/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
RKI og skift af bank
Fra : golife
Vist : 1008 gange
49 point
Dato : 26-05-05 08:49

Ønsker virkelig at skifte bank, men er desværre kunde hos RKI så der er ingen banker der har lyst til at overtage mig, da jeg har et lille låne jeg ikke har afviklet før om 1 år.
Hvad sker der egentlig hvis jeg flytter min lønkonto fra den bank jeg har nu til en anden? For den anden bank kan vel ikke sige nej til mig bare for en lønkonto???? Ville blive glad hvis een kunne hjælpe mig!!!

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 26-05-05 08:56

Hej Golife

Hvis du kun har et lille lån tilbage, har du så ikke mulighed for at betale dette ud? - Som privatperson har man ret til til enhver tid at indfrie eller afdrage ekstra på sit lån.

Umiddelbart tror jeg ikke at en ny bank vil have noget imod at modtage dig som kunde, hvis du kun skal have en indlånskonto hos dem - der kommer først problemer hvis du skal låne penge. Din nuværende bank kan dog have indsigelser, hvis dit lån er i dit nuværende pengeinstitut.

Hvis du har overholdt alle aftaler om afbetaling af det lån der gør at du er registreret i RKI, vil det absolut være et plus, som du skal gøre den nye bank opmærksom på.

Men som sagt - se om ikke du har rådighed i økonomien til at afdrage lånet hurtigere end den fastsatte låneperiode.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : bedstemor2

Dato : 26-05-05 09:38

hej golife,
havde selv tilsvarende problemer ca 8 år tilbage og kunne ikke oprette en løn konto - eller opsparing eller noget, så længe jeg var registreret hos ribers. om der er sket en ændring siden da ved jeg ikke.
mvh
bedstemor2

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 49 point
Dato : 26-05-05 10:50

Du kan til hver en tid skifte bank uanset om du står i RKI.
Sålænge du kun vil oprette en lønkonto er der ingen problemer.
Du kan dog ikke få f.eks. dankort eller låne penge.
Lånet i din nuværende bank kan du jo bare lade være i banken og stadig betale på ved overførsel e.lign. fra den nye bank.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-05-05 10:52

Men hvorfor skifte bank.
Du får ikke bedre forhold i en ny bank - dine data vil jo stadig følge dig.

Godkendelse af svar
Fra : golife

Dato : 26-05-05 10:53

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-05-05 11:07

Selv tak