/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Spørgsmål om alt det trådløse..
Fra : keddeyamse
Vist : 482 gange
200 point
Dato : 13-05-05 18:29

HEj nu sys jeg efterhånden der er så meget idag som bliver kaldt trådløst.

Så jeg har nogle spørgsmål..

Har taget teksten fra en it butik hjemmeside.

Udskriftsserver - Hi-Speed USB - EN, Fast EN, 802.11b, 802.11g - 10Base-T, 100Base-TX: hva er det helt precist?

Netværksadapter - USB - Bluetooth: ja bluetooth er det så os til alm trådløs netværk?

Udskriftsserver - Bluetooth : hmm??

Netværksadapter - mini-PCI - 802.11b: stadig hmm?

Udskriftsserver - parallel - 802.11b - 3 porte: ??

og er der en som kan forklare mig et alm tråsløs nedværk.. vil gerne sætte mig lidt ind i det...

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 13-05-05 18:37

Udskriftsserver - Hi-Speed USB - EN, Fast EN, 802.11b, 802.11g - 10Base-T, 100Base-TX:
Til din USB printer til et netværk på 10 eller 100 mbit

Netværksadapter - USB - Bluetooth:
Det er en lille USB boks som giver dig en bluetooth forbindelse, til fx. din mobil telefon eller andre computere med en bluetooth forbindelse

Udskriftsserver - Bluetooth: Samme som udskriftserveren ovenfor, bare til bluetooth printere!

Netværksadapter - mini-PCI - 802.11b:
Et netværkskort bare et meget lille et. Ved ikke om det er i en anden port som er mindre end det normale PCI slot!

Udskriftsserver - parallel - 802.11b - 3 porte:
Du kan forbinde din LPT printer (via printer kabel), og så et netværkskabel i den anden ende, så du har mulighed for at udskrive dokumenter over netværket, lige som de 2 andre, og så med 3 netværks udgange.

Det er mine gæt på det!

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 13-05-05 18:40

okay hmm hva så med en Trådløs bro? og Trådsløs acces point?

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 13-05-05 18:43

Et trådsløs access point er en "switech" som forbinder computere med trådløst netkort. :)

En trådløs bro er jeg lidt i tvivl om, men lyder meget som det samme som access pointet.

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 13-05-05 18:45

okay så fx. ADLS modem _____ Alm switch___ stationær comp
___ Access point

Bærbar computer med et Trådløs netvært cardbus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-05-05 18:46

En trådløs bro mener jeg er en direkte forbindelse fra accesspoint til accesspoint så kun de to kan "tale" sammen og ingen kan komme ind udefra.

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 13-05-05 18:49

Jeg ved ikke hvilken forbindelse, men ville nok have en router mellem dit ADSL modem og alm. switech, men ved ikke om det var det du mente?

Bare for at illustere det :) :

ADSL modem > Router > Switech > Stationnær computer
|
Access point ~ ~ Bærbar

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 13-05-05 18:51

nåe har en win2k serv i stedet for router men det var lige lettere at skrive det andet.. så en acces pont er til at forbinde to trådløse netværk??

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 13-05-05 18:52

Nej.. en netværks bro er til at forbinde to trådløse access points :)

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 13-05-05 19:13

ja og så den access point hva var den nu helt precist??

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 13-05-05 19:26

Det er til at forbinde kabel netværket til en trådløs computer :)

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 13-05-05 19:28

okay den er jo bare en "sender" ikke? og så de comp som ska på der ska ha et netkort "trådløs" ?

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 13-05-05 19:44

Jo det kan man godt sige. :) Det er den som forbinder alle trådløse computere med hinanden, og samtidig alle de computer med en kabel forbindelse på netværket.

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 13-05-05 19:46

nåe okau nu er jeg med!!!og det er den som man kan indstille så der er kode på ikk?

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 13-05-05 19:49

Jo det kan du. En WEP kryptering, så skal man have kode for at kunne komme ind på den :) - Og hvis du kommer der til, så læs i manualen, der står en tota guide over hvordan du gør :)

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 13-05-05 19:51

okey.. sys det er så fedt.. fx.. kørte rundt i bil med bærbar her sidst med en kammi og ligepludslig gik den på msn hehe

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-05-05 20:15

Det kalder man for en netværks sniger, og det er hamrende ulovligt!

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 13-05-05 20:16

jaedet ved jeg godt... men hva kan jeg gøre ved at min vens comp finder et netværk?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-05-05 20:27

Lås den fast til sit eget netværk, inden har får ørene i klemme!

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 13-05-05 20:38

Men lad vær, for det kan faktisk give en tur i spjellet for personligheds krænkning hvis du roder i hans ting. Også selvom det er hans egen fejl at han ikke har lukket det af...