/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
TV2 ZULU skal der nu betales for?
Fra : alka
Vist : 610 gange
50 point
Dato : 29-09-02 11:03

Jeg har fået et skriv fra Canal Digital/Teknisk KundeCenter, den 27/9-02, der meddeler, at TV2 har valgt, at lave TV2ZULU til et aktieselskab pr. 1/1-03 - det må da bl.a. være en politisk beslutning? Har andre hørt om det?

Accepteret svar
Fra : PowerRanger

Modtaget 50 point
Dato : 29-09-02 15:35

Det er en del af medieforliget, som er indgået efter den nye regering er kommet til, at TV2 skal privatiseres. Dette indebærer også TV2 Zulu. Derfor omdannes denne til A/S, med henblik på salg.
Så vidt jeg er orienteret, skal der ikke ske yderligere betaling, da finansieringen stadig skal ske dels via licens, og dels via reklamer.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-09-02 16:30

Canal Digital her meddelt mig, at de skal have kortet retur inden/senest den 15/1- 03 med mindre jeg vil "købe" en af deres pakker - og det vil jeg ikke - bare for at se ZULU! Dvs. der skal betales yderligere - ud over licensen - som Canel Digital har opfattet det!

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 01-10-02 13:25

Så må de have den som gratis kanal i en pakke, siden det er den eneste mulighed. Jeg vil klart tro, at der bliver mulighed for at få et gratis kort, eller i hvert fald via licensen, når vi kommer til efter nytår.
At der skal betales kommer som noget helt nyt for mig, og så har de vist ikke lagt kortene på bordet, da de forhandlede. Men betaling for Zulu lyder altså langt ude for mig..
Men omvendt så er kanalen jo ikke solgt endnu, men jeg tror altså ikke det kan give nogen ændring, hvem som køber den. Den er jo stadig pålagt visse public-service forpligtigelser mm.