/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
SD RAM Hvad bør man vælge?
Fra : Malik
Vist : 496 gange
100 point
Dato : 26-05-05 12:06

Jeg er meget interesseret i at finde ud af hvad andre brugere ville vælge. Jeg skal bl.a. bruge SD RAM 512 MB og 1 GB RAM til henholdsvis Kodak Easy Share DX 4530 5.0 Mega Pixel og til min NAVIGATOR Tom-Tom GO 300. Jeg stiller nogle generelle krav om de kan opfyldes ved jeg ikke endnu: A) Skal være billigt - B) Skal være af god kvalitet - C) Skal være med garanti på minimum 5 år og D) Skal kunne købes i butik, Internet handel eller postordre. Jeg venter på et godt svar. På forhånd tak. Venlig Hilsen Malik

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 26-05-05 12:23

Hej Malik

Punkt 1 + 2 hænger ikke helt sammen, fordi de gode producenter tager mere end de andre.

Gode producenter af SD-RAM er Kingston eller SanDisk. Begge har en god access tid til/på kortet og de har livsvarig garanti på deres produkter, så kvaliteten er helt i orden.

Søg på www.edbpriser.dk efter SD-RAM moduler, så finder du alle forretninger som sælger on-line enten på efterkrav elelr med Dankort.

prisen for 1GB kingston SD skal ligge omkring 570 kr. inkl. moms

Lars

Kommentar
Fra : litko

Dato : 26-05-05 12:23

Kig i brugsanvisningerne for at se hvad udstyret kræver. Det nytter ikke at få et billigt og godt kort, hvis det f. eks. er for langsomt til at udstyret fungerer optimalt.

Accepteret svar
Fra : Karl_Smart

Modtaget 110 point
Dato : 26-05-05 13:27

Kingstons produkter er generelt af god kvalitet og til en rimelig pris.. Her er link til 512MB-kort og et 1GB-kort på edbpriser.dk

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=46659
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=121441

Eksempelvis kan du købe dem fra Getmore A/S
Prisoverslag for 512MB+1GB+levering: 255 + 566 + 30 = 851 kr + betalingsgebyr
Prisoverslag for 3 stk 512MB + levering: 255*3 + 30 = 795 kr + betalingsgebyr

---

Er du i øvrigt sikker på at dit udstyr ikke understøtter den hurtigere version af SD - High-speed SD-RAM, som koster nogenlunde det samme... (se evt. http://www.kandu.dk/dk/spg/63715)

Mvh Karl Smart

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 30-05-05 01:44

Getmore A/S tager nu 569 kr. for det så jeg har købt denne SD ram på ! GB. Så du Karl_Smart får pointene da du gav mig lidt mere detaljeret end larsfrohn, men jeg siger tak for svarene til alle.

Godkendelse af svar
Fra : Malik

Dato : 30-05-05 01:45

Tak for svaret Karl_Smart.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 30-05-05 11:52

Det var så lidt