/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
40 års fødselsdagsparty
Fra : larve
Vist : 1635 gange
50 point
Dato : 10-05-05 16:50

Hej allesammen!!!
Snart skal vi til 40 års fødselsdag hos en rigtig god ven. Så kunne vi jo godt tænke os at lave en masse fis med ham. Er der nogen som har et par rigtig gode ideer til festlige indslag?
Håber I kan hjælpe mig

Hilsen Jens

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-05-05 17:28

Ordet Olding betyder et menneske der er 80 år gammel eller derover. Jeres ven/inde bliver jo ½-Olding. Det kan der laves meget sjovt med. Udklædning, pynt o.s.v. Tænk selv lidt videre med ideen. Men ord som Oldekolle og Oldebørn springer jo i øjnene. Prøv at slå op i nogle danske ordbøger og find ord der begynder med Olde, det giver sikkert flere ideer. God fest. Arne

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 10-05-05 18:23

Lave en sang som han skal klædes ud efter vers for vers til evt. rengøringskone - vaskekone - en der skal ud til stævnemøde - fodboldspiller - og masser af andre ting. I kan også lave en avis som kan synges med masser af anoncer om hvad han kan finde på og hvad han har dummet sig med sådan en sladretidende er ret sjov.
Mvh Nanahund.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-05-05 19:15

På opfordring slog jeg ordet olding op, og tænk hvad Dansk etymologisk ordbog siger om olding:
Citat
Glda. aldung, no. olding, oldnord. oldunger - anset mand, høvding, voksen okse.

Underligt, den sagde ikke at en olding var et menneske der er 80 år eller derover. Men den tager jo nok fejl LOOOL

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 10-05-05 19:26

Lav en quiz. Alle gæsterne deltager. I forbereder en masse sjove ja-nej spørgsmål, alle gæsterne og værten skal ud på gulvet.. fødselaren naturligvis placeret på en stol i centrum så alle kan se. Herefter får gæsterne den besked at hvis de vil svare NEJ på spørgsmålet, så skal de gå hen til NEJ-skiltet (som også er forberedt og måske holdes oppe af en ung yndig gæst) og det samme hvis de vil svare JA, så går de hen til JA-skiltet.

hvis gæsterne svarer forkert på et spørgsmål så skal de sætte sig på deres plads igen. til sidst vil der være kun en tilbage..og det er vinderen af Jeres gevinst, som måske kan bestå af en flaske spiritus - uden indhold - "fordi den har fødselaren drukket, helt alene uden at dele"

dommeren for svaret vil være fødselaren... ligemeget om han dømmer retfærdigt eller ej, så kan spørgsmålene give anledning til megen morskab

God fornøjelse

Mvh Tokeren

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 10-05-05 19:29

spørgsmålene skal naturligvis tage udgangspunkt i ting som fødselaren har dummet sig med, oplevet eller bare været med til...osv

mvh Tokeren