/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Email- netværks/ mailserver løsning?
Fra : hrpt
Vist : 365 gange
100 point
Dato : 19-05-05 22:29

Hejsa

Jeg har lige et spørgsmål jeg håber at nogle af de kloge herinde kan hjælpe med!!

Når jeg herhjemme får mails osv.. så bruger jeg tit både min stationær og min bærbar til at hente mine mails.. Tit skal jeg så fare frem og tilbage mellem laptop og stationær for at finde en bestemt mail-serie.. Jeg vil så høre om der findes et system, ( måske andet end at bruge webmail ) hvor man logger på en server ved opstart af mail program.. Næsten som en form for mailserver ?

Mvh

Henrik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-05 22:36

Du kan på flere webmails se dine mails INDEN du henter dem - er det det du mener.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-05-05 22:48

Du kan gøre det med en købt Hotmail og du skulle også kunne gøre det med Jubii's Lycosmail.
I stedet for at bruge pop3 bruger man http: og en url til postserveren som f. eks. denne til Hotmail, som kun kan bruges på gamle og købte konti: http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-05-05 22:50

Hotmails kan hentes via Outlook / Outlook Express (ca.140 kr pr. år fremover)
Gmail (Googlemail som er gratis men du skal inviteres) hentes via Outlook / Outlook Express
TDC gratis mail kan ikke.
Der er flere men jeg kender dem ikke.
Har du flere fra samme selskab kan de alle være på samme Outlook / Outlook Express
sammen med andre.
Jeg har selv to hotmail en gmail og en mail fra egen server

Kommentar
Fra : hrpt

Dato : 19-05-05 23:02

Hejsa

Tak for alle de hurtige svar..

Problemet er de mails jeg får er fra en hostet server,altså en webhotel udbyder.. så jeg vil ikke kunne skifte til en gratis udbyder...
Men så er det måske ikke muligt?
Altså andet end at bruge en webmail klient...

Kan godt lide at bruge et "rigtigt" email program som f.eks. Outlook..

Mvh

Henrik

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-05-05 23:06

Du skal jo oprette ny adresse i givet fald, men det er ingen god løsning så hvad med, at lave det sådan, at den ene gemmer en kopi på serveren så det kan hentes fra begge.

Kommentar
Fra : hrpt

Dato : 19-05-05 23:15

hej Bjarne...

problemet er jo at alle mine kontakter har min mail adr, så det er ligesom at skifte telefon nr.. Men hvordan skal din løsning så forstås? At man henter mailen ned på den aktuelle computer man er ved. Og man kan så gå i "arkivet" via sin webmail ??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-05-05 23:19

Du kan da ha' flere webmail samtidig på samme comp i samme browser.
Løsningen er Firefox med tabs = flere kørende vinduer som der veksles mellem.

Kommentar
Fra : hrpt

Dato : 19-05-05 23:24

Hej Emesen

Som jeg skrev tidligere, var jeg mere interesseret i en løsning uden for meget webmail.. da jeg bedre kan lide at arbejde i Email klienter, såsom Outlook...

Henrik

Kommentar
Fra : hrpt

Dato : 19-05-05 23:24

Hej Emesen

Som jeg skrev tidligere, var jeg mere interesseret i en løsning uden for meget webmail.. da jeg bedre kan lide at arbejde i Email klienter, såsom Outlook...

Henrik

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-05-05 23:29

Jeg er enig i betragtningen om ny mailadresse.
Jeg mente at du simpelthen kan efterlade en kopi på serveren hvis du henter fra en sekundær maskine og så kan du hente samme mail fra den primære.
Jeg har ikke pillet ved MS Outlook de seneste par år så jeg husker ikke opsætningen til at gemme kopi i den, men det kan en af de andre sikkert.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-05-05 23:44

Så kør det hele i Outlook og evt betal for den sevice der skal til.
Men jeg mener at huske noget om Tedd der havde en løsning.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-05 04:52

du kan eksempelvis i outlook express vælge at den ene maskine ikke henter fra server så kommer mailene vel kun ind hvor du åbner

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 20-05-05 09:32

Hej
Jeg bruger Outlook og for at komme uden om det samme problem når jeg henter post fra flere steder, arkiverer jeg til en USB nøgle. Begge postkasser er så sat op til at bruge arkivmappen på USB nøglen.
Janus

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 28-08-05 14:25

Jeg har søgt i flere uger - nu har jeg endelig fundet en:
Hvis du har lyst til at hente din mail via EN GRATIS INTEGRÈRBAR MAILKONTO, på samme måde som du kunne bruge Hotmail.com i 'gamle dage' og den kan kan bruges i Outlook Express - så prøv www.mailme.dk - den kan integreres - du går ind i Outlook Express> Funktioner > konti > tilføj - post> og så tilføjer du den konto, som du i forvejen har lavet hos mailme. dk. Den indgående server - pop3 - hedder mail.mailme.dk. og din udgående server er den du har fra din egen udbyder.
Der går dog lige en time efter du har oprettet dig som bruger hos mailme, før du kan gøre det - men du bliver forhåbentlig overrasket!

mvh starguy