/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Partitionering af Windows XP ???
Fra : Helle13
Vist : 479 gange
300 point
Dato : 29-05-05 23:37

Jeg vil gerne formmatere min harddisk ( har ghostdisk ) Har virus i partitioneringen.
Hvordan partitionerer man? Er der en bestemt kommando eller ......

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 29-05-05 23:45

Du gør det nemmest under installationen af Windows XP. Hvis du booter på CD'en hjælper den dig selv igennem.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 29-05-05 23:46

Nå nej, du sagde jo ikke noget om XP. Hvis det er et andet styresystem må du nok lige fortælle os hvilket

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 310 point
Dato : 29-05-05 23:46

Man kan ikke have virus i partitioneringen, men næsten alle andre steder.
Du skal bare sætte biosen til at opstarte på din XP cd og vælge en komplet ny installation, så formateres hele harddisken og XP lægges ind på ny.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 29-05-05 23:48

Jeg går udfra du vil lægge HELE din harddisk om......
Derfor....
Lægger du din WinXP CD-rom i drevet og genstarte.
vælger boot fra cdrom og vælger ny installation....
når du kommer til at kunne vælge partion du kan lægge XP på skal du vælge formatere og formatere hele din harddisk...

Håber dette vil hjælpe dig

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 29-05-05 23:48

Og du får mulighed for at partitionere. Dermed kan du lave en partition til XP og en til dine data. Det er ret smart, får du senere problemer med XP kan du formatere uden at ødelægge dine datafiler.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-05 23:53
Kommentar
Fra : hcma

Dato : 30-05-05 01:11
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-05 08:00

Er det en Ghost du har på en disk.
Er det en hel partition som er på den ghostfil
(det er vel ikke en recovery CD)
Vil du lave partitioner før du lægger Ghost ind

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-05-05 10:06

Fdisk fra en Dosprompt. Er til at lave og slette partioner med.
Det ligger noirmal på en DOS opstart eller en Windosopstarsdiskette.
Du kan også sætte din hardisk i en XP maskine slette dine partioner med
at højreklikke på denne computer og administerer og diskhåndtering...
Bagefter kan du lade din styresystems CD oprette din partion under instalationen.
Vhis du ikek vælger blot at lave de partioner du gerne vil have.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-05 10:47

Denne diskette kan også lave partitioner.
Technet boot diskette (gratis)
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle på plads.
Nu kan du lave plads til din Ghost

Kommentar
Fra : Helle13

Dato : 30-05-05 12:49

Den gohstdisk jeg nævner er en recovery disk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-05 16:38

Så bør du bare sætte din recovery disk i og følge anvisningerne (den formaterer selv)
Har du sat ekstra udstyr til din comp bør du lige tage det fra under indstallationen.
Forsøg ikke at formatere din HD med andre programmer da din CD kigger på din HD om programmet har været der før.

Så hold dig væk fra denne.
knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe som jeg henviste til.

Godkendelse af svar
Fra : Helle13

Dato : 06-06-05 23:29

Tak for svaret pallebhansen.
         Jeg prøver med denne "opskrift"