/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Fjernstyretbil Benzin/nitro
Fra : Schwartzbach
Vist : 1429 gange
50 point
Dato : 09-06-05 18:26

Hej.

Jeg skal til at købe en fjernstyret bil som enten køre på benzin eller nitro.

Er det nogen der ved hvad forskellen på en nitro/benzinbil er???

Og hvor kan jeg købe disse biler over nettet. Har fundet nogle hobbyforretninger men de har ikke det store.

Det må meget gerne hvor man samler dem selv.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, eller kender nogen der har lidt forstand på det.

Mvh Jacob

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 09-06-05 18:51

Her er 35000 sider at kigge på

http://www.google.dk/search?hl=da&q=rc+biler&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK

Det bedste du kan gøre er nok at melde dig ind i en RC klub - der vil du få mange gode timer til at gå

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 09-06-05 19:07

Der er ofte sådanne på auktionssiden QXL. - Jeg vidste ikke at man kunne få disse fartdjævler på benzinbasis. Her er omtalte side: http://qxl.dk/

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-06-05 20:00

Jeg har en ven der skal sælge en tærengående fjærnstyretbil +en del udstyr.Han skal have 2000kr for den. Han købte den i januar for 5000kr.Den er rigtig fed.
alimak

Kommentar
Fra : Schwartzbach

Dato : 09-06-05 21:20

okay er det sådan at jeg kan få hans mail og se på dyret.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 09-06-05 21:25

En benzin motor har tændrør og kører selvfølgelig på benzin. Disse motorere er dyrere, end glødehovedsmotor, der dog er meget normal, inden for den her branche.
Nu ved jeg ikke hvorfor den bliver benævnt "nitro" og dog. En glødhovedsmotor har et gløderør, man sætter strøm på når motoren startes. Når motoren er igang tager man strømmen af igen, og motoren kører fint vidre. Brændstoffet består normalt af Ca. 85% træsprit & 15 % amerikansk olie (eller en syntetisk olie). Dette er minimum brændstoffet er lavet af. Når man har dette, kan man, tilsætte 5-50 % nitro, men er ikke et krav. Man får en højere ydelse, ved at tilsætte nitro, men også et større slid. De helt hårde kørere, anser 2 timers drift, før motoren er slidt op, som "godt".
Nu skriver du ikke noget om hvilken del af landet du bor i, men jeg har en adresse til en der også sender:
www.leif-o-hobby.dk

MVH

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-06-05 01:09

Du kan ringe i arbejdstiden 43 68 55 00. og spørg efter Mads.
alimak

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 10-06-05 01:22

Sikke da en gang fis.. En Nitro/Methanol motor kan holde meget længere end 2 timer.. kommer 100 pocent an på manden der kører den..

Nu flyver jeg meget med modelfly.. Vi bruger osse Nitro motore som sidder på biler og den slags motor kan holde i rigtig mange år.. flere i klubben har nogle de flyver med hver uge, og de er over 1o år gamle..

Du kunne evt kigge her.. www.rcgalleri.dk der kan du lære meget og der er tit nogen der vil sælge en bil..

Jeg har selv haft benzin biler.. de er ret store ca 26 ccm og knap en meter lang..

se dem her www.rc-car-online.de

håber du blev klogere

Karsten

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 10-06-05 06:13

Karsten.
Du flyver ikke med de samme motorere, som sidder i en bil!!! (jeg flyver også). Du har en meget bedre køling på en flymotor. Topstykket på en bilmotor er som regel meget størrere, pga den dårligere køling. Omdrejningstallet på en bilmotor er også noget højere, end på en flymotor. Læg lige også mærke til at jeg skrev "de helt hårde kørere".
Jeg har haft en nabo, der kørte konkurrencer med biler, som jeg været med ude på banen. Jeg kan ikke huske hvad klassen hed, de kørte i, men der var 2 gear i (automatgear).
Det er da klart at hvis du kører uden nitro (eller kun med lidt) holder motoren da længere.

MVH

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 10-06-05 10:18

Ja okay Viskinge.. DU har ret.. Motoren i en bil tager nogle flere omdr og der er meget bedre køling i en flyver end der er på bilerne..

Jeg regnede dog ikke med han ville køre konkurence også har han altså bil i mange år hvis han passer lidt på motoren...

KØB IKKE EN CEN !!!!

Karsten

Kommentar
Fra : Schwartzbach

Dato : 11-06-05 14:49

Hvorfor ikke en CEN. Jeg har ellers kigget på en ATX Buggy 4 wd 1/10.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 11-06-05 14:56

Schwartzbach
Min ven Mads han har også en helt ny banebil tol salgs.
alimak

Kommentar
Fra : Schwartzbach

Dato : 11-06-05 14:59

okay det er ikke lige noget for mig. Men ellers tak for det

Kommentar
Fra : Schwartzbach

Dato : 11-06-05 15:01

Jeg har endnu et spørgsmål...

Hvad er det for noget benzin de køre på og skal det blandes med olie....

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 12-06-05 18:29

Schwartzbach... CEN er noget lort.. går i stykker konstant, kører aldrig som det skal og du makker ca 10 timer med det hver gang du kører 1 time

De kører på Methanol hvor der er blandet Olie og Nitro Methan.

altså skal du ikke selv blande noget i..

KArsten

Kommentar
Fra : Schwartzbach

Dato : 14-06-05 21:00

Hva kan du anbefale. Jeg kan fornemme på det hele at du ved noget om dette emne.

Jeg har tænkt mig at bruge ca. 2500 kr på en Buggy, køreklar.

Mvh Jacob

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 15-06-05 00:25

Puha.. Det var ikke meget.. så skal du hvis på jagt i brugtmarkedet

Som sagt prøv www.rcgalleri.dk de kan sikkert hjælpe dig... ved der kan fås komplettet sæt som er køreklar i udlandet til omkring 3000-3500 kr

men prøv på den side.. de er flinke til at hjælpe..

Mvh Karsten

Godkendelse af svar
Fra : Schwartzbach

Dato : 17-12-05 18:31

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-12-05 18:52

Her er en fed side med fjernstyrede biler: http://www.morfars.dk/
alimak

Kommentar
Fra : Schwartzbach

Dato : 17-12-05 19:23

Den er fed tak for det. Jeg har lige bestilt min første nitro bil. Det er en 1:10 TAMIYA Buggy "Nitro Thunder" RtR.

Nu er det bare det at jeg har virkelig brug for at få en brusforviring til hvordan man skal f.eks fylde nitro på, hvad skal man starte med når man starter for første gang. Er der noget man skal tage højde for. JA ALT og det må meget gerne være på dansk. Har fundet noget på tysk meeennn det er altså ikke min stærke side.

Ved du om der er noget eller om der er nogen steder jeg kan finde noget.

MVH Jacob