/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
HJÆLP !! kan ikk se mine filer på min sl~
Fra : Niqo
Vist : 371 gange
200 point
Dato : 01-05-05 22:05

hey allesammen .

har et stort problem. havde slukket min computer igår , og idag da jeg startede den, kom den frem med at den ville undersøge fejl, og ledig plads på min slave ( D ) harddisk . ligesom hvis man lukker computer forkert ned, så vil den også undersøge C Drevet .

nåh, men efter den gjorde det med min slave og kom frem på skrivebordet, prøvede jeg at gå ind i min slave, og jeg kan nu ikk se noget som helst. der er helt tomt . men hvis jeg højre klikker på min slave så står der at der er 5 Gb ledig plads , og 72 Gb i brug. så de filer må være der at eller andet sted jo . har prøvet at køre en sytemværktøjer systemgendannelse, men det hjælp ikk.
hva kan jeg prøve at gøre?

please hjælp.

MVH NIQO

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-05-05 22:18

Stikket kan sidde løst.
Den kan have forkert master/slave indstilling
Den kan have to aktive partitioner - en på hver HD
Jeg forudsætter at du har win2000/XP
H-klik på denne comp>vælg administrer>vælg diskhåndtering
Nede til højre kan du se din HD og hvilken status den har.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-05-05 23:19

Da Windows jo kan se disken, og da du tydeligvis har kunnet bruge den, så må master/slave indstillingerne være i orden. Emensens forslag til at to aktive partitioner, en på hver disk skulle være et problem køber jeg ikke, da jeg selv i lang til har haft to aktive partitioner på hver sin disk (jeg har flere seperate styresystemer på min maskine), og jeg kan sagtens kan se filerne på dem begge. Derimod mener jeg at forslaget om at dit hd-kabel skulle være løst eller defekt er sandsynlig. Hvis du slet ikke kan se disken i Stifinder kan partitionen på den være sat til "hidden" d.v.s. skjult. Hvis du følger emensens anvisning til at gå ind i diskhåndtering vil du kunne se om der står "hidden" i den firkant som symboliserer partitionen på din disk.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-05-05 23:21

Sørg foresten også for at få scannet for virus og spyware. Den slags kan også have haft en finger med i spillet.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 02-05-05 08:05

Er helt enig med Søren_steen_nielsen... Har dog et lille tip... hvis SMART ikke er enabled i BIOS så synes jeg du skal slå den facilitet til så du evt kan se om der skulle være problemmer med harddisken...
SMART fortæller dig hvis der er problemmer eller om der er problemmer i sigte på en hardisk... jeg har haft ligende problem med en hardisk før og så naiv som jeg var havde jeg slået SMART fra :-|
Da jeg så slog SMART til brokkede BIOS sig temlig kraftigt. Jeg nåede så at rede de vigtigste data på disken inden den døde

->Brommi

Kommentar
Fra : Niqo

Dato : 02-05-05 16:56

jeg har fundet alle mine filer , med at program, men alle mine filer ligger i CHK fil . det er en slagt genoprettet fil . man der er nok ikk så meget at køre end at slette dem :(

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 04-05-05 23:03

Den var værre. Jeg har ikke umiddelbart nogen nem løsning på dette. Det kunne se ud somom at din root mappe på D: af en eller anden grund er blevet smadret (af en virus?). De filer som du kan genkende kan du rename til deres oprindelige navne, herefter burde de fungere som før. Resten kan du så enten gemme til senere analyser, eller slette som du selv er inde på.