/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
nedtagning af fliser (badeværelse)
Fra : jmmm
Vist : 5616 gange
200 point
Dato : 06-06-05 17:24

Jeg går og tænker på at pille min fliser ned ude på mit badeværelse, og er lidt bekymret for om pudset, som fliserne er sat op på følger med af, "det fulgte med af da jeg fjernede fliser i mit køkken". Jeg så i et af de her boligprogrammer at der er opfundet nogle plader som kan skrues direkte på gasbeton, "de skulle bruges meget i gamle bygninger, hvor der ikke komme for meget belastning i f.eks. etageejendomme", disse plader er vandtætte, men skal bare tætnes i samlingerne. Eller kan jeg bare bruge gipsplader til vådrum.

Gode forslag er velkomne!

jmmm

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 06-06-05 18:53

vådrumsgips er ok
men husk at der skal vårums sikres igen , med gummihud

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-06-05 19:19

Vådrumsgips skal monteres i et dobbelt lag med samlingerne forskudt, og så skal det behandles med noget specielt forsegler der lægger en vandtæt hinde uden på pladerne.
Og det er udmærket og lovligt at gøre det på den måde.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 200 point
Dato : 06-06-05 19:25

Hejsa
Bank bare fliserne af og pus vægen op igen...
Det med at bygge huse i lag på lag er noget juks...
Af med fliserne puds vægen op så den er ret og sæ de nye fliser op det er det bedste, Husk (som tidligere nævnt) regler for vådrums sikring.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : jmmm

Dato : 06-06-05 20:00

Er der nogen af jer, der kender til Litex vådrumsplader www.litex.dk

Fandt dem efter lidt søgning og det er disse plader so´m jeg tænkte på!

jmmm

Kommentar
Fra : jmmm

Dato : 06-06-05 20:00

Er der nogen af jer, der kender til Litex vådrumsplader www.litexdanmark.dk

Fandt dem efter lidt søgning og det er disse plader so´m jeg tænkte på!

jmmm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-06-05 22:35

Så du prisen?
Det billigste og bedste er at gøre som Benjamin Hansen skriver, puds op

Godkendelse af svar
Fra : jmmm

Dato : 17-06-05 11:15

Tak for svaret Benjamin.Hansen.