/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows update
Fra : dk
Vist : 606 gange
200 point
Dato : 06-06-05 15:00

hvad gør jeg forkert ?? hvad er problemet ??

installere XP pro/home med sp2, på nye pc'ere, henter de seneste opdateringer som som tager 2-3 timer
at hente ca. 25 Mb. !!!

Det er enten her på 3mbit forbindelse hos tdc, eller ude hos kunder som f.eks bruger cybercity

opdateringer til MS office kører uden problemer, ligeledes fra andre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-05 15:02

Hvad er spørgsmålet ???????

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-06-05 15:05

det tager en evighed at hente fra windows update.................

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 210 point
Dato : 06-06-05 15:06

Jeg havde samme problem i fredags - så jeg opgav opdateringer, prøvede igen lørdag og nu downloaded jeg mere på 10 min end jeg havde gjort dagen før på 2 timer.
Jeg har en fornemmelse af at det er hos Microsft problemet er. Jeg har været ude for det samme en gang før. Jeg downlodede helt normalt fra andre steder.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-06-05 15:32

Jeg kan indskyde at det var en ny computer så jeg skulle have opdateret det hele.
Det ligner noget med at der opstår flaskehalse end imellem hos Microsoft.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 06-06-05 15:34

efterhånden har jeg fået den erfaring raget til mig at Micro$oft$ updateservere skal undgåes inden for det vi kalder normal arbejdstid

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-05 15:36

Når microsoft kommer med nye opdateringer er der måske 50 mill. der vil ind og hente dem - det kan selvfølgelig give forsinkelser - normalt er der da ingen problemer med deres opdateringer.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-06-05 15:42

nu i de sidste 3 uger har jeg forsøgt på forskellige tidspunkter (også om natten)
uden det har haft nogen effekt.

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 06-06-05 15:48

det lyder sært at du ikke kan ramme et tidspunkt jeg har også oplevet stor forskel på nat og dag eller når Amrikanerne er vågne
men det er egentlig noget skod at et firma af sådan et format ikke kan tilbyde noget der er bedre
men er der ikke noget med at du kan bestille en cd derfra gratis det kræver så bare at du kommer til at vente med dine opdateringer men en mulighed

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 06-06-05 15:57

hej
du kan bestille sp2 fra ms den kommer hurtigere en de skriver på deres side har selv gjort det og den virkede bedre
end den fik fra nettet hvorfor ved jeg ikke
ellers er der et odrsprog hent i deres kirketid

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-06-05 15:58

Er det inde på selve hjemmesiden windows update, eller bruger du automatisk update?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-06-05 16:05

det er fra

windows update
http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da

automatisk update er slået fra.

>>1133
"jeg installere XP pro/home med sp2, på nye pc'ere"

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 06-06-05 16:20

hej
misforstod
jeg har ellers ikke haft problemer jeg har vores pcèr til at hent automatisk
så kommer de bare en gang imellem og siger der er nye opdateringer
hvornår den henter ved jeg ærligtalt ikke men jeg kan ikke mærke
noget på hastigheden
jeg var igang med min søns pc i sidste uge det gik også fint med at hente opdateringer
forbindelse tdc 1024/128

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-06-05 17:29

var også inde sidste gang der blev adviseret om updates. det tog syv lange og syv brede, så jeg annulerede. ventede til næste morgen, gik ind på udtates og hentede og installerede dem på 5 min.

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 07-06-05 12:16

Du kan også prøve at hente dem ned, uden om windows update. Men jeg vil anbefale det unden du ved hvad du gør.
Sådan gør du:
gå ind på http://support.microsoft.com/?kbid=xxxxxx.
I steden for x'erne skal du indsætte 885623, 886185,887742, 873333, 873339, 885250, 885835, 885836, 888113, 888302 og 890047.
Så henter du dem enkelvis.
Åben nu filerne du har hentet og lad dem kører igennem.
Gå ind på http://update.windows.dk og nu burde det gå hurtig med de sidste updates

\Morten

Godkendelse af svar
Fra : dk

Dato : 16-06-05 15:59

Tak for svaret bentjuul.