/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min pc er stadig langsom
Fra : peteralf
Vist : 329 gange
150 point
Dato : 03-06-05 19:11

Jeg har en pentium 4 3.20GHz-Ram1024-og masser af plads på hardisk ca, 200 GB
Jeg kører med XP oem version.
Jeg har diskfragmenteret,scannet for virus, scannet for spam og og der er monteret Servicepack 2, samt firewall.
Men Computeren virker stadig ikke som den skal.
1.Når jeg klikker ind på "denne computer" varer det syv lange og syv brede inden diverse drev viser sig på skærmen.
2. Når jeg f.eks vil ind på start-kør-gennemse... tager det ligeledes lang tid inden jeg kan komme videre.
Hvis jeg går ind i et program POWER CINEMA, varer det ca. 4 minutter inden der kommer TV på skærmen.
I det hele taget virker det som om at systemet fryser fast for en "kort" periode.
Jeg er villig til at give mine ledige point (150) for løsning af dette meget dumme problem. Giv mig et råd som jeg der er ren amatør kan finde ud af.
venlig hilsen Peteralf

Kommentar
Fra : newface

Dato : 03-06-05 19:13

www.arlet.dk menu til venstre "langsom computer"

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-06-05 19:25

Åbn System i Kontrolpanel.
Klik på Indstillinger under Ydeevne under fanen Avanceret.
Klik på Skift under Virtuel hukommelse under fanen Avanceret.
Klik på det drev under Drev [Disknavn], som indeholder den sidefil, du vil ændre.
Klik på Brugerdefineret størrelse under Størrelse på sidefil for det valgte drev, og skriv en ny størrelse på sidefilen i megabyte i boksen Størrelse ved start (MB) eller Maksimal størrelse (MB), og klik derefter på Indstil.
Hvis du mindsker sidefilens startstørrelse eller maksimale størrelse, skal du genstarte computeren, før de pågældende ændringer træder i kraft. Forøgelser kræver normalt ikke en genstart.

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på System, hvis du vil åbne System.
Hvis du vil have Windows til at vælge den bedste sidefilstørrelse, skal du klikke på Systemadministreret størrelse.
For at opnå den bedste ydeevne skal du ikke indstille størrelsen ved start til mindre end den anbefalede størrelse under Samlet størrelse på sidefil for alle drev. Den anbefalede størrelse svarer til 1,5 gange mængden af RAM på systemet. Normalt bør sidefilen have den anbefalede størrelse, selvom størrelsen kan øges, hvis du regelmæssigt bruger programmer, der kræver en masse hukommelse.
Hvis du vil slette en sidefil, skal du indstille både størrelsen ved start og den maksimale størrelse til nul, eller også skal du klikke på Ingen sidefil. Microsoft anbefaler på det kraftigste, at du ikke deaktiverer eller sletter sidefilen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-06-05 20:22

Er der guleadvarselstrekanter under enhedshåndtering? Det kunne jo være der manglede nogle drivere?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 03-06-05 22:49

Prøv følgende:

1. Åbn Egenskaber for System (selvom det tager lang tid)
2. Klik på fanen "Avanceret"
3. Klik på knappen Indstillinger under Ydeevne
4. I det nye vindue klikker du på fanen "Avanceret"
5. Sørg for, at der begge steder er sat prik ud for "Programmer"

Dette skulle gerne hjælpe hvis der ikke er prikker ud for "Programmer" begge steder,
i forvejen..

//Kettedk

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 03-06-05 23:14

Dette lyder nok lidt dumt, men er dine diske sat til at kører UDMA eller hvad det nu hedder?

Mener at XP selv finder ud af den slags, men har været ude for at den ikke gør det automatisk!

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 04-06-05 00:15

Gå ind i start, alle programmer,tilbehør, systemværktøjer,systemgendannelse,find en dato fra før du fik problemer og kør gerndannelse og du er kørende igen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 11:23

newface`s indlæg 30-05.05 kl 19:30 ville jeg nu lige prøve før noget andet så du er sikker på at der ikke ligger noget snavs og stopper !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 04-06-05 11:48

Jeg hopper af denne tråd nu...

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 08-06-05 21:15

Prøv at tjekke om der ligger nået spyware på din computer prøv det gratis program: AD-awire det bruger jeg selv og det er genialt.

Tjek siden www.lavasoft.com

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 09-06-05 12:45

til alle!
Problemet er løst....jeg kontaktede medion support som gav mig det råd at genstarte med cd-en support application... det gav selvfølgelig en masse geninstallationer af diverse programmer.
Lige nu ser det ud til at det hele virker igen.
Tak til alle som har prøvet at give mig tips.
venlig hilsen peteralf

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-06-05 17:10

Det er muligt dit problem er løst lige nu! Spørgsmålet er mere om hvornår det opstår igen!
Man lærer intet af at geninstallere windows og som regel tager det osse længere tid end at rette en lille hardware/software fejl eller at fjerne diverse "snavs" på PC'en!

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 09-06-05 19:06

hej tedd!
Det kan jeg godt følge dig i.....men jeg har virkelig prøvet de fleste af de råd jeg fik igennem "kandu" men der var intet der virkede.Men jeg kan måske lade mit spørgsmål stå.....det kan jo godt være at der er et råd derude som jeg og andre kan drage nytte af.
V.H. Peteralf

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-06-05 21:23

Det jo lidt svært at hjælpe dig når der du ikke kommer med feedback til de enkelte indlæg! Men du kan jo skrive et nyt spørgsmål hvis/når PC'en blir langsom igen!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-06-05 01:49

newfaces link 03-06-05 19:13 SÅ PRØV DET DOG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! før dine problemer opstår igen - du vil kun blive glad for hjælpen !!!!!!!!!