/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Sikre sider+firewall
Fra : J.Oe
Vist : 365 gange
50 point
Dato : 17-05-05 09:03

Mit problem er :Sikre sider kan ikke vises ,f.eks hvis jeg vil købe noget på nettet, eller når jeg skal bruge kodeord, når firewall( Norman) er slået fra er der ingen problemer, hvad er der galt? og hvordan løser jeg problemet.

Hilsen
Jytte

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 17-05-05 09:40

Det kan være du skal prøve at gå op under "tools" ->"internet options"->"privacy" og se om skyderren er sat for høj. Den skal stå på medium eller mindre.

Du finder "tools" i dit internet vindue

(Hvis du har dansk windows, så hedder det jo nok: værktøjer->Internet indstillinger->og så 3 fane fra ventre jeg ikke lige kan huske hvad hedder på dansk.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-05-05 09:41

h-klik på N >vælg personal firewall>sikkerhed (låsen)>kassen ude til højre "spørg først">tryk på regler>nu kan du se hvad der er tilladt og "forbudt"

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-05-05 09:45

Du kan også>h-klik på det lille Noeman vindue>indstillinger>her kan du stoppe din firewall og assistenten .........................og state dem igen.
Så bør den begynde forfra og spørge dig hver gang.

Kommentar
Fra : J.Oe

Dato : 18-05-05 09:45

Tak for forslagene, men ingen af dem hjælper.

Jytte

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-05-05 12:51

Så må du gøre som jeg er nødt til at gøre, da jeg har låst mig selv inde.
Enten slette alt i Norman eller bruge firefox.......jeg bruger firefox til det der ikke kan åbnes.
www.mozilla.org som er gratis.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 09-03-06 20:07

har du fået løst problemet ellers hjælper jeg gerne?