/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
lav egen avisoverskrift?
Fra : lyhne1
Vist : 426 gange
50 point
Dato : 06-05-05 20:50

Hejsa.

Jeg ville lige høre om der var nogen der kendte til en hjemmeside/program, hvor man kan skrive en tekst og få det til at ligne en avisoverskrift, altså med noget uigenkendelig tekst nedenfor, så det ligner en avisartikel...

Håber i kan hjælpe

VH
Lyhne1

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-05-05 21:05

det må være mumletekst du søger:
http://www.onlinewebdesign.dk/lorem.htm

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-05-05 21:06

og her ligger der en generator:
http://www.lipsum.com/

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 06-05-05 21:12

Tak for hurtigt bud, men jeg tror ikke umiddelbart det er det jeg søger...

Det jeg skal lave er en t-shirt hvor jeg gerne ville have et tryk på, der lignede en avisartikel, hvor man kun kunne læse overskriften.. resten må gerne være utydeligt/ulæseligt...

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-05-05 21:32

det kan du da lave i word.
Lav din overskrift helt normalt og sæt så mumleteksten ind i kasser/tekstbokse/spalter eller hvad du nu vil have

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 06-05-05 21:34

ok. Så er det måske bare mig, der ikke kan finde ud af det...

Jeg håber bare der findes en eller anden generator, til sådan noget...

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-05-05 21:38

der findes templates til opsætning af avissider, men så skal du have fat i det dtp-program, og de koster altså kassen.
F.eks. Adobe InDesign, Adobe PageMaker e.lign.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-05-05 21:39

og ud over det skal du nok også bruge et decideret grafik-/billedbehandlingsprogram

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 06-05-05 22:00

Lav overskriften i fonten : Times New Roman TTF i FED skrift og teksten i f.eks. Windings i småt. Begge fonte findes i Word. Du skal blot skifte skrifttype og størrelse. Prøv dig frem !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-05-05 22:02

Ps. Vandrette skillelinjer og spalter laver du med Word's indbyggede funktioner til samme

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-05-05 23:38

molokyle >> helt enig, det kræver bare lidt kreativitet, med evt. takkede kanter (siderammer), nogle linier hist og her og måske en lidt beskidt/lys beige baggrund.
Derfor også min kommentar 06-05-05 21:32

Godkendelse af svar
Fra : lyhne1

Dato : 21-03-06 11:14

Tak for svaret molokyle.

Jeg kan ikke lige pt. finde filen, (beklager der er gået så længe) Men det blev rigtig godt... Jeg lavede det nogenlunde som beskrevet... Med en grålig skriftfarve, og halvgennemsigtig...

Tak for hjælpen..

Lyhne1