og <A HREF=”hhtp:// Til externe link”
fik lige en lille griner http://blabla/lokallink findes sku.

Ang. <meta http-equiv="refresh" content="0;URL=index.html"> har jeg også overvejet, men jeg syntes ikke om, at skulle have en HTML som kun henviser til en anden side, en fil der kunne have været undåget ved god planlægning er en fil for meget

Men til gengel, kan jeg da godt se, at den i visse situationer er guld vær, ved en hurtig rettelse, der bare skal virke.

Og i øjeblikket er det nok det forslag, der kommer nærmest til det jeg efterlyser, selv om jeg godt kendte til det i forvejen.

Ang. panodiler ja jeg har heller ikke været på toppen i dag, og først nu føgler jeg mig nogenlunde frisk, og så skal man i seng, der er jo også et arbejde der skal passe

Med venlig hilsen JMSP

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-08-05 07:38

Ja ja, JMSP!
Du er en lige så bevidst forbruger som de fleste af os andre her på KANDU.

Vi vil have det bedste, til den laveste mulige pris, og helst gratis!

Men sådan er det nok over det meste af vores verden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-05 09:05

..øeh, er det ikke noget der hedder Content Management Systems (CMS)?

Flere af disse systemer har omtalte funktionalitet indbygget. Jeg har ikke selv den store erfaring med sådanne systemer, men ved at det bl.a. bruges af Københavns Kommune til at vedligeholde de forskellige forvaltningers og serviceorganers hjemmesider.

1.) http://www.xellsoft.com/xcms.html
2.) http://www.postnuke.com/modules.php?op=modload&name=Navigation&file=index
3.) http://www.typo3.com/
4.) http://www.aspcontentmanagement.com/
5.) http://www.presence.co.uk/
6.) http://www.opencms.org/opencms/en/
7.) http://ez.no/

..blot for at nævne nogen stykker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JMSP

Dato : 29-08-05 17:21

Til severino

He he, ja tænk hvis man kunne få alt det man ville, helt gratis, det ville være kanon.

Til molokyle

Nu var CMS ikke lige det jeg hede i tankerne, men du kommer mega tæt på, at løse mit lille problem.

Men nu er CMS programmer, jo ikke lige små og brugervenlige

Men jeg vil da bruge noget tid på, at se lidt mere på CMS. Og vil så vende tilbage, hvis de ikke lige lever op til det jeg efterlyst.

Til ALLE

Grundet ferie har jeg ikke svaret før.......!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-05 17:34

JMSP -> Ok. Du sætter dig bare ind i tingene og vender tilbage når du lyster

</MOLOKYLE>