/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Bundkort vil ikke.
Fra : johannes2
Vist : 522 gange
132 point
Dato : 17-05-05 19:58

Hej alle Kanduer. Jeg sider med et bundkort, som jeg har fådet men ved ikke rigtid hvad det er for et, men jeg kan starte det op, men der kommer ingen ting frem på skærmen. Jeg ved det er T-Bird amd k-7,1800Mhz. Bios er AMIBios. Er der en der kan sige, hvad der kan værer galt med det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-05-05 20:28

Start med minimum grej og skærmen direkte på motherboard.
Uden HD
uden diskettedrev
uden nogen kort i (med mindre du er nødt til at sætte skærmkort i)
Hvis den viser noget på skærmen så prøv at gå i bios og kig om HD indstilling er til auto

Kommentar
Fra : johannes2

Dato : 17-05-05 20:42

Hej emesen Jeg har prøvet kun lige med bundkortet ram og skærm, direkte på motherboard, men men skærmen for bliver sort. Det der sker når jeg starter op, er at jeg kan høre blæseren på cpuer går i gang og så sker der ikke mer. Og når jeg prøver med HD kan jeg hører den arbejder.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-05-05 20:53

Hvad med dine stik til højtaler hdlys tændtlys og allervigtigst din startknap SW og din resetknap sidder de rigtigt - dog behøver du jo kun startknappen SW tror jeg den hedder
Hvis du starter uden ram.....bibber den så

Kommentar
Fra : johannes2

Dato : 17-05-05 21:18

Jeg ved kun med sikkerhed hvor pw-led skal sidde, derfår er jeg ikke sikker på speaker osv. Der står ikke en disse på bundkortet, har pøvet mig frem til at finde ud af hvor den skal sidde.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-05-05 21:33

Du har kun brug for et stik - startstikket.
Jeg sidder med to forskellige manuals
de har begge 20 pinde og powerswitch sidder samme sted og jeg kalder det XX

oooooooooo
oooooxxooo
Her er kanten af motherboard
Når du tester starten så kun et enkelt tryk for det er ikke sikkert at det passer.
Mine motherboard er til Intel processorer

Kommentar
Fra : johannes2

Dato : 18-05-05 05:31

Jeg prøver i aften

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 18-05-05 10:04

Hvis blæseren til cpu går i gang, er der ikke noget galt med selve mobo. Fejlen er nok enten i skærmkortet (er det onboard?) eller i boot chippen. Hvis det sidste er tilfældet kan du lige så godt købe et nyt billigt mobo

Kommentar
Fra : johannes2

Dato : 18-05-05 15:34

Ja det er onboad har også prøvet med et skærmkort. Ham jeg fik det af for ca. 1 år siden, siger det virke da han tog det ud.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 132 point
Dato : 13-06-05 22:27

Hvordan går det "johannes2"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-06-05 22:43

er der nogle beeps fra pc højtaleren?

Kommentar
Fra : johannes2

Dato : 19-06-05 17:00

OHH. SRRY ALLE, JEG HAR OPGIVET DET. det vil ikke noget. Sååå jeg ved ikke rigtid hvordan jeg skal lukke spørgsmålet, (hvem der skal ha point). Måske emesen, har skrevet flest kommentar

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-06-05 17:33

Godt valg

Godkendelse af svar
Fra : johannes2

Dato : 19-06-05 19:21

Tak for svaret emesen. Og tak til jeg alle forde i gider at svarer