/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Gasflaske
Fra : ziggy99
Vist : 1516 gange
100 point
Dato : 29-05-05 19:36

Hejsa

Jeg skulle bytte min tomme gasflaske til min grill..... og kørte ned på den lokale Q8 og kom hjem med en gasflaske hvor der en skrue for oven og 2 studse under på hver side. Fra min grill skal bruges en lynkobling, men den kan ikke påsættes den nye flaske.

Kan man købe en adaptor eller hvad...jeg har jo brudt plasticen omkring studsen...så kan man vel ikke bytte den, selvom den er helt fyldt?

Kommentar
Fra : tomozy170758

Dato : 29-05-05 19:39

Spørg der hvor du har købt den. Måske er de flinke at bytte den til den type flaske du SKULLE ha' haft - nemlig en magen til den gamle.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 29-05-05 19:43

Hey tomozy170758

Måske sender jeg konen...så kan hun se lidt hjælpeløs ud og måske redde situationen, men jeg ville være glad, hvis nogen havde en løsning såsom adaptor eller andet

Kommentar
Fra : tomozy170758

Dato : 29-05-05 20:28

Ok - på flasken står der måske et fabrikat. Find en side på nettet f.eks. via Google. Måske er du heldig at de viser forskellige former for udstyr der.

Men; Strengt taget bør de på Q8 vejlede dig, og ikke sende dig hjem med en "forkert" flaske.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-05 20:40

Selvfølgelig tager de flasken igen, de kan jo bare prøveveje den, for at se at du ikke har brugt af den, og forøvrig er det da deres fejl, de burde da som forhandler, vide at der findes de 2 typer.
VH Palle Hansen
PS: Der er kun en studs på din flaske, og der kan godt påskrues en reduktionsventil, men hvorfor købe en sådan den er lige så dyr som flasken, og du har jo allerede en i din lynkobling.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 29-05-05 21:13

Jeg ville lade din kone gå ned med flasken, hun kan sikkert redde den, der er da ingen grund til at købe ny lynkobling.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 30-05-05 07:37

Tøsedreng

Kommentar
Fra : tomozy170758

Dato : 30-05-05 13:31

Helt enig med Palle. Gå dog ned og byt den.