/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Print direkte på cd'er
Fra : Jake20
Vist : 1640 gange
100 point
Dato : 11-05-05 00:21

Kan man få en printer der kun kan printe direkte på cd'er...?
Har en printer i forvejen så har kun brug for en der kun kan printe på cd'er.
Findes det eller skal man til at købe en helt ny.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 11-05-05 00:35

hvilken printer har du nu?
prøv at læse dette www.recordere.dk/artikler/anmviewer.asp?a=21&z=1

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 11-05-05 00:38

Her er et godt bud hvis du skal ud at købe en ny
http://www.mediamac.dk/index.php/article/show/id=11652/page=7
ahtn

Kommentar
Fra : bo580

Dato : 11-05-05 10:52

Tror ikke det findes. Og hvis det gjorde, kunne det med garanti ikke svare sig at investere i.

Har selv lige købt en Canon pixma 5000. Kan printe i utoligt høj opløsning og har et meget lille blækforbrug.
Den har også seperate blækpatroner, så man kan nøjes med at skifte en farve...

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104166

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 11-05-05 11:07

Test af 34 printere
Artikel
6. august 2004
International test af 28 farve-inkjet-printere og 6 sort/hvid-laserprintere

http://www.taenk.dk/ttabn/2004/tt46/printer/skema/
Prøv denne side den er fra tænk og test sidste år det er dog kun blæk de går op i, hvis andet så vendt for der forlydner om at HP er på vej med en ny printer til CD/DVD printning jeg har selv kun haft Hp i 13 år dem hart jeg været meget godt tilfresse med uden noget vrøvel
Jeg prøvede en Epson havde den i ca 1 mdr så smed jeg den ud fordi så tog den 2 stk papir og så 5 og så vidrer. Nej så ved man hvad HP er
MVH
Zita

Kommentar
Fra : dogmadk

Dato : 11-05-05 21:02

ja jeg holder mig til canon da jeg har haft hp(meget dyr i patroner) epson rigtigt godt arbejde(meget langsom) men også bare en canon ip3000 klare det hele oki og det går stærkt og meget billig i patroner til den. anbefales klart

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 21-05-05 23:26

køb en canon i ip 3000 4000 5000 serien de er rigtig gode

Kommentar
Fra : eha57

Dato : 06-06-05 20:37

ja jeg kan jo kun tislutte mig kommentarerne om Canon.
Har tidliger haft HP ifoskellige udgaver, men efter at jeg har fået min Canon ip5000,
vil jeg til enhver tid anbefale sådan en. Hurtig -- laver utrolig flotte billeder --- økonomisk i blæk ( smart med gennemsigtige patroner, så man kan se hvor meget blæk der er tilbage )

Kommentar
Fra : kallikru

Dato : 14-06-05 17:38

TDK har - eller har haft, men den kan stadigt fås visse steder - en decideret CD/DVD printer kaldet LPCW-50. Den kan printe i 3/4 farver, men ulempen er at den kun kan printe een farve ad gangen og at man skal skifte farvebånd ind imellem.
Alt andet lige er du bedre tjent med at købe en alm. printer, der også kan printe direkte på CD/DVD skiver. Skal du alligevel ud og anskaffe en ny printer, så kan jeg anbefale f.eks. en Epson R200 (benytter 6 seperate farver), der kan printe såvel almindeligt som foto-realistisk (jo flere farver, jo tættere på original-farverne), samt på CD/DVD direkte. Den koster en 7-800 kr. og patronerne (uoriginale - så gode som de originale) er ikke dyre og kan skiftes enkeltvist så man ikke smider god blæk ud som med en HP med tri-color patroner. Alternativt er der R300(M) (direkte print fra flash-ram) eller R800 (8 farver), hvis det skal være endnu finere.
Jeg har benyttet Epson i årevis uden de store problemer - det er de samme problemer man støder på med andre mærker... Hvis man behandler printeren ordentligt kan man undgå de fleste af disse, uanset hvilken man har valgt at anskaffe.