/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Uddannelses Projekt
Fra : TheOsirisDK
Vist : 321 gange
17 point
Dato : 18-05-05 09:23

Hey, vores lære har lige fået den ide at vi skal gennemgå en "uddannelses proces" hvori vi gerne skulle komme op med et clue om hvad vi syntes kunne være spændende at bruge vores liv på.
Jeg fik den ide at skrive om "film instrukering"
Syntes det kunne være spændende at lære lidt om hvordan man bliver film instruktør og hvordan en film instruktør osv.
Mere specifikt; Jeg skal lære lidt om livet af en DANSK film instruktør.
Hvordan er mulighederne i Danmark? Hvordan kan jeg komme videre? Hvad er kreterierne for succesfuld film instruktør?
Er det mon muligt at finde nogen der går på film skole at interviewe? Osv?

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 18-05-05 09:28

Prøv at tage kontakt til Zentropa de gør en del for at hjælpe unge under uddannelse, eller tag kontakt til Filmakademiet de ved sikkert hvem der vil tale med dig

http://www.zentropa.dk/
http://www.filmakademiet.dk/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-05-05 09:53

Du kunne også tage kontakt til Den Danske Filmskole

http://www.filmskolen.dk/

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-05-05 09:56

Du kan så længe ingen har svaret på dit andet spørgsmål slette det og du får dine point retur.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-05-05 13:00

Jeg tror altså at kriteriet for succes indenfor dette erhverv, er at man ikke behøver spørge nogen; men har sine egne ideer, som man absolut må have ud.

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 18-05-05 16:05

nårr.. jaa... jeg vil give valde ret absolut. Og hvad jeg har læst lader det til at der faktisk ikke er rigtig nogen "rigtig" måde at blive instruktør på.
Men mine "kunstneriske" evener kan jo slet ikke måle sig med folk som Ridley Scott f.eks (eller mit held for den sags skyld)
Så jeg ville være nød til at starte med en hel del basic viden inde i gik i kast med noget som helst...

(btw ans, jeg vidste ikke rigtig hvor jeg skulle spørger, derfor...)

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-05-05 16:36

Mange instruktører er jo skuespillere, der ikke kan lade være! Jeg kan ikke se der er andre kvalifikationer, eller nogen egentlig uddannelse.

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 23-05-05 18:54

Okey, jeg har efter hånden fået stablet en fremlæggelse på benene... (yeah!)
Jeg mangler bare een ting før det hele er perfekt...
Hvis nogen kan give mig et link til et interview med James Cameron hvori han kommer ind på hans baggrund som lastbil chauffør.
Ved det er lidt af en opgave, er selv ved at give op men jeg så det engang, så jeg ved det er der ude.
Jeg cirka 150 point tilåres hvis nogen skulle finde den... (tilmorgen... )

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-05-05 19:07

Jeg ved ikke lige hvad der ligger her http://sorenz.dk/Interviews.htm

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 23-05-05 19:24

doh, okey glemte jeg at sige det helst skulle være "video" interview? ved godt det gør det hele en tand mere besværligt...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-05-05 19:45

det er måske ikke let! sorenz.dk/Interviews.htm Cachelagret side sorenz.dk/Interviews.htm Cachelagret side