/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Favoritsvamp
Fra : svampe.arne
Vist : 1244 gange
3 point
Dato : 07-05-05 00:42

Hvad er jeres favoritsvamp ???

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 07-05-05 00:45

Sort trompet svamp,

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 07-05-05 00:51

Jeg vil så vidt det er mig muligt, boycotte denne svampe.arne-profil, som kun har til formål , at sætte arne.jakobsens pis i kog.

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 07-05-05 00:53

nå ja hov, hermed boycottet !!

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 07-05-05 00:54

hov, glemte lige at fjerne kryds

Kommentar
Fra : svampe.arne

Dato : 07-05-05 00:56

Ja sort trompet svamp smager godt, men den er mest udbredt på sjælland. Særlig omkring årtusindeskiftet var den utrolig populær, og burde vel også ha løbet med prisen som årets svamp.

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 07-05-05 01:27

Jeg er ikke helt sikker på om der blev afholdt Årest svamp konkurence dengang, men,, what do i know ?

Kommentar
Fra : svampe.arne

Dato : 07-05-05 01:39

Nej du har ret søde , men havde der været en sådan konkurrence, så tror jeg at sort trompetsvamp var løbet med sejren.

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 07-05-05 01:53

Ja, det er muligt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-05-05 01:53

Jeg går nu ind for fodsvampe de er lidt udsyrede Hi hi
Mvh Sune

Kommentar
Fra : svampe.arne

Dato : 07-05-05 03:03

Fodsvampe er ikke til at spise.

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 07-05-05 07:48

Hej
Jeg syntes det er godt vi få lidt svampe tips nu igen det er længe siden vi rigtig har haft nogle indlæg om dette emne
Min favorit Svamp er
Svampebob Spongebob
Der er oplysninger på nettet over denne dejlige svamp

IPM

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-05-05 08:45

Kender en som helt sikkert ville svare, at hendes yndlingssvamp er hendes mand

Jeg ka' bedst li' Rød Fluesvamp

Kommentar
Fra : svampe.arne

Dato : 07-05-05 09:08

Det er det jeg eeeeeeeeeeeeeeeelsker ved denne dejlige videnom side KANDU, man får mange og gode indgangsvinkler til feks. svampe ta nu min gode bekendt IPM han kan pludselig få ens øjne til at betragte svampe på en ny og anderledes og forfriskende måde http://www.filmz.dk/movies/details/1594/
Dova din bandit

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 07-05-05 10:28

Tak Til den ærede hr svampe.arne
Ja jeg syntes også at svampe er et spændende område
Nu må vi jo se om arne.jakobsen også har forstand på Svampebob
Han påstår jo at vide alt om svampe.

IPM

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 07-05-05 11:50

Tavlesvamp er god kogt ind i hvidvin og tilsat friskkværnet peber, lidt salt og fløde.

Kommentar
Fra : svampe.arne

Dato : 07-05-05 14:44

Spændende svampe som kommer frem for dagens lys må man sige

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-05-05 14:56

IPM - Jeg har i hvertfald så megen forstand at jeg ved at den af Trine80 nævnte svamp ikke hedder Sort trompet svamp, men Stor trompetsvamp - Craterellus cornucopioides. Øv bøv

At svampe.arne hopper med på det forkerte navn viser jo blot omfanget af mandens viden.

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 07-05-05 16:44

Champignoner Hvide
Jeg vil gerne her mellem svampe experter slå et slag for Champignoner fra Aldi
Det er de flotteste på market store og flotte kræver næsten ingen rengøring når man sammenligner Champignoner fra andre supermarkeder, og til priser ingen kan være med.
Hvem kan stå for et stykke ristet brød med smørstegte Champignoner eller Champignon a la creme.

IPM

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-05-05 16:58

Enig, de kaldes i øvrigt rodskårne og sælges så vidt jeg husker for kun 13,95 kr. for 500g. De hedder Have-champignon - Agaricus bisporus.

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 07-05-05 17:07

Nemlig
Jeg prøver altid at få de største hvis det er muligt, så er der ikke så mange man skal bruge til et stykke brød.

IPM

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-05-05 17:13

Yes - Og så smager de af mere idet de er mere udviklede (ældre). Når udenlandske svampefolk af vanvare får sig forvildet ind i en dansk butik er de ofte chokerede over at danskerne åbenbart helst vil have de små lukkede champignoner.

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 07-05-05 17:48

Det lige som os lidt ældre
Vi smager også bedere.
IPM

Kommentar
Fra : svampe.arne

Dato : 07-05-05 22:31

Hva kalder man en svamp som arne.jakobsen ????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-05 11:19

Citat
Jeg har i hvertfald så megen forstand at jeg ved at den af Trine80 nævnte svamp ikke hedder Sort trompet svamp, men Stor trompetsvamp - Craterellus cornucopioides. Øv bøv

Vil så lige gøre opmærksom på, at Sort Trompetsvamp, er en lige så almindelig betegnelse som Stor Trompetsvamp.

På engelsk hedder den Black Chanterelle, mens den i andre lande kaldes Dødens Trompet (Trompette de la Morte, Toten Trompete, Trompet of Death)

http://www.liberherbarum.com/Pn1422.HTM

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-05-05 11:27

Dova.

Hvor vover du at sætte dig op imod mesteren over alle mestre, set med hans egne øjne LOOOL

Han er så pisfyldt med løgn - en mytoman i 1. rangklasse og ser sig selv som eneren der bare ved alt. Hvis det ikke var fordi, at jeg ikke kan døje at brække mig, ville jeg gøre det i timevis. Kors i røven hvor er han ækel.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 08-05-05 11:36

Fårepore svamp (på svensk Fårtikka) er en rigtig dejlig svamp, som vistnok er meget sjælden her i Danmark, men ret almindelig i Sverige. Den er virkelig guf blandet med lidt markchampignon og kogt ind i portvin og hvidvin og fløde + krydderier over en gang pasta. Mums!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-05-05 08:32

Grydesvamp
Har overlevet mangen en lang og kold vinter ved at koge suppe på sådan en.

Kommentar
Fra : svampe.arne

Dato : 10-05-05 22:01

Hælder mest til at Arne er en fodsvamp
Derudover ser det ud til han har trukket sig ud af denne tråd

Kommentar
Fra : svampe.arne

Dato : 11-05-05 22:16

mulberry er det ikke nowet dametøj ?? hmm