/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Humble i Errindlev på Lolland.
Fra : vestergaard
Vist : 3268 gange
100 point
Dato : 04-06-05 15:25

dette spørgsmål er også på dis forum men ingen har desværre kunne svare på det så nu prøver jeg jer.

Jeg har denne Humble gift i Errindlev på Lolland ved i noget om ham om han feks. er af præstefamilien og konen hedder Brøde hvor kommer det navn fra ?.
h Dorte Vestergaard Jacobsen.

ps. alle data jeg har med dem står neden under.

Mand: Hans Pedersen Humble. #618
Født: ca. 1742

1768 Dom: 6 a` Trinitatis Trol: Ung=Karl, Hans Pedersen Humble af Errindlev og Karen Hans Daatter Brøde ibid:
Sponsorer: Hans Møller i Errindlev og Hans Jørgensen i Selstofte.

1768 Mandagen den 19 September Cop: Hans Pedersen Humble og Karen Hans Daatter Brøde i Errindlev.

Amt: Maribo, Sogn: Errindlev, År: 1787, Schoubye
Hans Pedersen, Mand,45, Gift, Nr. ægteskab: 1,Bonde og Huusmand
Karen Hansdatter, hans Kone ,44,Gift,Nr. ægteskab: 1
Johanne Hansdatter,deres Børn,11,Ugift
Eric Hansen, deres Børn, 6, Ugift
Rasmus Hansen, deres Børn, 3,Ugift

FT-1801 Sogn:Errindlev Herred:Fuglse Amt:Maribo Errindløv Bye
Hans Homle,Mand, 59,Gift, Nr. ægteskab:1 ,Jordløs huusmand
Karen Hansdatter, Hans kone,58 ,Gift,Nr. ægteskab:1
Dorte Hansdatter,Deres barn ,30 ,Ugift

------------------------------------------------------------------------------
Hustru: Karen Hansdatter Brøde.
Viet: 19.09.1768 i Errindlev kirke. hans alder: 26 hendes alder: 25
Født: ca. 1743
------------------------------------------------------------------------------
K Barn 1: Maren Hansdatter. #629
Født: 1769 i Selstofte Errindlev sogn.
Døbt: 15.05.1769 i Errindlev kirke.
Død: i
1769 Fer: 2 Pentecosteos = Mandag den 15 Maj MAREN døbt,Huusmand Hans Pedersen Humbles liden Daatter i Sels=tofte, som blev baaren til Daaben af Barnets Moster, n: Anna Hans Daatter,da tjenende Hans Piiled i
Errindlev.Faddere:Ib Due,Peder Pedersen,Hans Jørgensen,alle 3 af Selstofte
Hans Møllers Hustrue i Errindlev.
------------------------------------------------------------------------------
M Barn 2: Mogens Hansen. #630
Født: 1770 i Selstofte Errindlev sogn.
Døbt: 25.03.1770 i Errindlev kirke.
Død: i
1770 Dom: Lætare = Søndag den 25 Marts MOGENS døbt,Gaardmand Hans Humbles liden Søn i Selstofte,som blev baaren til Daaben af Erich Jørgensens Hustrue i Schoubye.Faddere: Christophersen i Hoelebye,Rasmus Johansen,Ib Due,Peder Pedersens Hustrue,alle 3 af Selstofte,Rasmus Gravers i Fæste havende Kone i Biernesse.
------------------------------------------------------------------------------
K Barn 3: Dorthe Hansdatter. #631
Født: 1771 i Selstofte Errindlev sogn.
Døbt: 17.02.1771 i Errindlev kirke.
Død: i
1771 Dom: Invocavit = Søndag den 17 Februar DORTHE døbt,Huusmand Hans Humbles liden Daatter i Selstofte,som blev baaren til Daaben af Erich
Jørgensens Kone=Syster i Schoubye.Faddere:Erich Jørgensen i Schoubye,Ole Hæss i Selstofte, Peder Pedersens Hustrue og Boe Olsens Hustrue,begge ibid:
------------------------------------------------------------------------------
M Barn 4: Marqvor Hansen. #416
Født: 1772 i Selstofte Errindlev sogn.
Døbt: 26.04.1772 i Errindlev kirke.
Død: i
Ægtefælle Dorthe Thomasdatter. #417 f. 1780
Viet: 18.11.1803 i Errindslev kirke.
Dom: Qvasimodogeniti = Søndag den 26 April MARQVOR døbt,Gaardmand Hans Humbles liden Søn i Selstofte,som blev baaren til Daaben af Christen Smeds Hustrue i Rødby Faddere:Erich Jørgensen i Schoubye,Peder Pedersen,Ib Dues Hus= true og Hans Jørgensens Hustrue,alle 3 af Selstofte.

1791 Dom: Qvasimodogeniti = Søndag den 1 Maj confirmeret i Errindlev kirke. Rasmus Løyeds Dreng, MARQVOR HANSEN 16 Aar

FT-1801 Sogn:Errindlev Herred:Fuglse Amt:Maribo Errindløv Bye
Markor Hansen,Tienestefolk ,27,Ugift,Inroleret Matros

1803 Løverdagen den 15 October,haver: Trol: Ung=Karl Markor Hansen og Pigen Dorthe Thomasdatter, begge af Errindlev,lovet og tilsagt hverandre Egteskabs Løfte,og at der er intet,som kan hindre dette Deres fore =havende Egteskab, derfor love og indestaae vi underteg=nede Forlovere:Thomas T.A.S. Albretsen Peder P.H.S. Hansen Cop: Viede, Fredagen den 18 November.
------------------------------------------------------------------------------
M Barn 5: Peder Hansen. #632 leveår: 1
Født: 1773 i Selstofte Errindlev sogn.
Døbt: 17.10.1773 i Errindlev kirke.
Død: 1774 i Selstofte Errindlev kirkegård.
Begravet: 31.07.1774 på Errindlev kirkegård.
1773 Dom: 19 a` Trinitatis = Søndag den 17 Oktober PEDER døbt,Huusmand Hans
Humbles liden Søn i Selstofte,som blev baaren til Daaben af Peder Pedersens Daatter ibid: Faddere:Erich Jørgensen i Schoubye,Hans Olsen ibid: Hans Jørgen=sens Hustrue og Ib Andersens Hustrue,begge af Selstofte.

1774 Dom: 9na a` Trinitatis = Søndag den 31 Juli begravet Huusmand Hans Humles liden Søn n: Peder i Selstofte.
------------------------------------------------------------------------------
M Barn 6: Hans Hansen. #633
Født: 1774 i Selstofte Errindlev sogn.
Døbt: 07.08.1774 i Errindlev kirke.
i
1774 Dom: 10 ma a` Trinitatis = Søndag den 7 August HANS døbt,Gaardmand Hans Humbles liden Søn i Selstofte,som blev baaren til Daaben af Erich Jørgensens Kone=Syster i Schoubye.Faddere:Hans Jørgensen,Rasmus Hansen,Peder Pedersens Hustrue og Jørgen Lundegaards Hustrue,alle 4 af Selstofte.
------------------------------------------------------------------------------
K Barn 7: Johanna Hansdatter. #634
Født: 1775 i Selstofte Errindlev sogn.
Døbt: 09.07.1775 i Errindlev kirke.
i
1775 Dom: 4 ta a` Trinitatis = Søndag den 9 Juli JOHANNA døbt,Huusmand Hans Humbles liden Daatter i Selstofte,som blev frembaaren af Wentzel Bendas Hustrue i Errindlev. Faddere:Erich Jørgensen i Schoubye,Peder Pedersen,Søren Peder= sens Hustrue,begge af Selstofte,Hans Olsens Hustrue i Schoubye.
------------------------------------------------------------------------------
M Barn 8: Erich Hansen. #638
Født: 1781 i Selstofte Errindlev sogn
Døbt: 12.04.1781 i Errindlev kirke.
i
1781 Fest: Virid: = Torsdag den 12 April ERIC døbt,Hans Pedersen Humles Søn af Selstofte,Baaret af Anna Erics Datter frq Schottemarche. Faddere: Peder Pedersen,Hans Olsen,Hans Henricsen og Mogens Mad=sens Hustrue, alle af Selstofte.
------------------------------------------------------------------------------
M Barn 9: Rasmus Hansen. #639
Født: 1784 i Sielstofte Errindlev sogn.
Døbt: 07.05.1784 i Errindlev kirke.
Død: i
1784 Fierde Fredag efter Paaske = den 7 Maj RASMUS døbt,Hans Humles Søn af Sielstofte og baaren af Karen Jens Datter fra Schottemarche. Fadderne:Jacob Nielsen,Jens Jørgensen,Søren Pedersen,alle af Sels=tofte, Peder Jørgensen af Errindlew,Thomas Albrethsen ibid: samt Niels Michelsens Hustrue af Selstofte.
------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-06-05 16:35

Hjemmeside med folketællinger og diverse
senta
http://www.tom-stryhn.dk/

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-06-05 16:58

På¨fs . hedder konen Birthe Jorgensen osv. hvad er rigtig???
Senta

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
Hans Hansen HumlePedigree

Birth: About 1743 Errindslev, , Maribo, Denmark
Christening:
Marriage: 16 NOV 1768 Errindslev, , Maribo, Denmark
Death:
Burial:

Wife
Birthe JorgensenPedigree

Birth: About 1739 Errindslev, , Maribo, Denmark
Christening:
Marriage: 16 NOV 1768 Errindslev, , Maribo, Denmark
Death:
Burial:

Children

1. Magens HansenPedigree
Male

Birth: 25 MAR 1770 Errindslev, , Maribo, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

2. Dorthe HansenPedigree
Female

Birth: 17 FEB 1771 Errindslev, , Maribo, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

3. Markor OR Margvor HansenPedigree
Male

Birth:
Christening: 26 APR 1772 Errindslev, , Maribo, Denmark
Death: 05 JAN 1831
Burial: 10 JAN 1831

4. Peder HansenPedigree
Male

Birth: 17 OCT 1773 Errindslev, , Maribo, Denmark
Christening:
Death: 31 JUL 1774
Burial:

5. Hans HansenPedigree
Male

Birth: 07 AUG 1774 Errindslev, , Maribo, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

6. Johanna HansenPedigree
Female

Birth: 09 JUL 1775 Errindslev, , Maribo, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

7. Peder HansenPedigree
Male

Birth: 03 APR 1778 Errindslev, , Maribo, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

8. Ramus HansenPedigree
Male

Birth: 07 MAY 1784 Errindslev, , Maribo, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

Markor OR Margvor Hansen
Male Family

Event(s):
Birth:
Christening: 26 APR 1772 Errindslev, , Maribo, Denmark

Death: 05 JAN 1831

Burial: 10 JAN 1831

Parents:
Father: Mogens Jorgensen Family
Father: Hans Hansen Humle Family
Mother: Birthe Jorgensen

Marriages:
Spouse: Dorthe Thomason Family
Marriage: 18 NOV 1803

Markor OR Margvor Hansen Pedigree

Birth:
Christening: 26 APR 1772 Errindslev, , Maribo, Denmark
Marriage: 18 NOV 1803
Death: 05 JAN 1831
Burial: 10 JAN 1831

Father: Mogens Jorgensen Family
Mother:
Father: Hans Hansen Humle Family
Mother: Birthe Jorgensen

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Dorthe Thomason Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-06-05 17:39

Fra FS. dette er hvis den ane du efterlyser ; prob. er data er anderledes en dine ??
SentA

Hans PEDERSEN HUMLE
Sex: <M>

Marriage:
Spouse: Karen HANSDR
Marriage: 03 May 1805Place: Eskilstrup, Maribo, Denmark

Source Information:
Batch Number: M219153
Source Dates: 1786 - 1814
Film or Fiche Number: 49795
Collection Details: Eskilstrup; Den Danske Folkekirke

Return to search results Prepare selected records for download

Individual RecordFamilySearch™ Vital Records Index
Denmark

Hans <PEDERSEN HUMBLE>
Sex: M

Event(s):
Birth: 01 Sep 1786Place: <Eskilstrup, Maribo, Denmark>
Christening: 03 Sep 1786Place: Eskilstrup, Maribo, Denmark

Parents:
Father: Peder PEDERSEN HUMBLE
Mother: Dorthe HEMMINGSDR

Source Information:
Batch Number: C219152
Source Dates: 1785 - 1856
Film or Fiche Number: 49797
Collection Details: Eskilstrup; Den Danske Folkekirke

Return to search results Prepare selected records for download

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-06-05 17:44

FRA DDA.
SENTA

Samtlige personer i husstanden

maribo, Falsters Nørre, Eskilstrup, Oustrup Bye, , , 1ste familie, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Peder Pedersen Humle, 48 , Gift, Huusbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Dorthe Hemmingsdatter, 58 , Gift, Hans kone [Peder Pedersen Humle], ,
Kirsten Larsdatter, 27 , Ugift, Hendes datter [Peder Pedersen Humle og Dorthe Hemmingsdatter], ,
Hans Pedersen, 15 , Ugift, Deres søn [Peder Pedersen Humle og Dorthe Hemmingsdatter], ,
Niels Olsen, 21 , Ugift, Tjenestefolk [Peder Pedersen Humle og Dorthe Hemmingsdatter], ,
Karen Hansdatter, 20 , Ugift, Tjenestefolk [Peder Pedersen Humle og Dorthe Hemmingsdatter], ,
Rasmus Nielsen, 10 , Ugift, Tjenestefolk [Peder Pedersen Humle og Dorthe Hemmingsdatter], ,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-06-05 17:49

Fra FS.er det dine ???
senta
Hans <HANSEN HUMLE>
Sex: M

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 27 Mar 1814 Place: <Eskilstrup, Maribo, Denmark>
Christening: 07 Apr 1814 Place: Eskilstrup, Maribo, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Hans PEDERSEN HUMLE
Mother: Karen HANSDR

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: C219152
Source Dates: 1785 - 1856
Film or Fiche Number: 49797
Collection Details: Eskilstrup; Den Danske Folkekirke

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-06-05 20:38

Et naivt spørgsmål,
(mest for at følge udviklingen...).

Er Humble ikke et sted på Langeland, ikke Lolland?

Der findes slægtstræer med Humble' s på nettet; eksempelvis:
"
Humble, Cecilie Christensdatter ( CA 1594 - )
Humble, Christen Christensen ( CA 1593 - 1660)
Humble, Christen Pedersen ( CA 1560 - 25 May 1624)
Humble, Erik Christensen ( CA 1615 - 1674)
Humble, Gregers Christensen ( 1597 - 1657)
Humble, Hans Christensen ( CA 1598 - CA 1645)
Humble, Marcus Christensen ( 1601 - 08 APR 1661)
Humble, Maren Pedersdatter ( 1635 - 1706)
Humble, Peder Christensen ( CA 1609 - 04 FEB 1675)
Humble, Peder Sørensen ( CA 1676 - 1748)
Humble, Rudbech Christensen ( 1616 - 31 JAN 1673)
Humle, Lars Christensen ( 1783 - 31 AUG 1829)
Humle, Peder Rasmussen
"
Fundet her:
http://jkl.adsl.dk/genealogy/ghtout/iph.htm

Måske stammer dine Lollandske "Humble' r" fra Langeland??

Desuden findes der flere Humble slægter i Norge...
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : vestergaard

Dato : 05-06-05 07:07

Det er ikke mine fra eskildstrup, det første kan godt tyde på et eller andet med forkert kone ?.
Jeg har også fundet ud af at humble er fra langeland men hvor kommer han ind i Humble er han født der, og brøde hvor er det fra.
h Dorte

Kommentar
Fra : vestergaard

Dato : 05-06-05 07:10

der var jeg lidt for hurtig selvfølgelig kan det være en af børnene der er i eskildstrup, jeg har ikke undersøgt hvor de kommer hen endnu.
h Dorte

Kommentar
Fra : vestergaard

Dato : 05-06-05 09:53

hej igen.
nu har jeg lige kigget errindlev kirkebog efter, og først kunne jeg godt se at det så ud som om at forældrene var hans hansen humble og birthe jørgensdatter men det tyder på de flytter for ved et par vielser er et hans pedersen humble der står som forlover og han er i ft 1787 og 1801 men hans hansen og kone er ikke i errindlev i de 2 år + de er ikke døde i sognet helt frem til 1814 så det må være hans pedersen humble og Karen Hansdatter Brøde der er forældre til disse børn, men jeg har en aning om at de nok er brødere oo hans hansen så er blevet gift hos ham.
lyder det helt forkert.
h Dorte

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-06-05 09:58

Karen Hansdatter Brøde ,
Brøde kan evt være en forkortelse af Brødersen, Brodersen, Brødesdatter,broer osv.
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-06-05 18:36

Men der er andre der hedder "Brøde" i nabobyen lige nord for således:
Lars Brøde, der er flittig fadder og forlover; se om dette her:
"
(1) Thorslunde Kirkebog 1778 - 1814 Denne Bog som bestaar af 173. ...
... Faddere:= 1779 Lars Brøde. Peder Rask. ... 3. 1780 Dom: 2da p: Trinit: = Søndag den 4
Juni BIRTHE Peder Ziersens Datter. Peder Koks Enke af Errindlev bar hende. ...
hjem.get2net.dk/louisekoch/koch/ Download/kirkeboger/THOR_1778_1814.txt - 101k –
"
Mon Karen kom nordfra fra Thorslunde?
Snarere sydfra fra Sjælstofte(Selstofte) på grund af fadderen herfra??
hilsen Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-06-05 20:09

MAREN døbt,Huusmand Hans Pedersen Humbles liden Daatter i Sels=tofte, som blev baaren til Daaben af Barnets Moster, n: Anna Hans Daatter,

Hvis du hitter Barnets Moster, n: Anna Hans Daatter født har du også forældrene til Karen Hansdatter Brøde.
senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-06-05 20:28

Godt senta, altså sydfra fra Sels-tofte, der i dag hedder Sjælstofte...

Her opererer Heidi & Steen Christophersen jo ifølge sognetræf:
Errindlev sogn - Fuglse herred - Maribo amt
http://www.sognetraef.dk/index.asp?a=result&SognId=461
Via deres hjemmeside får du kontakt til mange Hansen Pedersen Møller derfra...

Og blev der ikke også nævnt en degn? Her er også Tom Smidth aktiv:
"
Slægter FROM, Hans Jørgen, skoleholder og degn i Errindlev viet til Caroline
"
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-06-05 20:42

Blandt ”Døde og begravede i Errindlev”, hvortil også Sjælstofte (Selstofte) hører :

1770 Tiirsdagen den 23 Januarii
Sepult: Gaardmand Hans Humbles Sted=Søn n: Marqvor Mogensen af Selstofte.

Fundet her:
http://hjem.get2net.dk/louisekoch/koch/Download/kirkeboger/ERR_DODE_1764_1814.txt
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-06-05 20:55

Hjælper ikke meget der er 2 x Humle fra Maribo, Denmark
en Hans Hansen Humle er gift med Birthe Jorgensen og har børn med de samme navne som Karen Hansdatter Brøde +Hans Pedersen Humble, humle, homle osv.
Senta
Husband
Hans Hansen HumlePedigree

Birth: About 1743 Errindslev, , Maribo, Denmark
Christening:
Marriage: 16 NOV 1768 Errindslev, , Maribo, Denmark
Death:
Burial:

Wife
Birthe JorgensenPedigree

Birth: About 1739 Errindslev, , Maribo, Denmark
Christening:
Marriage: 16 NOV 1768 Errindslev, , Maribo, Denmark
Death:
Burial

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-06-05 21:43

Jeg er ikke så aktiv om sommeren og har ikke fulgt ordentligt med… og nu er jeg forvirret:

Er der én eller to Hans Hansen Humle?

Der er to hustruer:
Birthe Jorgensen; Birth: About 1739 Errindslev, , Maribo, Denmark
Karen Hansdatter Brøde; Birth: About 1743 Errindslev, , Maribo, Denmark

Begge gift med Hans Hansen Humle??
Marriage: 16 NOV 1768 Errindslev, , Maribo, Denmark
Samme dato, det rene Bigami???

Og børn med de samme navne???? Den køber jeg ikke senta…

Tilsyneladende bevæger vi os primært i det lille: Errindlev sogn - Fuglse herred - Maribo amt
(dog med i hvert fald Brøde slægtninge i nabo sognet nord for: Thorslunde).

Det må være meget begrænset hvor mange husmænd/gårdmænd der boede her sidst i 1700 tallet,
Og tilflyttere fra Humble på Langeland må kunne tælles på én hånd,
ligesom alle Brøde sikkert må være samme familie.

Så opgaven kan ikke være så omfattende…

Vi er kommet med vore fund:
Sidst en søster til Karen: Anna Hans Daatter,
Sted sønnen: Marqvor Mogensen af Selstofte,
(Karen og Anne havde måske havde en bror Mogens der døde tidligt).

Nu må du Dorte rede trådende ud
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-06-05 21:54

Karen Hansdatter Brøde; Birth: About 1743 Errindslev, , Maribo, Denmark gift med Hans Pedersen humle
Birthe Jorgensen; gift med Hans Hansen Humle
men børnenes navne er de samme så ?????
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-06-05 22:48

Birthe Jorgensen er gift x2 første gang med Mogens Jorgensen der dør 1768 og 2x med Gaardmand Hans Humble Marriage: 16 NOV 1768 Errindslev, , Maribo, Denmark derfor StedSøn n: Marqvor Mogensen af Selstofte. død
??
Er den Hans Hansen Humble, bror til hans pedersen Humble ??
senta
HusbandMogens JorgensenPedigree
Birth: 1725 Errindalev, , Maribo, Denmark
Burial: 09 JUL 1768 Errindalev, , Maribo, Denmark

Wife
Birthe JorgensenPedigree
Birth: About 1739 Errindalev, , Maribo, Denmark
Children
1. Margvar MogensenPedigree
Male Birth: About 1764 Errindalev, , Maribo, Denmark

Burial: 23 JAN 1770
2. Maren MogensenPedigree
Female Birth: 09 APR 1766 Errindalev, , Maribo, Denmark

3. Bodild MogensenPedigree
Female Birth: 01 MAY 1768 Errindalev, , Maribo, Denmark
Christening:
:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-06-05 23:05

Her er en Humble fra Norge det kan vel ikke være sådan at han er Norsk ??
senta
. Peder Gode PEDERSEN HUMBLE Pedigree
Male

Birth: About 1732 Tanum, Brunlanes, Vestfold, Norway
Christening:
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : vestergaard

Dato : 06-06-05 13:10

jeg har prøvet at kigge godt efter og set efter hvad beviser jeg kunne finde på hvems børn det er, og det tyder kraftigt på at det er Hans Pedersen Humble og Karen Hansdatter Brødes børn da jeg har fundet et par stykker gift og faderen kommer som forlover og hverken Birthe Jørgensdatter eller Hans Hansen Humble er døde inden 1787 men er ikke i folketællingerne 1787 eller 1801 hvor Hane Pedersen Humble og Karen Hansdatter Brøde står i Errindlev, så den der har sat det ind på fs har lavet en fejl.
h Dorte

Kommentar
Fra : vestergaard

Dato : 06-06-05 13:12

lige en ting til, der står i fs at Hans Hansen Humble og Birthe Jørgensdatter er gift i Errindlev, det er de ikke de er kun forlovet der men det andet par er forlovet og gift i sognet.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-06-05 13:25

Der er kan være fejl på FS. derfor skal det tjekkes i kirkebøgerne beklageligvis, derudover har du set lidt på de 2 her Sponsorer: Hans Møller i Errindlev og Hans Jørgensen i Selstofte.om evt. 1 af de to er kan være far til Kanren Hansdatter Brøde ??eller hans pedersen humble ??
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-06-05 14:05

Her er lidt fra FS. med Hans Møller og Hans Jøgensen
er evt. en mulighed hvis ikke Karen Hansdatter dør 1749 ??? om de data stemmer??
senta

Husband
HANS MOLLERPedigree

Birth:
Christening: 1720 Dannemare, Maribo, Denmark
Marriage: 1741 Dannemare, Maribo, Denmark
Death:
Burial:

Wife
MOLLERPedigree

Birth:
Christening: 1722 Dannemare, Maribo, Denmark
Marriage: 1741 Dannemare, Maribo, Denmark
Death:
Burial:

Children

1. MORTEN KROG HANSENPedigree
Male

Birth:
Christening: 1742 Dannemare, Maribo, Denmark
Death:
Burial:

2. KAREN HANSDATTERPedigree
Female

Birth:
Christening: 05 MAR 1745 Dannemare, Maribo, Denmark
Death: 04 JUL 1749
Burial:

Husband
HANS JORGENSENPedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 03 MAR 1737 Vaalse, Maribo, Denmark
Death:
Burial:

Wife
KAREN HANSENPedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 03 MAR 1737 Vaalse, Maribo, Denmark
Death:
Burial:

Husband
HANS JORGENSENPedigree

Birth:
Christening: 1707 Nobolle, , Maribo, Denmark
Marriage: 1737 , Maribo, Denmark
Death:
Burial:

Wife
JORGENSENPedigree

Birth:
Christening: 1716 , Maribo, Denmark
Marriage: 1737 , Maribo, Denmark
Death:
Burial:

Children

1. ANNA LISBETH HANSDATTERPedigree
Female

Birth:
Christening: 1745 Ryde, Maribo, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-06-05 14:17

Fra FS.- den eneste Brode Brøde der er % ingen på DDA.
så held og lykke

senta

Husband
CLAUS BRODEPedigree
Marriage: 16 FEB 1762 Holeby, Maribo, Denmark

Wife
DORTHE PEDERSDRPedigree
Marriage: 16 FEB 1762 Holeby, Maribo, Denmark

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-06-05 14:20

her går navnene Hans Møller & Hans Jørgensen igen, det kan være de der er på FS:
senta
K Barn 1: Maren Hansdatter. #629
Født: 1769 i Selstofte Errindlev sogn.
Døbt: 15.05.1769 i Errindlev kirke.
Død: i
1769 Fer: 2 Pentecosteos = Mandag den 15 Maj MAREN døbt,Huusmand Hans Pedersen Humbles liden Daatter i Sels=tofte, som blev baaren til Daaben af Barnets Moster, n: Anna Hans Daatter,da tjenende Hans Piiled i
Errindlev.Faddere:Ib Due,Peder Pedersen,Hans Jørgensen,alle 3 af Selstofte
Hans Møllers Hustrue i Errindlev.
--------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-06-05 18:58

Om Humble slægtens start på Lolland:

I 1675 gifter Christen Humle sig med Sidsel i Avnede, hvor er det?

HUMLE, Christen         Marriage
   Wife:   Zidtzele HANSDR
   Marriage Date:   24 Jan 1675   Recorded in:   Avnede, Maribo, Denmark
         Collection:   Avnede; Den Danske Folkekirke

Fra 1692-1701 får Rasmus Humble i Majbølle 5 børn: Maren, Olluff, Jørgen, Niels og Maren
(Vest-Lolland syd for Nakskov, mon ikke han, eller hans far, kom fra Humble på Langeland?).

Her den yngste søn Niels

RASMUSEN HUMBLE, Niels   Christening
   Gender:   Male
   Christening Date:   24 Aug 1704   Recorded in:   Majbolle, Maribo, Denmark
         Collection:   Majbolle; Den Danske Folkekirke
   Father:   Rasmus HUMBLE

Nok hans far for I 1712 får Laurits Humble også i Majbølle en datter Maren,
(mon ikke Rasmus og Laurits er brødre med mor Maren fra Humble Langeland).

LAURITZSDATTER HUMBLE, Maren   Christening
   Gender:   Female
   Christening Date:   24 Mar 1712   Recorded in:   Majbolle, Maribo, Denmark
         Collection:   Majbolle; Den Danske Folkekirke
   Father:   Lauritz HUMBLE

Laurits har nok også haft sønner: Hans og Poul, eller der er en 3. bror?
For i årene 1735, 1737 og 1743 får Hans Humle 3 døtre i Taagerup: Sidsel, Kirsten og Margrethe..

I samme periode får Poul Humle, uden b, en søn Hans også i Taagerup:
(ikke to familier: én Humble og én Humle i den lille landsby på samme tid: så Humle = Humble)

PAULSEN HUMLE, Hans   Christening
   Gender:   Male
   Christening Date:   27 Dec 1736   Recorded in:   Taagerup, Maribo, Denmark
         Collection:   Taagerup; Den Danske Folkekirke
   Father:   Paul HUMLE

Her gifter Hans Humle sig i 1742 med Dorte:

HUMLE, Hans         Marriage
   Wife:   Dorthe OLUFSDR
   Marriage Date:   12 Mar 1742   Recorded in:   Taagerup, Maribo, Denmark
         Collection:   Taagerup; Den Danske Folkekirke

Med Taagerup er vi meget tæt på Errindlev, der desværre ikke med på mit uddrag af FS.
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-06-05 19:04

Om Brøde slægten på Lolland:

I 1649 og 52 får Hansen Broder sønnerne Peder og Jens i Systofte (på Falster), her den yngste:

HANSEN BRODER, Jens   Christening
   Gender:   Male
   Christening Date:   12 Sep 1652   Recorded in:   Systofte, Maribo, Denmark
         Collection:   Systofte; Den Danske Folkekirke
   Father:   Hans BRODER

100 år senere fødes Laurs som søn af Frederik Broder, i Torslunde lige nord for Errindlev;
nok ham jeg fandt som Lars Brøde?

FRIDERICKSEN BRODER, Laurs   Christening
   Gender:   Male
   Christening Date:   2 May 1745   Recorded in:   Torslunde, Maribo, Denmark
         Collection:   Torslunde; Den Danske Folkekirke
   Father:   Friderick BRODER

I 1750 erne får Claus Brøde, måske en bror til Frederik Broder? 4 børn i den større by Holeby;
lige nord for Torslunde; her den yngste Hans Brøde:

CLAUSEN BRODE, Hans   Christening
   Gender:   Male
   Christening Date:   22 Oct 1758   Recorded in:   Holeby, Maribo, Denmark
         Collection:   Holeby; Den Danske Folkekirke
   Father:   Claus BRODE

Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-06-05 08:59

Bemærk forskellen i skrive måde herunder "Hans Pedersen Humble" og "Huusmand Hans Humble"
Er der tale om to Hans Humble?
Kan man ikke ud fra fadderne finde ud af om det er den ene eller anden familie??

I uddrag:
"
1768 Faddere: og Peder Humbles Enke,begge af Errindlev.

1769 MAREN Mandag den 15 Maj døbt,Huusmand Hans Pedersen Humbles liden Daatter i Sels =tofte,som blev baaren til Daaben af Barnets Moster, n:
Anna Hans Daatter,da tjenende Hans Piiled i Errindlev.
Faddere:
Ib Due,Peder Pedersen,Hans Jørgensen,alle 3 af Selstofte
Hans Møllers Hustrue i Errindlev.

1769 Faddere:
Hans Mogensen,Unge Hans Humble,Gaardmand,begge af Sels=
tofte,Hans Ringsings Hustrue i Errindlev,Jens Marqvor=
sens Hustrue i Assenbølle.

1771 Dom: Invocavit = Søndag den 17 Februar
DORTHE døbt,Huusmand Hans Humbles liden Daatter i Selstofte,som
blev baaren til Daaben af Erich Jørgensens Kone=Syster i
Schoubye.
Faddere:
Erich Jørgensen i Schoubye,Ole Hæss i Selstofte,Peder
Pedersens Hustrue og Boe Olsens Hustrue,begge ibid:
"
Fundet her:
Svend
http://hjem.get2net.dk/louisekoch/koch/Download/kirkeboger/ERR_FODTE_1764_1814.txt

Kommentar
Fra : vestergaard

Dato : 07-06-05 17:18

Det hjælper ikke at kigge på faddere for de er de samme, derfor tror jeg også det er den samme mands børn.
h Dorte

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-06-05 18:45

Ja måske men du skal finde ud af hvem de er gift med + hvem deres børn er ??
derudover tror jeg, dog kun et gæt

Husband
HANS JORGENSENPedigree +
Wife
KAREN HANSEN Marriage: 03 MAR 1737 Vaalse, Maribo, Denmark
( navnesammefald med moderen ) evt. er forældre til Karen Hansdatter Brøde og søsteren Anna der er bære Maren til dåben i 1769

alle fra FS.
har du tjekket denne familie i kirkebøgerne
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-06-05 21:26

1 x Hans Pedersen Humble
1768 Dom: 6 a` Trinitatis
Trol: Ung=Karl, Hans Pedersen Humble af Errindlev og Karen
Hans Daatter Brøde ibid:
Sponsorer:
Hans Møller i Errindlev og Hans Jørgensen i Selstofte.
1768 Mandagen den 19 September
Cop: Hans Pedersen Humble og Karen Hans Daatter Brøde i Errindlev.

2 x Hans Hansen Humble gifter sig med enken Birthe Jørgens
Daatter af Selstofte., det ser ikke ud til de 2 får nogen børn ,
derfor er det som du selv nævner sikkert din anes børn der er nævnt på FS.

(1768 Fredagen den 29 Ejusdem
Trol: Ung=Karl, Hans Hansen Humble og Enken Birthe Jørgens
Daatter af Selstofte.
Sponsorer:
Peder Pedersen og Ib Due, begge af Selstofte.
1770 Tiirsdagen den 23 Januarii
Sepult: Gaardmand Hans Humbles Sted=Søn n: Marqvor Mogensen af
Selstofte.)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-06-05 21:45

kan det evt. være din Karen Hans D ?????

Publice Absolverede

Morten Graae af Selstofte for det høy værdige Alters=
Sacramentes modtvillige Forsømmelse i nesten 3 Aar.

Dom: 17 a` Trinitatis 1766
Karen Hans Daatter,tjenende Lars Pedersen i Errindlev
for udøvet Letfærdighed med Marqvor Dues Søn n: Hans

Dom: 19 a` Trinitatis
Hans Marqvorsen,Marqvor Dues da hiemme=værende Søn i
Errindlev, for Lejermaalet med ovenmeldte Karen Hans D:
??

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-06-05 21:50

Er det din ????
1767 Festo Circumcis: Christi = Torsdag den 1 Januar
HANS døbt,eet Slegfred Barn tilhørig Karen Hans Daatter af
Errindlev og frembaaren til samme Forretning af Hans
Møllers Hustrue.
Faddere:
Hans Møller,Peder Møller,Rasmus Lundegaards Hustrue,Otto
Jørgensens Pige Anna Hans Daatter,alle af Errindlev.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-06-05 22:06

>KAREN HANSEN Marriage: 03 MAR 1737 Vaalse, Maribo, Denmark

Vålse er jo på Falster, endda det aller nordligste...
mens de fleste Brøde på den tid jo er bosiddende omkring Holeby og Thorslunde,
lige nord for Errindlev og Selstofte, stadig det sydlige Lolland; så den Karen tror jeg ikke på??

I stedet, nok efterkommere efter Frederik, eller hans bror/søn Laus (Lars) Brøde,
her i Uddrag fra Thorslunde:
Bemærk nederst " Hans Brødes Jørgen? ".
Svend
"
1730 Dom: 3. Adventus = Søndag den 17 December
Daab Hans Arildsens Barn Christnet: MORTEN :
9. Laus Brødes Hustrue bar det.
Faddere:
Jørgen Henriksen. Albret Arildsen. Arilds Hustrue. Anna
Rasmusdatter. Karen Hans Datter.

1737 Die 25. Junij
Sep: Friderick Brødes Barn.

1738 Dom: 10 Trinit: = Søndag den 25 August
Daab Friderich Brødes 2de Børn Døbt: Sønnen Nafnet: HANS :
4 og 5. bar Peder Brødes Hustrue fra Holebye.
Datteren kaldet: MAREN :
bar Jacob Lunds Hustrue fra Rafnsbye.
Faddere:
Valentin Mogensen. Hans Skræder. Rasmus Ziir. Jens Ras=
musen og Rasmus Nielsen,alle i Torslunde. Rasmus Laurid=
sen fra Karlebye og Claus Pedersen i Holebye. Mickel
Nielsens Hustrue. Margrete Valentinsdatter og Birte
Nielsdatter i Torslunde.

1739 Die 15. Martij
Sep: Friderick Brødes Kone Moder.

1745 Dom: Miseric: = Søndag den 2 Maj
Daab Friderik Brødes Barn Døbt: LAUS :
5. Degnens Hustrue bar det.
Faddere:
Oluf Laursen. Mickel Nielsen. Hans Doll. Dorthe Hiulmand
og Niels Hermands Enke.

1754 Dom: 10. Trinit: = Søndag den 18 August
Daab Peder Hansens Barn Døbt : BERTHE : ?
4. Hans Søster Bodil bar det.
Faddere:
Hans Brødes Jørgen? Henrich Hechmand i Ringsebølle. dito
Person af nafn i Thorslunde? Margrete Mikkelsdatter.
Hans Bekkelss Hustrue og Peder Jørgensens Hustrue af
Hillestolpe.

1765 Fer: 2. Pasc: = Mandag den 8 April
Sep: Friderick Brøde, u. Kl.

Fundet her:
http://hjem.get2net.dk/louisekoch/koch/Download/kirkeboger/THOR_1728_1778.txt

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-06-05 22:26

Er det din ????
Hvis det er den rigtige Karen Hansen kan navnet Brøde evt være et tilnavn på grund af nedenstående , hun soner sin brøde, senere får hun en søn der døbes Marqvor Hansen i 1772............................tilfældigdighed eller ????
senta

1767 Festo Circumcis: Christi = Torsdag den 1 Januar
HANS døbt,eet Slegfred Barn tilhørig Karen Hans Daatter af Errindlev og frembaaren til samme Forretning af Hans
Møllers Hustrue.
Faddere:
Hans Møller,Peder Møller,Rasmus Lundegaards Hustrue,Otto
Jørgensens Pige Anna Hans Daatter,alle af Errindlev.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-06-05 23:19

Om Humble slægten på Sydhavsøerne, se her:
http://home14.inet.tele.dk/asger/Lise_og_Asger_slaegt.web/per00353.htm

Noter : 10013. Maren eller Marine Gregersdatter 1570- 1618
Datter af præsten Gregers Nielsen, i Brødstrup på Langeland.
Født i Brødstrup omk. 1570.
Død 30 Juli 1618 i Humble.
Gift med Christen Pedersen Humble
De havde tilsammen 8 sønner og 4 døtre:
"
Lang beskrivelse: Langeland, Køge, Falster mm, også Norge...
hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-06-05 11:13

>hun soner sin brøde,

Hvad med hendes forældre/fætre i nabobyen, er de også alle "brøde" betyngede...

Se ovenfor:
>Laus Brødes Hustrue bar det.
>Friderich Brødes 2de Børn Døbt: Sønnen Nafnet: HANS :
>4 og 5. bar Peder Brødes Hustrue fra Holebye. Datteren kaldet: MAREN :
>Friderick Brødes Kone Moder.

>1745 Dom: Miseric: = Søndag den 2 Maj
>Daab Friderik Brødes Barn Døbt: LAUS :
>Hans Brødes Jørgen?

Snarere: Brøde kommer fra Broder/Brødre,
Mon ikke Laus her er den samme som ovenfor med far Friderick BRODER alias Friderik Brøde??
"
FRIDERICKSEN BRODER, Laurs Christening
Gender: Male
Christening Date: 2 May 1745 Recorded in: Torslunde, Maribo, Denmark
Collection: Torslunde; Den Danske Folkekirke
Father: Friderick BRODER
"
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-06-05 11:46

jeg tror ikke det stemmer de data du der kommer med , hvis du ser på de der står Faddere til børnene + de der er Sponsorer: Hans Møller i Errindlev og Hans Jørgensen i Selstofte.ved deres vielse i 1768 går de igen igen bla. ved denne notits 1767 Festo Circumcis: Christi = Torsdag den 1 Januar
HANS døbt,eet Slegfred Barn tilhørig Karen Hans Daatter af Errindlev og frembaaren til samme Forretning af Hans
Møllers Hustrue.
Faddere:
Hans Møller,Peder Møller,Rasmus Lundegaards Hustrue,Otto
Jørgensens Pige Anna Hans Daatter,alle af Errindlev.
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-06-05 11:49

Anna Hans Daatter er sikkert moster til barnet
som det står her 1769 Mandag den 15 Maj MAREN døbt,Huusmand Hans Pedersen Humbles liden Daatter i Sels=tofte, som blev baaren til Daaben af Barnets Moster, n: Anna Hans Daatter,
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-06-05 11:59

Det er hvad jeg her og nu kan finde om Brøde
senta
brøde substantiv <en; -n, ingen pluralis>

synonymer
fejl
fejltrin
forbrydelse
forseelse
misgerning
overtrædelse
skyld
synd
kollokationer
bekende en/sin brøde
idiomer
sone sin brøde [=gøre det dårlige, man har gjort, godt igen]
orddannelser
helligbrøde
brødefuld

Kommentar
Fra : vestergaard

Dato : 08-06-05 16:46

det kan sagtens være min der har fået et uægtebarn for det har 80 procent af mine aner.
h Dorte

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-06-05 16:55

Hans Møller er sikkert far til Karen hansdatter ???hvad mener du
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-06-05 19:24

Det troede jeg også, Hans Møller og hustru går jo igen som faddere alle steder...
men da kun én af fadderne her er fra Errindlev og de 3 andre fra Selstofte,
kunne man jo tro at enten Hans eller nok Karen var fra nabobyen Selstofte?
Og så kunne Hans Jørgensen jo være far til Karen og Anna??
"
1769 Fer: 2 Pentecosteos = Mandag den 15 Maj
MAREN døbt,Huusmand Hans Pedersen Humbles liden Daatter i Sels
=tofte,som blev baaren til Daaben af Barnets Moster, n:
Anna Hans Daatter,da tjenende Hans Piiled i Errindlev.
Faddere:
Ib Due,Peder Pedersen,Hans Jørgensen,alle 3 af Selstofte
Hans Møllers Hustrue i Errindlev.
"
Også fordi Hans Møller får børn i samme periode som datteren Karen bliver gift:
Så med mindre der er to Hans Møller, blev jeg efterhånden sikker på han ikke var faderen..
"
1767 Dom: 12 a` Trinitatis = Søndag den 6 September
ELSE døbt,Hans Møllers liden Daatter i Erindlev,som blev baa=
ren til Daaben af Forvalter Holst paa Høybyegaard, hans
Kiæreste.
Faddere:
Sr. Hans Hansens Søn i Rødbye n: Hans, Peder Møller i
Errindlev,Jomfrue Anna Birgithe Beyerholm,Conditionerede
i Errindlev Præstegaard,Hans Hansens i Rødbye Jomfrue
Datter n: Anna, Degnens Kiæreste her i Byen.

1773 Dom: 6 ta a` Trinitatis = Søndag den 18 Juli
DORTHE døbt,Hans Møllers liden Daatter i Errindlev,frembaaren
til Daaben af Ib Ladefogeds Hustrue i det saa kaldede
Pugerup Huus ved Lungholm
Faddere:
Michel Møller,Lars Pedersen,Niels Madsen,Degnens Hustrue
og Wentzel Bendas Hustrue,alle af Errindlev.
"
Men se så her, Senta har alligevel ret:
"
1777 Dom: 1 p: Epiph: = Søndag den 12 Januar
MARGRETHE døbt, Søren Pedersens Datter af Selstofte,baaret af
Rasmus Jydes Hustrue i Hyltofte.
Fadderne:
Mads Due,Iver Rasmussen,Hans Møllers Datter Maren,alle
af Errindlev,samt Ib Dues Hustrue af Selstofte.
"
Atså mindst én Maren er datter af Hans Møller...
Der er nok to Hans Møller: Senior og Junior?

Ingen med tilnavnet Brøde: her er en tredie mulighed:
faderen til Jørgen, med søstre Karen og Anna???
"
1754 Dom: 10. Trinit: = Søndag den 18 August
Daab Peder Hansens Barn Døbt : BERTHE : ?
4. Hans Søster Bodil bar det.
Faddere:
Hans Brødes Jørgen? Henrich Hechmand i Ringsebølle. dito
"
Nu skal vi, der fortsat arbejder om dagen, se fodbold.
Fortsat god "Humble-Brøde" jagt, Svend

Kommentar
Fra : vestergaard

Dato : 09-06-05 13:01

vis jeg skal være erlig så tror jeg jeg skal til langeland altså kirkebogen, og så har jeg lidt på fornemmelsen at Hans Pedersen Humble og Hans Hansen humble er født der, det kan da godt være at karens far hedder Møller, men jeg skal have fundet et bevis på det, og da kirkebogen ikke går lang nok tilbage, skal jeg nok være heldig og finde et skifte.
lyder det ikke fornuftigt.
h Dorte

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-06-05 18:54

>så tror jeg jeg skal til langeland, ikke kirkebogen...

Det lyder som en rigtig god ide, Dorte...

Så kan du jo se Kong Humbles Grav, hvor dine forfædre kom fra.
(jeg har været der; lige sydfor ligger Danmarks bedste/letteste golfbane).
Og nyde det smukke Syd Langeland, også med nogle af vore bedste oste...

Men hvis du tror, at du finder Hans Pedersen Humble, Hans Hansen humble, eller Hans Møller,
glem det, der er sikkert 3-4 generationer mellem dem og deres farfar/oldefar fra Humble Langeland.

Du tror altså ikke dine Humbler er efterkommere efter den kendte præstefamilie:
"
Maren eller Marine Gregersdatter 1570- 1618
Datter af præsten Gregers Nielsen, i Brødstrup på Langeland.
Født i Brødstrup omk. 1570.
Død 30 Juli 1618 i Humble.
Gift med Christen Pedersen Humble
De havde tilsammen 8 sønner og 4 døtre:
"
og heller ikke
"
Fra 1692-1701 får Rasmus Humble i Majbølle 5 børn: Maren, Olluff, Jørgen, Niels og Maren
(Vest-Lolland syd for Nakskov, mon ikke han, eller hans far, kom fra Humble på Langeland?).

Her den yngste søn Niels

RASMUSEN HUMBLE, Niels Christening
Gender: Male
Christening Date: 24 Aug 1704 Recorded in: Majbolle, Maribo, Denmark
Collection: Majbolle; Den Danske Folkekirke
Father: Rasmus HUMBLE
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-06-05 19:00

Jeg blev afbrudt, fortsættelse...
"
Her gifter Hans Humle sig i 1742 med Dorte:

HUMLE, Hans Marriage
Wife: Dorthe OLUFSDR
Marriage Date: 12 Mar 1742 Recorded in: Taagerup, Maribo, Denmark
Collection: Taagerup; Den Danske Folkekirke

Med Taagerup er vi meget tæt på Errindlev; mon ikke din Humble familie i Errindlev kom derfra?
Svend

Kommentar
Fra : vestergaard

Dato : 10-06-05 13:16

det er da et forsøg hver.
h Dorte

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-06-05 14:04

God tur...

har du iøvrigt set Amtoft eftersøgningen, lige over din?
Var Mark Petersons "uægte" tipoldefar, og/eller din degne familie, ikke derfra?
Svend

Kommentar
Fra : vestergaard

Dato : 11-06-05 19:44

de er ikke fra taagerup og jeg har ikke set den anden efterlysning h Dorte