/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Underlige biblioteker på mit D-drev?
Fra : louie2003
Vist : 395 gange
50 point
Dato : 01-06-05 19:33

Min Medion-PC har E-, D- og C-drev. Jeg gemmer mine personlige filer på D. Nu er der kommet nogle underlige biblioteker i min private mappestruktur, som jeg med garanti ikke selv har oprettet. De hedder sådan noget som "dafaa57169177a48a4d5d9" og lader sig ikke slette. De indeholder alle et underbiblioteket ved navn "download" og jeg nægtes adgang til at se indholdet af disse. De underlige biblioteker indeholder desuden disse .dll-filer: itircl.dll, shdocvw.dll og urlmon.dll, og det siger mig INTET. Hvor er de dog kommet fra og hvorfor kan jeg ikke slette dem? Jeg har forsøgt med at ophæve skrivebeskyttelsen, men det hjælper ikke...

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 01-06-05 19:57

File Name: Itircl.dll
File Size: 143.872
File Version: 5.2.3790.80 (srv03_gdr.030808-1704)
File Company: Microsoft Corporation
File Description: Microsoft® InfoTech IR Local DLL

File Name: Shdocvw.dll
File Size: 1.339.904
File Version: 6.00.2800.1400
File Company: Microsoft Corporation
File Description: Shell Doc Object and Control Library

File Name: Urlmon.dll
File Size: 484.352
File Version: 6.00.2800.1400
File Company: Microsoft Corporation
File Description: OLE32 Extensions for Win32

så det er helt legale filer.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-06-05 20:19

Ja, men hvordan opstår de???

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 01-06-05 21:36

Ja, det kunne jeg også godt lide at vide...?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-06-05 23:16

Vi venter spændt

Hanne

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 01-06-05 23:33

1. Itircl.dll ligger normalt i %Windir%\System32\Itircl.dll
http://support.microsoft.com/kb/811630

2 + 3 Shdocvw.dll og Urlmon.dll relaterer til invalid page fault
http://support.microsoft.com/?kbid=311359

så det hele er temmelig sikkert kommet ind som en del af 1: "critical update" samt en repair/system file check

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-06-05 14:48

Okay - tak hcma

Hanne

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 02-06-05 17:02

Hmmm... jeg ved ikke hvor meget klogere jeg er blevet... hvordan slipper jeg af med dem? De er da irriterende at have liggende til at rode rundt mellem mine private mapper! Eller hvad?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 02-06-05 17:13

prøv lige at lave en søgning efter dem. Hvis der i spec. står noget vedr. uninstall kan du roligt slette dem. Hvis ikke, må du lige vende tilbage.
Alle filerne har noget med updates at gøre.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 02-06-05 17:15

glemte lige: hvis de også figurerer i dit C-/System-drev, kan du under alle omstændigheder roligt slette dem, men tag lige en kopi af dem for en sikkerheds skyld. (husk Murphy's lov)

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 02-06-05 18:11

Pas lige på før du sletter dem...

Du skriver at du gemmer dine personlige filer på D drevet har du så også dine dokument mappe der?

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 02-06-05 18:32

Mener du de mapper med billeder, datakilder, eBooks og music, som pc'en er født med? De ligger direkte på "Denne computer" på niveau med A-, C-, D,- E og F-drevet, Kontrolpanel og Delte dokumenter.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 02-06-05 19:50

Ja, prøv at lukke drev C op og se om der ligger en mappe ved navn Documents and Settings der i skulle du have en mappe ved navn Administrator, All Users og dit eget navn (bruger).

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 02-06-05 20:23

På C-drevet har jeg Documents and Settings og heri ligger tre biblioteker: All Users, Default User og Familien Pedersen...

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 02-06-05 21:33

Ok så har du ikke gemt dine data (foto,brev osv) på D drevet, og derfor ville jeg søge (gå i start og søg) efter "dafaa57169177a48a4d5d9" på alle drev, hvis er kommer flere frem vil jeg gøre som "hcma" skriver HUSK MURRPHY´S LOV

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 02-06-05 21:36

Nu er klokken mange og jeg går til ro

du skal selvfølgelig søge efter itircl.dll, shdocvw.dll og urlmon.dll