/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Ad-Aware
Fra : Seeman
Vist : 454 gange
50 point
Dato : 31-05-05 10:33

Hver gang jeg kører ad-aware på min computer finder den 2 "Tracking cookies" af typen IECAche entry. Er der en måde hvorpå jeg kan undgå disse?

Kommentar
Fra : Kaa.eL.Haa

Dato : 31-05-05 10:46

Umiddelbart vil jeg mene det er cookies fra nogle hjemmesider du besøger ofte. Det kunne fx være kandu.dk.

Kommentar
Fra : Seeman

Dato : 31-05-05 10:48

Vil det sige at de ikke udgør nogen trussel?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-05-05 10:48

Er Ad-aware det eneste spyware program du kører? I så fald så prøv at hente Spy-bot Search and Destroy 1.3 og kør det...

Ellers ligger der en brandgod onlinescanner på www.spywarefri.dk , der hedder X-block.. de tre i combination holder min puter fri for skidt.

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-05-05 10:50

Spy bot har en immuniseringsfunktion, så hvis det er cookies, du downloader igen og igen fra en meget brugt side, vil den hindre download, hvis den er mistænkelig

Vaxen

Kommentar
Fra : Seeman

Dato : 31-05-05 10:52

Jeg har også Spybot og immuniseringsfunktionen er slået til...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-05-05 10:55

har du hentet den nye opdaterede version ????
http://www.download.com/3001-8022_4-10399602.html?idl=n

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-05-05 10:57

Hej Mirit... kunne du lige hoppe på Skype?

Sorry Seeman - fanger lige brugere i din tråd

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-05-05 11:25

aws vaxen brugte madding med modhager

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 31-05-05 14:13

De filer som hedder tracking cookies er bare cookies fra hjemmesider, og som i meget sjældne tilfælde kan bruges til at finde ud af om du besøger en hjemmeside mere end en gang, eller auto login, (som nævnt, lige som her på siden). Men en større trussel udgør de ikke :)

Accepteret svar
Fra : TeWeE

Modtaget 50 point
Dato : 31-05-05 14:14

Og nej, der er ikke rigtigt nogen måde at undgå det på, men når de ikke er farlige, så er det jo heller ikke så galt :)

Godkendelse af svar
Fra : Seeman

Dato : 31-05-05 14:17

Tak for svaret TeWeE.

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 31-05-05 20:47

Så lidt da :)

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 31-05-05 20:53

Så lidt da :)