/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NTLDR mangler ?
Fra : Nordania
Vist : 672 gange
100 point
Dato : 27-05-05 09:25

Ved opstart af en computer idag, siger den pludselig at NTLDR mangler, tryk på en tast for genstart. Men når jeg trykker en tast siger den bare det samme igen. Nogen der ved hvad der er galt

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 27-05-05 09:27

er det XP, så sæt skiven i og vælg en REP af din installation

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 27-05-05 09:27

ps

vælg først REP 2nd gang den spørger

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 27-05-05 09:29
Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 27-05-05 09:30

Nordania. Det er hele bootsektoren der mangler. Jeg har erfaring for at det ikke er nok, blot at reparere WIN XP. der skal en ominstallation til for at NTLDR virker som den skal. Det er desværre en af de mange ting Windows pludselig kan finde på at lave. Det tager lidt tid at geninstallere Windows men det er det bedste hvis du skal undgå tab at data.
Peterfilstrup

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 27-05-05 09:31

en mulighed
Der må ligge noget tilbage - Ellers gør den ikke sådan !

I sidste weekend skrev min store pc, helt det samme. Jeg havde pillet lidt og fik hele tiden NTldr mangler. Det blev ved og ved, indtil at jeg fik peget på den rigtige HD, som hos mig er ide 1 (Og ikke som normalt ide 0 (nul))

Så startede den op uden problemer.

Men ellers må du have gang i en startdiskette og formatere drevet, så skal det nok forsvinde. Men det tyder på at der ligger noget på drevet endnu. Om det så er en gammel installation - Eller hvad det er, det ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 27-05-05 09:32

Jeg har selv fundet ud af det efter jeg sad og læste i tidligere spørgsmål. Det var såmænd en diskette der sad i maskinen, så en af mine børn må ha' været på pc'en sent iaftes, for jeg havde tænkt om det kunne være det, men vidste jeg ikke havde brugt disketter igår.

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 27-05-05 09:45

hvad gør jeg med point ??

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 110 point
Dato : 27-05-05 09:58

aner det ikke, det er forsent at få dem selv. Beklager. Men det kunne ske jeg skulle have dem for gode forslag

Godkendelse af svar
Fra : Nordania

Dato : 27-05-05 10:01

Tak for de gode forslag, jeg ku' bare ha' læst tidligere spørgsmål før jeg skrev et selv

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-05-05 11:27

De forslag var ikke så gode endda troldenesdhb fordi din forudsætning er en forkert opsat Windows hvor den leder efter NTLDR på IDE 0.
Når NTLDR mangler kan man normalt ikke boote op til styresystemet og man bør derfor have installeret Genoprettelseskonsollen der giver adgang til at boote den og foretage reparation derfra.
Sådan bare til orientering for andre der skulle dumpe ind og tro på forklaringen.

Møgunger

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 27-05-05 23:37

GØR DETTE VIRKER ALTID......
Sådan laver du en repair.

1 Det første du skal gøre er at boote op på din WIN xp cd husk bios skal stå til at være
first bootdevice cdrom

2 og nu skal du trykke på I Agree/ Godkende Licens`(f8)

3 Spring det første tilbud om repair i Consolmode over og forsæt din indstalation ( Nyinstallation)

4 Nu kan du så vælge hvilke drev din nye indstalation skal ligge på og her er det dit C drev med mindre du køre dualboot

5 Og nu fortæller den dig der er et styresys på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil
lave en repair (R) og nu skal du trykke R

6 Og du vil nu se den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine
indstillinger og dit skrivebord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler

7 ps husk at have din CD key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation"

8 Hent evt sp1 til dit windows og IE inden og læg det på skrivebord, så du kan installers inden du går på nettet.