/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook express og hukommelse
Fra : durchhanz
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 31-05-05 11:58

Jeg har et problem med mine mails i Outlook Express. Når min mail starter op i indbakken går det fint, men når jeg så har været lidt rundt i nogle af alle de andre mapper og vender tilbage til indbakken igen sker det ret ofte at jeg får beskeden:

Mappen kunne ikke vises
Outlook Express kunne ikke åbne denne mappe.

--------------------------------------------------------------------------------

Mulige årsager er:

Der mangler diskplads.

Der mangler hukommelse.

--

Men jeg har mere end 1 GB ledig på drevet, så det burde ikke være diskplads der er problemer med. Det er lidt irriterende jeg skal genstarte min computer for igen at få adgang til indbakken. Jeg kan heller ikke modtage mails så længe denne fejlbesked er kommet. Det skal siges at jeg har rigtig mange mails liggende, da jeg har behov for at gemme dem. Hvad værre er at det ser ud til, at der bliver slettet lidt af de ældste mails i indbakken løbende uden jeg selv har foretaget mig noget. Jeg har prøvet at flytte en masse mails væk fra indbakken, men det hjælper stadig ikke, da fejlbeskeden igen kommer en af de gange jeg vender tilabge til indbakken. Er der nogen der kan fortælle mig hvad problemet er og meget gerne hvad jeg kan gøre. Det sker også selvom jeg åber outlook express som det første program og bladrer litd i mailsene, så jeg kan heller ikke se at hukommelsen ikke skulle være tilstrækkelig pga. jeg har mange andre programmer åben. Håber I kan hjælpe......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-05 12:25

prøv at kigge med her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/67679#725831

Kommentar
Fra : durchhanz

Dato : 31-05-05 12:28

Jeg har set dette link, men der drejer det sig jo om at alle mails er forsvundet. Jeg kan bare ikke læse mine, når denne fejlmeddelse kommer, men de er der stadigvæk, og jeg skal bare genstarte for at se dem igen, så jeg ved ikke rigtig om det program kan bruges på mit problem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-05 12:39

Ok - men siden du kan læse efter en genstart - kunne det tyde på noget manglende hukommelse eller tilladt plads på din HD.
Prøv lige at gå i funktioner>indstillinger>vedligeholdelse>
kig i
ryd op nu
lagringsmappe.

Kommentar
Fra : durchhanz

Dato : 31-05-05 12:47

Hvad betyder alt det der med at komprimere emails? f.eks står der som indstilling at mails kompirmeres når der er 20% spildplads. Jeg har ikek fundet noget derinde endnu jeg umiddelbart tror vil løse problemet...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-05 12:53

Det kan være lidt snavs, og kan du få undersøgt det her:
www.spywarefri.dk
www.arlet.dk
Som er to gratis steder med dyktige folk.

Kommentar
Fra : durchhanz

Dato : 09-06-05 12:13

Jeg har stadig ikke rigtig fået løst mit problem. Der bliver også stadig slettet en del mails løbende, og nu er hele min indbakke væk......