/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
gode råd til matematik
Fra : needhelp
Vist : 449 gange
100 point
Dato : 22-05-05 17:17

er der nogle der har nogle gåde råd til matematik i folkeskolens afgangsprøve.

altså de grundlæggende emner i mundtlig matematik?

ska bruge svar hurtigst muligt!. tak

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 22-05-05 17:46

Nu er det langt tid siden, jeg gik i folkeren, så kan ikke lige huske, hvilke typer opgaver, det drejer sig om. Men husk at reflektere på det svar, du har udregnet. F.eks. hvis du skal udregne prisen på en pose kartofler, så er det nok ikke korrekt udregnet, hvis du får et beløb på 721,25

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 22-05-05 17:49

... og hvis du regner vinkler ud, så vær opmærksom på om lommeregneren er sat til degree eller radian.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 22-05-05 20:47

Din lærer burde have skrevet en emne/pensumliste, som burde være udleveret. Find/få den, så kan du se, hvad du skal læse.

Kommentar
Fra : needhelp

Dato : 22-05-05 22:07

men det har jeg ikke har du ikke nogle gode råd ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-05 22:08
Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 22-05-05 22:10
Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 22-05-05 22:23

Du kan risikere at komme op i alt det I har arbejdet med i overbygningen, da jeg var til mdtl. eksamen for øhh.. 7 år siden trak vi en A4-side med en opgave, den skulle vi så sidde og besvare sammen med den eller dem vi nu var sammen med, det foregik nærmest lige som fysik, man fik en problemstilling, som man så skulle udregne og bevise. Vi skulle lave noget med udregning af en skygges fald fra en flagstang og lave nogle diagonaler mm. og bruge så mange matematiske redskaber som muligt, derfor er det godt at være forberedt på det hele. Naturligvis er det ikke sikkert det er sådan i dag, men at kunne mere end én ting i matematik vil nok ikke gøre nogen skade.

Venligst Rune.. lærerstuderende, dog ikke matematik

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 23-05-05 01:23

Det bedste du kan gøre (jeg er matematiklærer) er at vise bredde. Du skal selvfølgelig vide hvad du snakker om, men om du så er nok så god til handelsregning eller geometri, får du ingen topkarakterer hvis ikke du kan andet! Sørg for at vise bredde, for også selv om du ikke er helt sikker på det du laver, så viser du dog at har har kendskab til det, og så slipper du for at censor pludselig spørger ind til et emne du er uforberedt på. Vær ikke bange for at bede censor og lærer om tid, hvis de stiller dig et spørgsmål. Selvom i må have alskens bøger og notrer med, så prøv at lade dem ligge, hvis ikke du ved præcis hvad du leder efter - det er i høj grad en falsk tryghed.

pøj pøj