/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Driver til DWL-510
Fra : mokosk
Vist : 896 gange
128 point
Dato : 12-05-05 09:00

Jeg købte for et par uger siden, trådløst nætværk. Men jeg har store problemer med det trådløse DWL-510 netkort. Efter at have opdateret XP med SP2, køre L.... ikke sammen.
Når jeg er på nettet går der 5 min, så får jeg en blå skærm i windows, hvor der står at jeg skal opdatere min driver, da den nuværende ikke spiller sammen med XP.
Den driver der fulgte med, er ikke certifikeret til XP, problemet er, at jeg ikke kan finde en nyere?
Har nogen været ude for samme problem, eller andre der kan hjælpe?????
Jeg er lidt på røven da jeg sidder og laver eks. opgaver

Mvh.
Morten

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 12-05-05 09:11

Hej Morten

prøv D-LInks hjemmeside jeg har fundet driveren her:
http://www.dlink.dk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUC7wcU8XonZcEfbQTJsykf7DrlUqlAcsu274gPpkmM7Akvn99SSjl22YTvN1UAdLnzKfhLEoYt+vZbYc=

Der skal stå følgende
Sprog: Alle
Operativsystem: Windows XP

Når du klikker på søg, så fremkommer driveren nede i bunden - fylder ca. 8MB

Lars

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 138 point
Dato : 12-05-05 09:15

Håber der er noget her, der kan hjælpe dig.

http://www.im-teknik.dk/
http://www.im-teknik.dk/service/support/driver.htm

Læs også her:

Citat
If you're getting Blue Screens saying "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" (NETDLWL.SYS) when using D-Links DWL-510 Wireless LAN PCI Card together with Windows XP Professional, it's because the people at D-Link don't know how to write drivers. Until they have received some coachings on how to write drivers, here's a workaround (use at your own risk), thanks to the people from realtek who produced the chipset used on the DWL-510 and know how to write drivers.

Follow these 5 steps and you should be up and running:

Install the D-Link normally, with D-Link driver and software
Go to realtek's download site and download the driver
Unpack the driver and edit the file NET8180.INF with a normal text editor: replace VEN_10EC with VEN_1186 (6 replacements) then replace SUBSYS_818010EC with SUBSYS_33001186 (2 replacements)
Go to Control Panel -> System -> Hardware -> System -> Hardware -> Device Manager -> Network adapters and right-click your D-Link card to go to properties. Select Driver then Update Driver... and choose Have Disk and enter the location of your edited NET8180.INF
Reboot your computer

Since you're using windows XP, you shouldn't need to do anything else and see a "REaltek RTL8180 Wireles LAN (Mini-)PCI NIC" instead of your DWL 510. To configure your network (WEP, etc.) you would just choose your Wireless Connetion in My Network Places -> Properties.

If this still doesn't work or you don't have Windows XP Professional, I hope you know german! Theres a thread about this issue in the german D-Link Support Forum (thanks, Athne ;)).

Can somebody second this with Windows XP Home?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-05-05 09:16

Sorry...mit citat er fra http://kortlink.dk/jannis/smh

Kommentar
Fra : mokosk

Dato : 12-05-05 09:36

Hej jakjoe

Jeg har tidligere prøvet at gøre som beskrevet i "citatet".

Men jeg kan sku ikke finde de steder der skal ændres.....
Jeg har hetet den driver som du linkede til, og ind til nu (7-9-13) har det hjulpet. Jeg venter lige med at lukke ?, for at se hvad der sker.
Men tak for hurtig respons.

Morten

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-05-05 09:42

Ok...krydser fingrene.

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : mokosk

Dato : 13-05-05 10:41

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 13-05-05 19:22

Jeg siger også tak.

mvh
jakjoe