/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Manglende routerkontakt
Fra : kennethhansen
Vist : 344 gange
50 point
Dato : 20-05-05 19:46

Jeg har uden problemer gennem længer tid haft stor glæde af min trålødse router. Men da jeg legede lidt med at sætte MAC adresser op, kom der problemer. Efter jeg havde rodet med opsætningen af MAC adresserne, og i øvrogt slettet alle adresser igen da jeg ikke kunne finde ud af det 100%, kunne jeg ikke længere komme i kontakt med min router som jeg kunne før.
Jeg trykkede reset, både direkte på routeren og i routerens kontrolpanel, og har på ingen mulig måde kunne komme i kontakt med den igen, herken med kabel eller trådløst.
Nogen der kan fortælle mig lidt om hvad jeg skal gøre?
Jeg talte med Topcom, som har lavet routeren og han sagde bare at den nok var gået i stykker. Hviket jeg er meget uforstående overfor, da det skulle være ret underligt den bare er gået i udu, bare sådan uden videre.

Sig endelig til hvis der mangler info i mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-05 19:52

Ja du har nok låst dig selv ude. En reset bør starte forfra, men lad den lige være frakoblet alt og falde til ro og så reset. Måske er du heldig.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-05-05 22:29

Hvis du har været inde og pille i MAC filtret, og aktiveret det, så kan det have betydning om du har sat en markering i "DENY" eller i "ALLOW".

Hvad er det for en model du har, og har du indlæst den sidste nye firmware?

Kommentar
Fra : kennethhansen

Dato : 20-05-05 23:01

Det er en Topcom Skyr@cer 7011b jeg har.
Jeg nulstillede og slette jo alle MAC adgange, så jeg kan ikke forstå det skulle have indflydelse.

Mht. det med at resette. Det har jeg prøvet på din opfordring, men uden held. Jeg pillede alt fra, med undtagelse af strømmen naturligvis, lod den står i fem min. og resettede, ventede yderligere et par minutter og satte så stik i igen. men ak, ligelidt hjalp det.

Jeg kan også godt komme på et netværk, men det er så det. Jeg kan ikke komme på internet eller i routerens konfiguration.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 21-05-05 09:30

Rigtigt dumt spørgsmål !
Har du husket at efter reset af routeren, er adgangskoden og password nok: admin og
adressen: http://192.168.1.1

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-05-05 15:59

Nemlig grow!
Jeg har selv en TopCom Skyr@cer wbr654. Når jge reset'er den, nulstilles alle data til default, også adgangskode og password, som standard er admin i begge felter, skrevet med småt.

Hent evt sidste opdatering af firmware hos topcom, og læg den ind, samt husk at gemme et kopi på din harddisk.
Når du har opsat den igen og det fungere tilfredsstillende, kan du gemme et kopi af opsætningen, som du lægger i samme mappe som kopiet af firmwaren.
Næste gang du er nød til at reset'e routeren, kan du nøjes med at indlæse opsætningen i routeren, så har du den tilbage igen.
Hver gang du laver en ændring i opsætningen, så husk lige at tage et kopi og lager den med et filenavn, som består af datoen for ændringen, så kan du nemmere finde den rigtige opsætning, som du ved fungere OK.

Kommentar
Fra : kennethhansen

Dato : 21-05-05 17:22

Ja selvfølgelig har jeg da husket at brugernavn og password også bliver nulstillet!!!

Der er nu sket det, at jeg har købt en ny router i håb om det så ville virke. det gør det også til dels. Jeg kan nu opsætte routeren, men ikke komme på nettet. Har talt med udbyder og de siger det er min opsætning den er gal med. Jo tak det kan jeg da sagtens regne ud. Men hjælp mig!!!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-05-05 22:24

Vil det sige at du har skiftet router i dit netværk?

I så fald har du også skiftet den MAC adresse, som du tilkendegiver dig med over for din internetudbyder. D.v.s. at du skal lige have godkendt din nye MAC adresse, så udbyderen kan genkende dig igen.