/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
pexrørtype
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 323 gange
50 point
Dato : 29-05-05 17:49

Hvordan kan jeg se om pexrørne er godkendt til fjernvarme....
Da jeg ikke er sikker det er de rigtige rør jeg har fået!
Mvh Alex

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-05-05 18:25

Du kan evt. spørge her:

http://www.byggekram.dk/sw6255.asp

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-05-05 18:33

det skulle gerne stå på røret
hvis der stå VA er det til vand og ikke varme sådan som jeg husker det
læs evt her http://www.vvs-grossisten.dk/gulvvarme/page3.html

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-05-05 19:04

Hejsa
Der er vist nok regler efter hvor du bor og hvilket tryk og temeratur der er i fremløet fra din fjernvarmeforsyning.
Da det ikke er "dit eget vand" er løberi rørner er der regler for hvad man selv må lave.
Der kræves næsten med garanti Autorisation....
Dem kender jeg reglerne ikke men for at være sikker på tryk skal du op på mindst 6 Bar i tryk og røret skal kunne holde til mindst 95 grader...
Men du kan finde de samme oplysninger ved at søge på f.eks altavista.dk

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-05-05 20:38

Blå skrift på rørene er til vand.

Rød skrift er til varme. Hvis du får direkte fjernvarmevand ind i dine rør, må du have assistance fra en autoriseret

VVS installatør. I sidstnævnte tilfælde, kan temperaturen komme over pexrørenes ca. 95 grader sluttemperatur, og

de vil blive så bløde, at de vil gå fra hinanden i samlingerne. Hvis du får dit centralvarmevand gennem en varmeveksler
er det altså de rør med rød skrift du skal bruge. Hilsen Keldd (Blik og Rør)

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 30-05-05 07:16

spørg hos fjernvarmen, da det er dem som skal godkende