/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Er der nogen der har lyst at give mig re~
Fra : molokyle
Vist : 504 gange
107 point
Dato : 18-05-05 20:08

Affødt af mit sidste læserbrev til Politiken.

Netop afsendt :

Citat
Kære ´Læserne mener´.

Dette har længe, som trofast læser af Politiken, lagt mig på sinde :

Gennem de sidste par år synes jeg, folketingsmedlemmer som

Bertel Haarder, Kamal Qureshi m.fl. dagligt tæppebomber : ´Læserne mener´ i Politiken med den, for den almindelige danske læsers aldeles; uvedkommende retorik, personlige vendetta´er, ævl & kævl mm.

Kunne disse offentlige MF´ere ikke finde et andet forum at lægge deres uforbeholdne mening i?

Jeg mener: De kommer jo til orde i mange sammenhænge og kunne let få offentliggjort deres mening og holdning andetsteds ?

Lad dog : ´Læserne mener´ være for læserne og ikke et talerør for populistiske budskaber af partipolitisk karakter for den veletablerede elite!

*IMHO*

Henrik Mortensen

Er det helt i skoven?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 20:12

De læser garanteret politiken allesammen - så læsere er de jo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 20:14

Såvidt jeg er orienteret får de samtlige dagblade gratis.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-05-05 20:14

Nej Henrik, det er ikke helt i skoven. Men da mange alm. mennesker kommer med kommentarer til de nævnte politikere under "Læserne mener" i Politiken, er det vel OK at disse svarer i samme plenum. Politikerne er også alm. mennesker der har ret til at kommentere angreb på deres personlighed eller politik.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-05 20:20

Selvfølgelig er folketingspolikere også 'læsere'. Dette betvivler jeg ikke

Men i forhold til den samlede læserskare og DERES muligheder for at komme til orde, mener jeg at MF'ere skulle flytte deres fokus for opmærksomhed hen i Klummerne eller på Kroniksiderne !

Det er selvfølgelig ikke omtalte politikeres 'problem', men Politikens

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-05-05 20:21

Og hvad var det så lige at politik betyder.?
No need to say no more !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-05 20:25

folketingspolikere = folketingspolitikere

Jeg laver ellers aldrig 'stavekontrol' på mine indlæg, men skriver lige fra hånden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-05 20:27

natmaden -> Jeg forstår politikere så uendeligt godt. Jeg er selv en af slagsen

..uden karriere muligheder naturligvis

Politiken er en Radikal Avis, men savner lidt 'Det Radikale Budskab' : ALLE skal høres !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-05 20:29

...beslutninger ???

..tager vi lidt hen ad vejen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 20:30

"Molokyle"

Hvis nu du skrev til kandu og forventede en respons - ville du så ikke syntes det var mærkeligt hvid de svarede dig i et andet forum?

Det de svarer på - eller ytrer sig om - er garanteret noget der har været oppe og vende i "læsernes mening"

Så beklager - Du får ikke medhold af mig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 20:31

Kan jeg nu ikke vinde pointene?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-05 20:34

refi -> Mere end ofte er det et uopfordret indlæg fra MF'ere om at denne person eller dette organ, har sagt dit og dat om min person, så derfor vil jeg lige korrekse vedkommende med bla. bla. bla.

..ikke et svar på et læserbrev bragt i Politiken !

Læser du ikke Politiken ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-05 20:36

refi -> Skal du ha' point ? Så må du lige stryge den 'røde næse'

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 117 point
Dato : 18-05-05 20:38

Det hænder.....

Hvis det er helt uopfordret og blot med tanke i at få taletid - SÅ for du ret

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-05-05 20:39

Molo - Læs lige mit indlæg 20:14 igen. Som refi også siger, er det bedst at besvare kommentarer i samme plenum.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 20:39

for=får

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-05-05 20:42

Men er der ikke tale om kommentarer, har du helt ret.

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-05 20:44

Netop refi ..op netop derfor får arne.jakobsen ikke påængårnø. Manden ka' jo ik' læse indenad

....undskyld Arne ...men det er sgu sandt !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-05 20:46

Ok. arne.jkobsen : Reddet på målstegen

Jeg lægger lige 50 påæng til dig også i : Andre interesser

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-05-05 20:49

Så så Henrik, læs min seneste kommentar. refi og jeg er vist ikke så uenige endda.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 20:49

Takker

Der var jo heller ingen råd næse i de 2 sidste indlæg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-05 20:49

råd=rød

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-05-05 20:52

ha! Jeg har en paptud

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-05 20:52

Rolig refi -> målstegen ??? målstregen ...for dælen da også !!!

Ha' det godt ...alle sammen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-05 20:53

natmaden -> Dén må du godt beholde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-05-05 20:54

Du skulle hellere invitere dem herind på Kandu! Her må kævles!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-05 21:04

tedd -> Mig bekendt er der ikke nogen, der har spærret deres IP til http://www.kandu.dk

...min er da åben ...endnu

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-05-05 04:11

EEn ting der stikker i øjnene, er at du skriver : "Gennem de sidste par år"
Hvilken opvakt læser er du, der skal bruge år før du reagere, og at det er sket over lang tid gør da ikke argumment mere sagligt.
Jeg vil give dig lidt ret når der er tale om tæppebombning, men det er ikke altid sådan synes jeg, det skal lige siges, at jeg læser læserbreve særlig ofte, mest når nogen jeg kender gør opmærksom på, at de har et indlæg, fornylig så jeg en politiker, der havde skrevet et læserbrev i politiken efter at han var blevet tæppebombet af andre på forsiden og også i alle andre aviser og tv-aviser i øvrigt på grund af et forslag han havde stillet, der havde vakt meget opsigt,. Jeg syntes det var godt, at han skrev et læserbrev og viste at han ikke var blæst af banen af mediestormen, men måske endda fik lejlighed til at præcisere et par ting, det skriver jeg uagtet om jeg er ening eller uenig i hans forslag, men for hans ret tilat blive hørt også efter en mediestorm, der syntes de havde hørt mere end nok fra ham. Faktisk synes jeg det var en grov behandling at blive tæppebombet af medier, selv om han er mf´er, men han heldigvis ikke sådan at slå af pinden.
Har du sendt det, hvornår er det i?

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-05-05 04:25

Ups, der var mange stavefejl og der skulle også have stået at jeg IKKE læser læsebreve så ofte.

Jeg kan da sagtens følge at læsebrev skal være for læsere og ikke politikere, der har plantet sig der og kævler op og ned af stolper
Der er bare den ting, at aviser lader dem komme til, der mest matcher deres egen holdning og ambitionsniveau mest
og så er der også den ting, at det er den måde politikere starter med at føre sig frem med deres politik, fordi de ønsker at påvirke vælgerne så det sidder dybt i dem.
Og så er det også en måde at lave stikpiller på, sige noget om, og på en måde så læseren synes mindre om de politiker brevskriveren ønsker at sætte i et dårligt lys i forsøget på at fremme deres egne popularitet.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-05-05 04:35

Derfor : jeg kan godt give dig ret, men jeg tror ikke du opnår en disse. Politikens linie og andre avisers line er helt bevist og ligger solidt som bjerge.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-05-05 04:36

Stavefejl :bevist - der skulle ha stået "bevidst" selvfølgelig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-05 10:30

mulberry -> At jeg ikke har reageret noget før skyldes mere min langmodighed end det faktum at MF'eres læserbreve irriterer mig. Det kunne jo være et forbigående fenomen, men det er tilsyneladende ikke tilfældet, så derfor reagerede jeg nu. Hvorvidt mit indlæg bliver trykt er op til redaktionen. Jeg har gennem de sidte 3 år skrevet ca. 10 læserbreve, hvoraf kun de 2 er blevet offentliggjort. Det ene var, da jeg sagde Thøgers leder midt imod omkring Christianias rockerproblem. Det andet en opsang til Søren Søndergaard om at ville kriminalisere og straffe tidligere lovlige handlinger med bagudvirkende kraft.

Nu ser vi, hvordan det går denne gang

</MOLOKYLE>