/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Styrke træning!
Fra : Ravensoren
Vist : 2415 gange
100 point
Dato : 31-05-05 20:31

Godaw alle sammen!
Jeg er 16 år, jeg har trænet før, (mest sådan derhjemme stille og roligt med nogle 6 kg's vægte og sådan) men vil til at starte lidt mere seriøst, evt i fitness center, er det dumt når man er 16 og (selvfølgelig) slet ikke fuldt udviklet? Jeg har hørt så meget om steroider og alt det pis, Men det gider jeg overhovedet ikke hverken bruge min tid eller penge på. Kan nogen så fortælle mig om protein pulver har bivirkninger, og hvad det gør, og hvad der er bedst af det lovlige. Mangler info!! ;)

Mvh
Søren!!

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 31-05-05 20:34

Her er lidt for børn mellem 8 og 15 år. Så hvis de kan træne styrketræning kan man vel også som 16 årig:

http://www.motion-online.dk/styrketraening/artikler/boern_og_styrketraening/

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 31-05-05 21:07

Her er noget forskning om protein og kosttilskud i det hele taget til vægtøgning (Muskemasse).

http://www.motion-online.dk/kost_og_tilskud/kosttilskud/forskningsnyt%3a_hvilke_kosttilskud_oeger_muskelmassen_sammen_med_styrketraening%3f/

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 31-05-05 21:11
Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 31-05-05 21:13
Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 31-05-05 21:26

En af de bedste sider overhovedet til styrketræning:

http://getbig.dk/artikler.asp

Kommentar
Fra : mugge.st

Dato : 31-05-05 21:38

Når din krop ikke er færdig udviklet kan maget hård og intensiv træning påvirke din krop i større og mindre grad, det kan f.eks. gøre at du ikke vokser så meget i højden osv. det skyldes at de stoffer du skulle have brugt til at vokse med, bliver brugt til at gøre din krop stærkere som den er. Men hvis du tar den med ro, og ligger stille og roligt ud vil det ikke påvirke din krop i højere grad.

Proteinpulver har ingen bivirkninger, det din krop ikke kan optage kommer ud på naturlig vis. Man kan sige at proteiner er de byggesten din krop bruger til at genopbygge nedbrudt muskelvæv, når du træner nedbryder du muskelvævet, proteiner går ind og genopbygger disse muskelmasser igen, til større og stærkere muskler. Dette vil også ske på naturligvis, men vil tage længere tid uden proteinpulver fordi kroppen ikke lagrer protein som den f.eks. gør det med fedt.

Kommentar
Fra : chc81

Dato : 19-08-05 21:41

Du kan evt. kigge på min hjemmeside www.chc.1go.dk